Foxtrot Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har lest en god del innlegg i det siste. Det som går igjen i mange innlegg er at den som stiller spørsmål eller en problemstilling, ikke gir beskjed om at problemet løste seg. Det er ofte jeg har svart på innlegg der problemet allerede er løst for en stund siden. Jeg oppfordrer alle til å gi tilbakemelding i innleggene om problemet er løst. Det er også veldig hyggelig å få vite dette, da slipper jeg og andre å legge inn mer forslag. Lenke til kommentar
kain Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Veldig enig i dette hvis forumet skal virke så må det gies tilbakemelding når problemet er løst. Ellers blir en bare sittende å komme med forslag til en som ikke kikker i forumet lenger da han har løst problemet sitt Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 er også helt enig, og vi burde ikke bare gi tilbakemelding om at problemet er løst, men også hvordan det ble løst Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Kanskje dette med å gi tilbake melding om at problemet er løst eller status på saken kunne være med i retningslinjene for bruk av forumet. Jeg mener at den som har startet et innlegg også burde ta ansvar med å informere de andre brukerene som har gitt sitt bidrag om hvordan det har gått med problemet eller saken. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Er det mulig for hwno å gjøre det slik at e-post-melding til den personen som startet et innlegg er default. At personen alltid får melding om nye svar i innlegget som personen har startet? Det kan hende at de blir flinkere til å avslutte et innlegg med status på saken. :!: Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Er det mulig for hwno å gjøre det slik at e-post-melding til den personen som startet et innlegg er default. At personen alltid får melding om nye svar i innlegget som personen har startet? Det kan hende at de blir flinkere til å avslutte et innlegg med status på saken. :!: NEI! Herregud NEI! Tror nok at jeg hadde vært *langt* fra den eneste som hadde blitt forbannet da! Hvis du lurer på hvordan det endte får du heller sende en PM til brukeren Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Er det mulig for hwno å gjøre det slik at e-post-melding til den personen som startet et innlegg er default. At personen alltid får melding om nye svar i innlegget som personen har startet? Det kan hende at de blir flinkere til å avslutte et innlegg med status på saken. :!: NEI! Herregud NEI! Tror nok at jeg hadde vært *langt* fra den eneste som hadde blitt forbannet da! Hvis du lurer på hvordan det endte får du heller sende en PM til brukeren Har du noen bedre forslag når du protesterer så veldig? Det er lettere å protestere på forslag enn å komme med gode forslag som er gjennomførbare. *grin* Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Hvis du lurer på hvordan det endte får du heller sende en PM til brukeren Mener du virkelig at den som vil hjelpe må ta seg bryet med å sende en PM for hvert emne personen vil svare på? Det er ikke mange innlegg som får status quo til slutt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Mener du virkelig at den som vil hjelpe må ta seg bryet med å sende en PM for hvert emne personen vil svare på? Det er ikke mange innlegg som får status quo til slutt. Ah, Sorry. *Legger seg flat* Trodde du mente hvis du selv var på leting etter gamle topics med samme problem som deg, og du fant en post med problemet, men ingen hadde sagt om løsningen postet fungerer Okay, men da skjønner jeg problemet. Men jeg kan ikke huske å ha sett noen slike posts, hvor man ikke sier "Tusen takk for tipset" eller noe. De fleste jeg har sett så er det alltid en avslutning på det. Og det med eposter i mailboksen er jeg aktivt imot ja. Fy åokker så den innboksen blir raskt full da ja! Prøvde det for en stund siden, å få alt fra 20-100 mails daglig fra forum.hardware.no er ikke det jeg var mest fan av akkurat (Fordi man får ikke mails fra de man har startet, men en mail for hver bruker som har svart i samme topic som du selv har svart i. Det ble en god del hvis det var en populær tråd. Tenk deg å starte Firstmile-topice f. eks ) Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Men som FoxTrot skriver; melding til trådstarter kan være default, dette kan/bør slås av dersom tråden tar av. Og jeg ser langt oftere at trådstarter ikke kommer med tilbakemelding enn at han gjør det. Savnes dypt. Greit nok dersom det kommer bare svada som svar til et spørsmål, men dersom det kommer "gode" svar i beste mening burde man da komme tilbake med status om det funket eller ikke. Men det er min mening. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 det kunne *kanskje* gått hvis det var den generelle "Mail"-funksjonen som var på ved default ved registrering, slik at hvis brukeren slo den av i profilen ville den alltid være av, for alle poster. Men da ville han mest sannsynligvis bare skru den av med en gang og det ville ikke vørt noe nytte i det allikevel. Og hvis den skulle bli skrudd på for hver gang en laget en topic hadde iallefall de mest aktive brukerene her blitt skikkeligt sure over å måtte skru den av hele tiden. Og selv om dette var aktivt så ville man skrudd av funksjonen lenge før diskusjonen var ferdig. Det burde heller vært noe mail til fyren hvis han ikke svarte på noen av svarene han fikk i posten, hvis han ikke hadde siste post i topicen 3 dager etter siste post elelr noe annet lignende dette. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har ikke sagt at dette ville være enkelt. Det beste ville jo ha vært at alle tok ansvar for de innlegg de starter, ved at de leverer en status quo til slutt. For min del ønsket jeg bare å få til en diskusjon omkring dette med å ta ansvar for de innleggene en starter og gi dem som har prøvd å hjelpe en kort info til slutt slik at brukerne ikke trenger å bruke kreftene sine på noe som er løst for lenge siden. Lenke til kommentar
EC Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Yup - jeg synes folk kan takke for hjelpen ved å legge inn et svar: "Nå løste det seg, og slik gjorde jeg: (...)". Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Yup - jeg synes folk kan takke for hjelpen ved å legge inn et svar: "Nå løste det seg, og slik gjorde jeg: (...)". Jeg håper at dette kan bli noe av. Det ville vært fint om dere som har driftansvaret på forumet kan oppmuntrer brukerne til å takke for hjelpen og gi et svar på hvordan det har gått. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hva med en knapp kun trådstarter har tilgang til som han kan trykke hvis han løser problemet. Også kan det kommer et ikon som betyr "problem løst". Mye mer sannsynlig at brukere gidder det enn å skrive inn melding. Hadde forresten likt å se trådstarter av SO2 og SO3, babethreaden o.s.v få en mail/melding hver gang noen svarer i den. Selvsagt kan man velge bort Off topic, men slike tråder kan oppstå i andre forum også, f. eks amd vs intel, MS vs *un*x, osv... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Selvsagt kan man velge bort Off topic, men slike tråder kan oppstå i andre forum også, f. eks amd vs intel, MS vs *un*x, osv... Vel, jeg er imot det med sending av mail til den personen, tror ikke serveren hadde taklet det en gang. Men den personen som starter en Intel vs AMD tråd fortjener nesten å bli straffet på en slik måte. Hmm, hadde det gått an at en trådstarter har mulighet til å "stenge tråden?" Da blir det iallefall ikke noen flere svar, han burde selvsagt legge inn en siste innlegg på hva han gjorde og hvordan problemet løste seg. Da hadde vi sluppet tråder som fortsetter i det uendelige... Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Hmm, hadde det gått an at en trådstarter har mulighet til å "stenge tråden?" Da blir det iallefall ikke noen flere svar, han burde selvsagt legge inn en siste innlegg på hva han gjorde og hvordan problemet løste seg. Da hadde vi sluppet tråder som fortsetter i det uendelige... Intressant idé. Administrsjonen burde virkelig tenke på flere av forslagene som er kommet opp her i denne tråden. Håper at de alle leser denne tråden. Jeg håper at de snart legger inn en kommentar. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå