Dapp47 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Hei, Har en kunde som lagrer mail til diverse prosjekter. Til dette har vi brukt en plugin som heter Techhit MessageSave for Outlook. Dette er en add-in som kjører på en virtuell PC. Pluginen blir fortalt at den skal lagre mail som kommer fra [email protected] skal lagres i mappe "Utgående" og mail som kommer til inbox skal lagres i mappe "Innkommende". Dette er en prosess som må settes opp manuellt men ønsker nå å finne en måte å automatisere dette. Er det noen som har noen tips, eventuelt andre måter det kan gjøres på? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Det kan vel enkelt settes opp som transportregler i exchange f.eks? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Det kan vel enkelt settes opp som transportregler i exchange f.eks? Mailene skal lagres i mapper, altså ikke i en fysisk mailboks. Dette fordi kunden ønsker det sånn. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 (endret) Men må det være mapper under innboksen? Ellers kunne du kanskje bruke public folders... Ellers får du det vel til med server-side regler på klienten. Endret 13. november 2014 av kjetilkl Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Men må det være mapper under innboksen? Ellers kunne du kanskje bruke public folders... Ellers får du det vel til med server-side regler på klienten. Poenget er litt at for vært prosjekt jeg oppretter (AD bruker, mailbruker + mappestruktur) så skal det settes opp så all mail som går ut fra denne mailen lagres i en mappe (La oss kalle den "mail ut" inne i mappestrukturen. Samme skal gjelde for innkommende mail til denne mailadressen. Pr dags dato gjøres dette med plugin og inboks regler, men det er tungvint å måtte sette opp dette manuelt. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Støtter kjetilkl, opprett transport rules på Exchange. Vel og merke hvis dere har Exchange da. Om kunden krever at dette skal lagres som individuelle filer, må du på en pedagogisk måte forklare at det er ikke er særlig lurt og langt bedre å lagre dette i en dedikert mailboks. Det er Exchange måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå