Gå til innhold

Din drømmetelefon?

Slai

Anbefalte innlegg

Så Marcus Brownlee la ut en video der han snakket om dette, så stjeler det og spør dere godtfolk her.

Alright, så hvis du kunne lage din egen Frankensteintelefon ut av deler fra telefoner som er på markedet og warpe litt rundt, hva ville du valgt?

Mitt take on it:

Kroppen til Note 4, med grippy fjernbar plastback som den er.

Krymp fysiske buttons med 50%. Muligens fjern de og kjør onscreen buttons for enda større skjerm. Usikker der.

Fjern frontkameraet.

Strekk skjermen ut til 5.9" (skulle gå fint?).

Behold skjermen til Note 4.

DAC fra Iphone hører jeg mye bra om, så vi putter den oppi.

Flytt speaker fra baksiden og ned på undersiden slik som på Note 3.

Fingerprintscanner som på Huawei Mate 7, bak på telefonen.

Mens vi er der bake, fjern heartrate monitor.

Behold kameraet bak, men sleng på Xenon flash i stedet for LED flash.

Hardware blir vel ganske standard: Snapdragon 810, 4gb ram, all the standard bells and whistles. Hvis vi får til, gjerne større batteri, kan godt øke tykkelsen en smule for å få enda bedre batteritid, men absolutt ikke en dealbreaker.

Also; slideout fysisk QWERTY. GIMME!

Software: stock Android Lollipop, men med Samsungs multitasking og SPen, og Nokia Camera sin viewfinder.

Fronthøyttalere blir irrelevant, skal jeg høre på noe har jeg headphones eller lydanlegg jeg kan streame gjennom. Er det kun til lettere spilling eller en 2minutters youtubevideo her og der er en enkelt speaker på bunnen helt fint.

Frontkamera er også irrelevant for meg, da jeg ikke har videosamtaler på mobilen.

Hva med deg? Hva er din Frankenphone?

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du kunne ikke tenke deg at de laget den tynnere i rammen rundt skjermen, feks? Eller bedre frontkamera? Eller bedre skjerm? Noen softwarefeatures fra andre OS?

hehe, sorry, jeg bare måtte!  Jeg er ikke en så stor Apple fanboi som jeg utgir meg for, jeg elsker både min HTC M8 og iPhone 6, hehe :)

For å være ærlig er det ikke så mye jeg ville forandret på, men jeg skulle ønske de la inn litt større batteri, samma for meg om den er 0,6 eller 0,8mm. Jeg ønsker meg også noen av tilpassningsmulighetene fra android! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så Marcus Brownlee la ut en video der han snakket om dette, så stjeler det og spør dere godtfolk her.

Alright, så hvis du kunne lage din egen Frankensteintelefon ut av deler fra telefoner som er på markedet og warpe litt rundt, hva ville du valgt?

Mitt take on it:

Kroppen til Note 4, med grippy fjernbar plastback som den er.

Krymp fysiske buttons med 50%. Muligens fjern de og kjør onscreen buttons for enda større skjerm. Usikker der.

Fjern frontkameraet.

Strekk skjermen ut til 5.9" (skulle gå fint?).

Behold skjermen til Note 4.

DAC fra Iphone hører jeg mye bra om, så vi putter den oppi.

Flytt speaker fra baksiden og ned på undersiden slik som på Note 4.

Fingerprintscanner som på Huawei Mate 7, bak på telefonen.

Mens vi er der bake, fjern heartrate monitor.

Behold kameraet bak, men sleng på Xenon flash i stedet for LED flash.

Hardware blir vel ganske standard: Snapdragon 810, 4gb ram, all the standard bells and whistles. Hvis vi får til, gjerne større batteri, kan godt øke tykkelsen en smule for å få enda bedre batteritid, men absolutt ikke en dealbreaker.

Software: stock Android Lollipop, men med Samsungs multitasking og SPen, og Nokia Camera sin viewfinder.

Fronthøyttalere blir irrelevant, skal jeg høre på noe har jeg headphones eller lydanlegg jeg kan streame gjennom. Er det kun til lettere spilling eller en 2minutters youtubevideo her og der er en enkelt speaker på bunnen helt fint.

Frontkamera er også irrelevant for meg, da jeg ikke har videosamtaler på mobilen.

Hva med deg? Hva er din Frankenphone?

Regner med du mener speake til undersiden som Note 3 og ikke Note 4 :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Liker designet til Huawei mate 7.

Så jeg vil ha:

5.5 - 6.0"

Tynne bezels ala Mate 7

4000+ mah batteri

kamera til lumia serien, xenon blitz. carl zeiss optikk

iOS operativsystem men med widgets etc fra android (altså rasketheten og appstore utvalget på ios)

Skjermen/panelet til note 4

HTC boomsound høyttalere

toucid (apple sin fingeravtrykk sensor) men bak på telefonen for å tynnere bezels

Klarer ikke helt bestemme meg for material. Vil ha alu rundt kanten. Hvis man skal bruke plastikk vil jeg ha hard plastikken til lumia serien. Eller så vil jeg ha alu hele veien rundt.

Her er forøvrig han fyren sin video

Ganske utrolig han der forresten, student, og har sikkert videoutstyr til en mill. Har noe RED utstyr. neida jeg ikke er jelly

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

En telefon må være stabil, driftssikker, intuitiv, dekke behov og kommunisere feilfritt med husets (og familie/venner) sine enheter.

