Niklasp Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 – Det ble bare utbetalt en halv million dollar, ikke seks!Taylor Swifts plateselskap slår tilbake mot Spotify Lenke til kommentar
Woods Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Kjør på, kjære plateselskap! Om dere vil jeg skal gå tilbake til nedlastning, er dette riktig vei å gå. Vil dere bekjempe piratene, er det lurt å tenke seg litt om... 8 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 - Taylor Swift er den aller største musikkstjernen i dag... Hva med alle de andre artistene der ute som sliter med å få karrieren i gang?, spør Borchetta retorisk. De har det bedre enn da det kun fantes plateselskap. I dag kan de markedsføre seg på nettet, og de er ikke helt avhengige av plateselskapene, slik det var før i tiden. Det er en tid mange plateselskaper fortsatt lever i. Artister sitter kun igjen med smuler etter platesalg, så de kaster litt stein i glasshus her. Med mindre de selger millioner av album, som de færreste gjør, så tjener man ikke akkurat store summer. Jeg tipper at de aller fleste artister/band som lever av musikken sin, tjener til livets opphold på opptredener, ikke platesalg. Og med streaming så får de hvertfall noe, i motsetning til piratvirksomhet hvor de ikke får noen ting i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Så Borchetta vil at vi skal synes synd på Taylor Swift fordi han ikke tjener mer penger selv? Sjelden har jeg sett noen bedre definere uttrykket "å be for sin syke mor". Lenke til kommentar
G Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Taylor Swift burde ihvertfall ha til salt i grøten. Montro om hun skviser plateselskapet framover for en større prosentandel av overskuddet? Lenke til kommentar
Ribtinitus Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 "Tallene våre viser at musikkindustrien hadde det mye bedre før Spotify kom" Leses som: "Musikkindustiren hadde det mye bedre når de ikke måtte bry seg om kundene sine." 6 Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Eller "musikkindustrien" (les "plateselskapene") hadde det bedre før Spotify, artistene derimot... Lenke til kommentar
Einar Kristiansen Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Spotify får nok mange som lastet ned ulovlig over til lovlig betal løsning som er veldig bra. Og så har man dem som virkelig betalte for musikken og mange av dem sluttet nok å kjøpe plater etter at dem skaffet seg konto på spotify. Lenke til kommentar
Rick Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Har ikke kjøpt en plate siden seint 90 tall, og ikke lastet ned noe siden jeg fikk spotify for 4-5(?) år siden. Den dagen det blir ett dårlig utvalg på Spotify, så begynner ikke jeg å kjøpe musikken min igjen.. Nå får de iallefall litt ifra meg, alternative er ingenting fra meg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg