Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Medier- og informasjonskunnskap 1 eksamen

Anbefalte innlegg

Er privatist. Noen som har erfaring med eksamen i dette? Eller som vet litt? Jeg har 24 timers forberedelse på et tema eller oppgave. På eksamen er det 30 minutter med eksaminasjon. Noe jeg lurer på er om det bare vil bli snakk om oppgaven/temaet jeg har forberedt meg på disse 24 timene, eller vil de spørre meg ut i andre deler også? Kommer det en uforberedt del?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har flere eksamener. Og hvis det er slik at et uforberedt tema vil dukke opp, må jeg jobbe mer med dette. Om ikke, kan jeg fokusere litt mer på andre eksamener som ikke har forberedelsesdel.

Håper noen vil hjelpe :)

Endret av detvarengang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får oppgaven/tema som du sier 24t før eksamen, og der får du info om lengde etc. Min eksamen var 15/20 min framlegg, og resten spørsmål fra sensor. Disse spørsmålene kommer fra hele pensumet, og er alt fra egne meninger om saker i mediene til forklaring av den "fjerde" statsmakt.

Det viktigste er ikke å huske alle mulig detaljer, men forståelsen av hvordan media styrer og påvirker hele samfunnet. I tillegg huske det viktigste fra pensum.

Lenke til kommentar

Du får oppgaven/tema som du sier 24t før eksamen, og der får du info om lengde etc. Min eksamen var 15/20 min framlegg, og resten spørsmål fra sensor. Disse spørsmålene kommer fra hele pensumet, og er alt fra egne meninger om saker i mediene til forklaring av den "fjerde" statsmakt.

Det viktigste er ikke å huske alle mulig detaljer, men forståelsen av hvordan media styrer og påvirker hele samfunnet. I tillegg huske det viktigste fra pensum.

Takk Läkerol! Kan jeg spørre deg hva slags oppgave/tema det var du fikk? Slik at jeg får en idé om hvordan oppgaven eller eventuelt tema kan være. Og spørsmålene du fikk i etterkant om jeg skjønner riktig, var ikke relatert til framlegget? Jeg håper det blir mye prat om media som 4. statsmakt og påvirkning, for er det jeg kan best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...