Apple sine enheter, med min nåværende iPhone 5s dekker dette utmerket. Den kommer nok dermed også til å gjøre det så lenge den teknisk sett fungerer, og blir nok antagelig byttet i den iPhone som da selges når den etter hvert dør.

Etter å ha levd med ulike enheter innen DOS/Windows (drøyt 20 år) og Android (ca 5 år) er stabiliteten og kompatibiliteten mellom enhetene i Apple sin verden en drøm. Det er viktigere for min del enn om knappene er runde eller firkanta, om skjermen på mobiltelefonen er 4 eller 6 tommer, om fargen på ikonene er litt duse eller kraftige eller andre sånne, for meg, nittygritty-greier. Andre må gjerne mene at dette er viktige greier, for meg betyr andre ting mye mer.

Lenke til kommentar

Rogkas: jeg et helt enig, det er godt å føle at ting fungerer. Mine Android dekker det også utmerket, og med basisting som det ute av veien kan jeg tenke på ønsker som større skjerm osv =)

Jo, det kan jeg forstå. Så bare for moro skyld så kan jeg jo gjøre et forsøk...:-)

Ikke større skjerm enn maks 5". Rundt 4,5-4,8 er bra.

Prosessor og arbeidsminne som sammen med operativsystemet gjør telefonen responsiv.

Godt kamera med tilhørende god applikasjon.

God kvalitet på et godt utvalg av applikasjoner.

Lenke til kommentar

Må man så må man.....Here we go.

Skjerm: IPS eller Amoled, 5,7 tommer

Screenratio: 90% ( Mate 7 har 83% idag )

Glass: Safirglass

Materialvalg: Kevlar eller aluminium bak og på siden

Kamera: 42 MP ( Som noen Nokia telefoner har ), frontkamera på 13 MP

Video: 4K

Prosessor: Sky is the limit :-)

Fingerscanner bak

Batteri: 6000 mAh

Tykkelse: 6 mm

Lyd: Boomsound som i HTC

Software: Stock Android

Det er lov å drømme.....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Liker iPhone sitt OS, for det fungerer/kommuniserer helt optimalt med mine Mac'er.

Størrelsesmessig så er jeg ingen tilhenger av store skjermer, for det er relativt upraktisk i forhold til å ha den i brystlomma på arb.jakka, og da få tak i den når en har både regntøy og/eller belte for å klatre i master. For stor mobil blir da både ubehagelig og upraktisk for min del.

Så str. iPhone 5 eller Sony Xperia Compact passer bra for mine ønsker.

Men iPhone er også upraktisk for min del, fordi den ikke tåler fuktighet, kan ikke skifte batteri, ikke mulighet for minnekort.

• Vann -og støvtett
  • Mulighet for å utvide minnet med minnekort, men også da kunne flytte det en ønsker dit. Ikke være begrenset av mobilens fabrikk oppsett
  • Bytte batteri om det skulle bli ødelagt/svakere
  • Godt kamera, både oppløsning (bør ha min 16 mpx for våre dokumentasjonsbehov på jobb, i forhold til hva netteierene forlanger) og ikke minst bedre ISO egenskaper.
  • Fjerne front (selfie) kameraet, for å utnytte skjermen best mulig.
  • God og lyssterk skjerm, enkelte skjermer er det jo håpløst å benytte utendørs om sola skulle finne på å vise seg frem (er for tiden litt usikker på om den er der jeg, for det er ikke akkurat årstiden for å jobbe utendørs).....
  • Minst mulig (for min del) unødig installasjon av programvare jeg ikke har behov for, som bare tar plass og gjør mobilen tregere.

Jeg benytter mobilen til å ringe med, sms/mms, sende og motta mail, ta bilder for dokumentasjon og litt nettbruk når muligheten byr seg.

Andre ting kan jeg da gjøre fra et eller annet nettbrett, som jeg også ønsker samme friheten på, men også er kompatibelt med mine Mac'er......

Høres vel ut som en umulig kombinasjon dette her, for dette får jeg nok aldri fra Apple vil jeg tro ;)

Endret av fotonisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Stor og tung som en iPhone 5S, Kameraet til Nokia 1020 og 3 dagers batteritid. Hadde jeg fått disse 3 oppfylt kunne den har kjørt Bumpedibump OS og vært oransj. Jeg hadde kjøpt den uansett.

Lenke til kommentar

iPhone 5S med utseendet/fargen til den sorte iPhone 5, og android operativsystem, to døgns batteritid, mini usb-lader, og plass for minnekort. Ville vært perfekt for min smak og mitt bruk :green:

Endret av L_T
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nokia N900, ca 10mm tynnere (men med tastatur), med 4G, 3GB internminne, zenon blits, 64bits,

innebygget prosjektor, 4-8 cores, høyere klokkefrekvens, riks tv og DAB radio,

sigarettenner, waki-taki og munnspill.

Og tactile skjerm, vel ;) ?

N900 var den første telefonen jeg hadde hvor jeg rett og slett tenkte "okay, dette er ikke en telefon med gode funksjoner, men en lommePC jeg kan ringe med". Fantastisk telefon. Og mmmm det tastaturet... Kunne godt hatt fysisk slideout tastatur på Note4, mer enn gjerne. Legger det til hovedgreia mi! Takk for å minne meg på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...