Guy Martin Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei! Jeg vurderer å kjøpe en Dell Inspiron D600 (jobben har avtale). Den skal brukes hovedsaklig på reiser, og neste halvår skal jeg ha den med til Afrika. Minimumskrav 512 RAM, WLAN (mobilitet), høy batterikapasitet, ikke for tung bl.a. Har noen erfaringer med D600? Beste hilsen Guy Martin Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har selv en D500. Brukt denne i et par uker nå. Forskjellene mellom D500 og D600 skal være Gigabit lan, innebygget smartkort leser og skjermkort - i favør D600. Skjermkortet på D600 er ATi mobility radeon 9000. Er veldig fornøyd med vekten. Maskina skal veie ca 2,2kg med 4cell batteriet. Jeg valgte 6cell batteriet som skal veie noe mer, uvisst hvor mye. Har ikke tatt tiden nøyaktig på hvor lenge batteriet varer. Med trådløst lan avslått og noe lav brightness på skjermen så greier jeg vel over 3t 30min. Trenger du mer batteri så kan du ta ut cd-rom'en av "media bay'en" og putte inn ett ekstra batteri, da snakker folk om 7t+ batterikapasitet. Ellers er maskinen ganske støysvak når vifta er igang. Sett flere klage over dell-tastaturene. Mulig jeg er dårlig vant, men jeg synes tastaturet på latitude maskina er helt fint. Eneste problemet er at jeg av og til subber fingrene litt under tasten over når jeg skal slippe en tast... Hvis vekt er viktigere enn et bra skjermkort så kan jo kanskje D400 maskina være et alternativ? Knut Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har selv en D500. Brukt denne i et par uker nå. Forskjellene mellom D500 og D600 skal være Gigabit lan, innebygget smartkort leser og skjermkort - i favør D600. Skjermkortet på D600 er ATi mobility radeon 9000. Er veldig fornøyd med vekten. Maskina skal veie ca 2,2kg med 4cell batteriet. Jeg valgte 6cell batteriet som skal veie noe mer, uvisst hvor mye. Har ikke tatt tiden nøyaktig på hvor lenge batteriet varer. Med trådløst lan avslått og noe lav brightness på skjermen så greier jeg vel over 3t 30min. Trenger du mer batteri så kan du ta ut cd-rom'en av "media bay'en" og putte inn ett ekstra batteri, da snakker folk om 7t+ batterikapasitet. Ellers er maskinen ganske støysvak når vifta er igang. Sett flere klage over dell-tastaturene. Mulig jeg er dårlig vant, men jeg synes tastaturet på latitude maskina er helt fint. Eneste problemet er at jeg av og til subber fingrene litt under tasten over når jeg skal slippe en tast... Hvis vekt er viktigere enn et bra skjermkort så kan jo kanskje D400 maskina være et alternativ? Knut Tipper det varierer en del på Dell-maskinene. Tastaturet jeg hadde på min I5000e er det beste tastaturet jeg har vært borti på noen maskin, stasjonær som bærbar, noensinne. Veldig stille, og utrolig behagelig å skrive på. Sinnsykt god tastfølelse. Det som er på min IBM T40p er ikke på langt nær like godt, selv om det også er ganske bra når du venner deg til det. Dessuten har Dell forstått at nederst i venstre hjørne er det en og bare én tast som hører hjemme - Ctrl... Fn bruker du alltid så bevisst at du gjerne kan se etter den når du bruker den, men Ctrl bruker man så ofte ellers at den bør være lett å treffe. Selvfølgelig en liten vanesak også, men jeg må innrømme at jeg synes tast-layouten Dell bruker er den beste på bærbare maskiner. Jeg kjenner nå ikke tastaturet på de nyere Dell-maskinene hvordan de er å skrive på, men hvis de er i nærheten av I5000e-tastaturet mitt, burde det være greit. Forøvrig var ikke tastaturet på I3700'en så godt, selv om jeg ikke fikk brukt det så veldig lenge før maskinen ble byttet inn med 5000e'en. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Vektforskjellen på 6 og 4-cellers batteri er ikke mer enn 90 gram, så alt annet enn 6-cellers er bare teit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå