Gå til innhold

Tips og råd til gaming pc ( pris 20-25k )

Anbefalte innlegg

Det begynner å bli en del år siden jeg har gamet nå.

Tenkte jeg skulle prøve dette igjen.

Sist gang jeg drev med gaming var da 580 skjermkortet var "state of art"

Har fått med meg at det er 980 som er kongen på haugen idag når det kommer til skjermkort.

Pcn skal brukes til pure gaming og den skal vare lengere enn 6 mnd.

Har bestemt meg for å bruke mellom 20-25k på denne pcn. Denne pc skal klare å kjøre dagens spill på max max.

Jeg ønsker hjelp til hvilken:

Cpu

Skjermkort x2 ( er dette nødvendig idag? )

Skjerm x2 ( fordi jeg liker å spille på en skjerm og kan alt tab å surfe på den andre )

Ram brikker

Harddisk

Hk

Powersupply

Maxitower

Kjøler

Oki takker masse på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt sammen en pc nå, men skulle gjerne hatt noen til å se over delene og sjekke om dette passer sammen.

Som jeg sa tidligere så har jeg tenkt å kjøpe en rå gaming pc som skal vare en stund.

Men likevel så sitter jeg her med følelsen av kanskje litt overkill oppsett.

Kom gjerne med innspill til forbedringer.

Skal jeg gå for sli oppsett kanskje, eller er det ikke så mye å vinne på det?

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1470785&su=BB6A3E67-33CF-4CB7-B967-B0A9B5F263DA

Endret av Eschaton
Lenke til kommentar

For bare gaming er dette bortkastet, du kommer langt med bare i5 4690k til gaming altså et LGA 1150 oppsett og en coolermaster 212 evo kjøler.

Desverre er det ikke noe skjermkort som er 100 % sikker for DX 12 for windows 10. Når det kommer i april 2015 et sted kanskje GTX Titan II?

Ut fra nvidia virker det ut som maxwell har støtte for DX 12

Og det virker ut som det er rykter at AMD R9 380X vil være kraftigere en GTX 980

Så kan du vente er det lønnsomt.

Core i5-5670K kommer kanskje i løp av året eller tidlig neste år her kan man ikke vente mye.

Lenke til kommentar

Oki ny kjøpsliste: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1471099&su=CC071FD9-B593-43EB-A5B8-928A246634EA

Er fortsatt usikker på noen ting.

Vet ikke hvilke ram brikker jeg skal gå for, 8 el 16gb? 1600mzh el 2400mhz?

Tenkte på msi gaming Hk men leste at det kan by på trøbbel hvis du brukte msi gaming series skjermkort. Noen som har erfaring på dette?

Hvilken vannkjøler ville dere anbefale til denne cpu'n?

Lenke til kommentar

Ny liste: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1471758&su=FFC84B83-D1CF-4813-AA6E-88B250C87053

Endringer gjort:

Bytta ut cpu kjøleren fra H110 til H80i med tanke på plass mangel ( takk Jackal for tipset )

Bytta ut kabinett fra CM Storm watcher til Define R4 ( ser penere ut og kan blende inn i stuen, lol )

Spm: Valgte å gå for 1stk Crucial MX100 SSD 512GB 2,5" 7mm , i stedet for 2stk samsung evo 250Gb.

Er dette et smart valg eller håpløst med tanke på RAID? ( det sier seg selv egentlig, med en ssd får du max 540MBps, men med 2 stk i raid så får du 1 gigabyte per second.?)

Men å Kjøre ssd i RAID er vel best for de som bruker tunge programvarer?

Mitt oppsett kommer til å bli brukt mest til spill og stream. ( er klar over at hvis man skal gå " all in " for streaming, så er vel en egen stream pc best for dette )

Lenke til kommentar

Ikke tenke på vannkjøling. det er ikke effektiv på 1150 sokket. Ta vanlig og bedre luftkjøling. Noctua U14S, D15, Dark Rock Pro3 eller Evo 212.

Som strømforsyning jeg ville valg eller EVGA G2 750 W, eller cooler master V700 eller V750S. Det er også XFX BlackSeries 750W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...