Emancipate Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 Jeg har i hvert fall fått noen gode tips er i tråden. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Vil absolutt anbefale Argon 7450A! Kjøpte et par i dag og de lyder fantastisk til prisen... Hørt på flere høyttalere i samme prisklasse, men de er ikke like gode som Argon 7450A... ANBEFALES! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 (endret) En ting jeg legger merke til er at Argon-høyttalerene er ekstremt store i dybderetningen i forhold til størrelsen for øvrig. Er dette for å gi bedre bass, eller er det bare amatørmessig konstruksjon? Endret 1. desember 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Større dybde gir mer volum uten at høyttalerne ser større ut. Volum gir fyldigere lyd og mer bass, ja. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Takk. Jeg lurer på om det er lydkvaliteten på selve høyttaleren som gjør at Octave 3A er dyrere enn 6340A, eller om det er all elektronikken. https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/aktivepc-hoyttalere/ Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Octave skal låte bedre. Jeg får ikke prøvd dem før om litt da. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Octave skal låte bedre. Jeg får ikke prøvd dem før om litt da. Jeg har svært liten tro på at Octave 3A låter bedre. Mindre elementer og mindre lukket kasse tyder ikke på bedre lyd. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Octave skal låte bedre. Jeg får ikke prøvd dem før om litt da. Jeg har svært liten tro på at Octave 3A låter bedre. Mindre elementer og mindre lukket kasse tyder ikke på bedre lyd. Det blir jo som å si at cerwin vega 215 låter bedre enn epicon 8 fordi den er større. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Octave skal låte bedre. Jeg får ikke prøvd dem før om litt da.Jeg har svært liten tro på at Octave 3A låter bedre. Mindre elementer og mindre lukket kasse tyder ikke på bedre lyd. Det blir jo som å si at cerwin vega 215 låter bedre enn epicon 8 fordi den er større. Nei, det er det ikke. Hvis du ikke ser forskjellen på 2x15" og ett 2,75" element i et lite lukket kabinett, så har du et problem. En stor del av prisen på Octave 3A skyldes ganske sikkert elektronikken (D/A-konverter og Bluetooth). Men det er jo mulig, om enn lite sannsynlig, at Argon har funnet en vei å utnytte fysikkens lover som ingen andre har klart. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 En stor del av prisen på Octave 3A skyldes ganske sikkert elektronikken (D/A-konverter og Bluetooth).Var nettopp det jeg også tenkte på, ja. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Octave skal låte bedre. Jeg får ikke prøvd dem før om litt da.Har du prøvd dem nå? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Du må nok vente til de er kommet ut til butikkene. Men det er ingen grunn til å bekymre seg. I følge Akse er de et ekstremt godt alternativ. Octava er vassere og skal låte bedre (enn Argon 6340A) Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 De er på lager i nettbutikken nå. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 De er på lager i nettbutikken nå. Men ikke i noen av de fysiske butikkene. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg bestilte Argon 6430A. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg bestilte Argon 6430A. Regner med du mener 6340A. Det tror jeg du gjorde lurt i. Lykke til. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Ja, det mente jeg selvsagt. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Gratulerer med høyttalere. Vi har ikke fått dem inn enda nei. Begge er gode alternativer i sin klasse, og du blir nok fornøyd uansett. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Der kom de i posten, og jeg må si jeg er skuffet, for det fulgte ikke med kabel i mellom dem. Det sto det ingen steder på siden at jeg måtte kjøpe, og det står heller ikke på pakken hva slags kabel jeg trenger. Når jeg kjøper et par bukser forventer jeg at beina er sydd sammen, det samme med høyttalere! I tillegg ser de billige ut, ved at de mangler knotter under og høyre høyttaler har noe limsøl oppå, pluss stygg skjøt mellom oversiden og bakkant. Volumkontrollen er, i tillegg til å være på baksiden, veldig tung å vri på, og dobbelt så tung mellom ca 20% og 50% (?!?!). Kjennes utrolig billig ut. Hva slags kabler trenger jeg, og hvordan kan jeg rekke å få dem før angrefristen går ut? Edit: Strømkabelen som følger med er en knapp meter. Skal jeg ha dem 1 meter over bakken, da liksom? Sånne ting irriterer meg, for det er så ekstremt unødvendig. Det koster ikke så mye ekstra med en 1.5 meter lang kabel. Endret 11. desember 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Beklagelig at du er misfornøyd. Jeg vet at hifi klubben ordner opp om Du ønsker å bytte dem. Kan rapportere om veldig kurant lyd og finish på Octave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå