FB.542209311067001 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Hei, Hadde operasjon ved Fredrikstad sykehus igår. Tok bussen til sykehuset. Brukte mobilen koblet til gratis wifi til å sjekke facebook. Har samme passord på emailen koblet til facebook kontoen min. Brukte også internettet på sykehuset til å sjekke face. Samme dag, noen timer senere, etter operasjonen, kan jeg ikke logge inn på face kontoen min. Også hotmail kontoen har blitt forsøkt endret passord på av inntrengeren, men sikkerhetssystemet på Hotmail hadde stoppet forsøket. Nå har jeg sendt en melding til hotmail teamet om de kan hjelpe meg å resette passordet siden den alternative emailen jeg hadde oppgitt for å resette passordet har blitt endret av inntringeren (ikke så smart hotmail ). I tillegg la jeg merke til at denne inntrengeren hadde brukt min konto til å poste reklame (affiliate reklamer) og lagt ut bilder av det denne reklamen ville selge og tagget venner. Reklamen stod på norsk. Jeg tror jeg kan greie å resette passordet på hotmailen så kanskje jeg får tilbake facebooken min, men det store poenget mitt er at mange flere kan ha vært og kan bli utsatt for dette. Noen driver med kriminalitet i relativt stor skala. Hvem kan gjøre noe med dette her? Hvem er det som spoofer wifi-en på bussen eller sykehuset og har lagd automatiske programmer som bytter passord og poster reklame? mvh Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Har nå fått tilgang til hotmail kontoen. Kan forsatt ikke logge inn med hotmail kontoen på facebook fordi hotmail sier at jeg prøver å få tak i sensitiv informasjon, og hackeren har endret resett emailen til en ukjent email... ;( hva skal jeg gjøre Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Hei!Det beste jeg kan anbefale er at du bruker det offsielle skjemaet til Microsoft for tapt Outlook-konto. Her må du fylle ut en del info om kontoen som hvem som eier den, hvem du har sendt e-post(er) til og mottatt fra. Har selv brukt det skjema for andre før og fungerer utmerket, merk behandlingstiden kan ta et par dager. Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Hei! Det beste jeg kan anbefale er at du bruker det offsielle skjemaet til Microsoft for tapt Outlook-konto. Her må du fylle ut en del info om kontoen som hvem som eier den, hvem du har sendt e-post(er) til og mottatt fra. Har selv brukt det skjema for andre før og fungerer utmerket, merk behandlingstiden kan ta et par dager. Har fått tilbake hotmail kontoen ved å bruke metoden du beskriver hvor jeg brukte en gmail konto for å resette. Men for å resette passordet på facebook kontoen er jeg nødt å ha tilgang til en alternativ email fordi hotmail har blokkert endring av sikkerhetsinstillinger.. Den alternative jeg skrev første gang jeg registrerte emailen har jeg ikke tilgang til. Har nå sendt en mail til hotmail hvor jeg spør om jeg kan bruke gmail emailen som alternativ email. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå