banansplitt™ Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Bor midlertidig på et sted hvor det kun er et vegguttak man kan putte inn en ethernet-kabel og få internett fra. Canal Digital er leverandør. Jeg har med meg en router der jeg har prøvd å koble ethernet fra vegguttakket i routeren, noe som gir meg limited connection. Noen måte å løse dette her på? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Snakker vi om coax eller fiber her? Ofte kan det hende man må koble ut strømmen på Comega ftth-tv (fiber) CPE eller Cisco\thomson modemet. I noen sekunder for å få tilkobling. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Er vel snakk om fiber antar jeg. Det er ikke noe modem i det hele tatt, det er bare en veggkontakt man putter ethernet-kabelen inn i også har man internett fra denne. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Har du sjekket sikringskapet eller i nærheten? Noe slik skal det vel være, muligens det er kanskje på fellesområdet på gangen ved inngangsdøren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Enebolig? Blokk? Studenthybel? Dersom det er en vanlig modulkontakt kan det være et vanlig telefonuttak. Du kan ta av plastlokket og se, dersom det er kun 2 eller 4 tilkoblede ledninger, og de er rød/grønn/blå/sort, er det telefon, og da må du ha et xDSL-modem for å få internett (og abonnement, seff). Dersom det er noe som er levert av ISP, må det være en converter et sted i huset som gjør at du får ethernet fra coax eller fiber. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Etter masse restarts av ruter fungerte det plutselig! Thanx anyways Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå