Gå til innhold

Trenger tips til gode høyttalere til PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Octave skal låte bedre. Jeg får ikke prøvd dem før om litt da.

Jeg har svært liten tro på at Octave 3A låter bedre. Mindre elementer og mindre lukket kasse tyder ikke på bedre lyd.

Det blir jo som å si at cerwin vega 215 låter bedre enn epicon 8 fordi den er større.

Lenke til kommentar

Octave skal låte bedre. Jeg får ikke prøvd dem før om litt da.

Jeg har svært liten tro på at Octave 3A låter bedre. Mindre elementer og mindre lukket kasse tyder ikke på bedre lyd.

Det blir jo som å si at cerwin vega 215 låter bedre enn epicon 8 fordi den er større.

Nei, det er det ikke. Hvis du ikke ser forskjellen på 2x15" og ett 2,75" element i et lite lukket kabinett, så har du et problem. En stor del av prisen på Octave 3A skyldes ganske sikkert elektronikken (D/A-konverter og Bluetooth). Men det er jo mulig, om enn lite sannsynlig, at Argon har funnet en vei å utnytte fysikkens lover som ingen andre har klart.

Lenke til kommentar

Der kom de i posten, og jeg må si jeg er skuffet, for det fulgte ikke med kabel i mellom dem. Det sto det ingen steder på siden at jeg måtte kjøpe, og det står heller ikke på pakken hva slags kabel jeg trenger.

Når jeg kjøper et par bukser forventer jeg at beina er sydd sammen, det samme med høyttalere!

I tillegg ser de billige ut, ved at de mangler knotter under og høyre høyttaler har noe limsøl oppå, pluss stygg skjøt mellom oversiden og bakkant.

Volumkontrollen er, i tillegg til å være på baksiden, veldig tung å vri på, og dobbelt så tung mellom ca 20% og 50% (?!?!). Kjennes utrolig billig ut.

Hva slags kabler trenger jeg, og hvordan kan jeg rekke å få dem før angrefristen går ut?

Edit: Strømkabelen som følger med er en knapp meter. Skal jeg ha dem 1 meter over bakken, da liksom? Sånne ting irriterer meg, for det er så ekstremt unødvendig. Det koster ikke mye ekstra med en 1.5 meter lang kabel.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...