Gå til innhold

Microsoft makes .Net open-source, finally embraces iOS, Android, and Linux.

Anbefalte innlegg

Måtte nesten forsikre meg om at det ikke var 1. April da jeg leste dette. :eek:

http://techcrunch.com/2014/11/12/microsoft-makes-visual-studio-free-for-small-teams/

http://www.extremetech.com/computing/194099-microsoft-makes-net-open-source-finally-embraces-ios-android-and-linux

Bortsett fra noen spede forsøk med Arduino, har jeg ikke prøvd å programere på flere år. Nå fikk jeg faktisk lyst til å prøve igjen. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

De har også rebrandet Visual Studio Professional til Visual Studio Community og gitt det ut gratis for team på inntil 5 personer og omsetning på under $1 millioner.

edit: også gratis for forskning eller open source dersom selskapet du jobber for er større eller har høyere omsetning.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

De har også rebrandet Visual Studio Professional til Visual Studio Community og gitt det ut gratis for team på inntil 5 personer og omsetning på under $1 millioner.

edit: også gratis for forskning eller open source dersom selskapet du jobber for er større eller har høyere omsetning.

Ok, den biten hadde jeg ikke fått med meg! Det er jo genialt. Eneste som mangler nå er en "Web app" versjon av Visual Studio, slik at man ikke trenger en heftig maskin for å jobbe når man er ute på farten.

Lenke til kommentar

Ok, den biten hadde jeg ikke fått med meg! Det er jo genialt. Eneste som mangler nå er en "Web app" versjon av Visual Studio, slik at man ikke trenger en heftig maskin for å jobbe når man er ute på farten.

Du tenker på Visual Studio Express for Web? Hvorfor ønsker du en gimpet versjon?

Jeg bruker Premium når jeg pendler på en ganske billig laptop, og det fungerer helt fint det.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
RDP funker overranske bra.

Akkurat nå vil nok RDP (eller tilsvarende) være en av de bedre løsningene med de rette forutsetningene på plass, selv om det krever mer innsats, men det er ingen grunn til å avvise gode alternativer. Det finnes nok av grunner til at en nettbasert versjon vil være nyttig. :)

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Kan se for meg å bruke noe slikt når jeg er på farta.

Jeg er på farta hver dag, og du må ikke regne med at nettet er tilgjengelig hele tiden. Med en lokal installasjon har du både full historikk, kompilatorer og testverktøy tilgjengelig selv om nettet faller fra.

Det egentlige problemet er vel bare at laptop'en min er alt for treig.

Lenke til kommentar

Det egentlige problemet er vel bare at laptop'en min er alt for treig.

Og løsningen på det skal være en nettleserapplikasjon?

edit: Altså Google Docs går tregt på jobb-PC-en min som er en i7 med 32 GB RAM. Visual Studio er vesentlig raskere og mer funksjonsrik enn en nettleserapplikasjon vil være.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Jeg er på farta hver dag, og du må ikke regne med at nettet er tilgjengelig hele tiden. Med en lokal installasjon har du både full historikk, kompilatorer og testverktøy tilgjengelig selv om nettet faller fra.

Sant nok! Foretrekker så klart en lokal installasjon selv, men likevel hadde det vært greit å fortsatt ha et alternativ når jeg plutselig får en idé jeg «bare må» teste ut med en gang, nesten hvor enn jeg er og uansett hvilken enhet jeg bruker.. Kjipt hvis man ikke har nett de gangene man trenger det, da.. Men da vil ikke RDP fungere heller, som @doge foreslo. :)

I mitt tilfelle ser jeg ikke en god nok grunn til å lage en fullverdig versjon av Visual Studio som en web-applikasjon, da jeg bare vil komme til å bruke noe slikt i nøden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...