Binders' Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Hei, Etter et par dårlige valg, ser det ut som jeg må bytte ut Prodigy M og Maximus VII Gene HK da det blir for varmt Ikke noe å gjøre med det, men lurer litt på hva jeg nå skal velge. Grunnen til at jeg kjøpte Prodigy M var at jeg ville ha det så lite som mulig, så har sett på relativt små kabinett, men litt større enn Prodigy M selvsagt. Noen formening om NZXT S340? Synes det ser greit ut, ikke for mye flashynes. Og tror det vil kunne gi nok airflow. Det sammen med et Maximus VII Hero. Det største spørsmålet mitt er jo da om det vil bli kjølig nok til mine to Asus Strix GTX970. Tror det kun vil være 1 PCIslot mellom kortene, og jeg er redd for at det blir for lite :/ Noen som kan komme med inspill? Tror ikke det vil funke å sette inn kort med Radialvifte i Prodigyen heller, for dårlig airflow tror jeg. Forresten, hva tror dere keg kan selge Prodigy M og Maximus VII Gene for brukt? Snakk om noen veldig få timer bruk her altså. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Phanteks Enthoo? Eller hva med Fracal R4? Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 Hva er forresten forskjellen på VII Formula og VII Hero? Så vidt jeg kan se er Formula kun verdt det om jeg skal vannkjøle HK og deive med heftig overclock? Utenom det ser jeg ikke noen forskjeller som vil gangne meg noe særlig. Hvertfall ikke i spill, som jeg hovedsaklig skal bruke maskina til? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Det har vært blandede diskusjoner om et dyrt HK er verdt det. Den største forskjellen er nok at du kan vannkjøle Formula. Hero skal visstnok være et ganske bra HK Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Det har vært blandede diskusjoner om et dyrt HK er verdt det. Den største forskjellen er nok at du kan vannkjøle Formula. Hero skal visstnok være et ganske bra HK Det er det jeg også tenker. Tror ikke det vil være noen nevneverdige fordeler for min del å kjøpe Formula. Tror Hero har alt jeg trenger. Skulle jo egentlig kjøre Gene først, og Hero ser for meg ut til å være en større utgave Gene. Så tenker jeg sparer meg noen kroner å går for Hero over Formula. Brukt mer enn nok allerede på dette prosjektet. Nå er bare spørsmålet, hvilken case. Andrull hadde en veldig fin video som viste luftstrømmen ved forskjellig mellomrom mellom GPUene. Og med 1 slot mellom, ble luftstrømmen redusert med ca. 50%. Tror rett å slett det ikke blir nok kjøling. Det betyr vel at jeg er nødt til å ha en case med minst 8 expansions (og selv da kanskje det blir fordårlig kjøling til det nederste kortet?). Og da tror jeg det minste jeg finner er Corsair 650D (Nederste GPU blir da liggende veldig tett nedpå PSU). Hadde jo håpa jeg skulle få krympa kassa jeg har hatt i noen år nå. Som til sammenligning er (B) 28cm, (D) 66cm, (H) 61cm. SÅ noe mindre blir det da, men... Hvorfor skulle dette være så vanskelig da Jeg vil spille på Swiften min, har sett frem til det lenge nok nå synes jeg Er på tide å få litt action igjen Håper noen kan komme med innspill her, så jeg får bestillt ganske fort og kan begynne å spille igjen Setter stor pris på all hjelp så langt! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 (endret) Tror du skal lete litt etter hovedkort med mer enn 3-slot mellom x8/x8 PCIe-sporene på socket 1150 (ender man ikke opp med x4 hvis man setter kortet lenger nede da?) Kjøp Asus Z97-A, Ranger eller Hero. Avstanden mellom skjermkortene er styrt av hovedkortet, ikke kabinettet (kabinettet må bare støtte avstanden). Kan du si litt om hvorfor du heller vil bruke penger på å bytte hovedkort/kabinett, kontra å bytte skjermkortene dine (som vi har snakket om). Kunne du ikke benytte angrefristen, eller vil du beholde de skjermkortene du har valgt? For å svare på tråden: Mitt forslag blir Asus Ranger + Corsair 500R Endret 13. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Grunnen til at jeg heller kjøper HK + Case er at jeg ser det blir varmt, selv med kun 1 kort i Prodigyen. Mellom 80-90 grader, er for dårlig airflow rett å slett. Kunne nok fått til å bruke angrefristen, har all embalasje osv. Men siden jeg var litt rask til å rydde vekk alle eskene er de litt bøyd her å der. Så gidder ikke det styret om det ikke skulle gå osv. Og vil ikke riske enda ett bomkjøp, hvor ariflow blir for dårlig selv med radialvifter. Men det du sier da er at det vil kun være mulig å ha 1 slot mellom kortene, nesten uansett case og HK (på 1150)? Hvis det er nok så gjør det ting litt lettere Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Å bruke slot 1 og 3 er definitivt best. Om det fortsatt skal by på varmeproblemer noe jeg har liten tro på så ville jeg ha installert en vifte som suger inn fra siden. Og husk selvsagt å ha en vifte bak for utblås. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 (endret) Det er mer enn 1 slot uansett. Et skjermkort i seg selv er 2 slot, så hvis de står helt inni hverandre (som i Btifenix kassa di) så er det 2-slot. På de fleste ATX kort er det 3-slot mellom de to primære PCIe sporene som er til skjermkort. Edit: Leste feil. Ja du får 1 slot mellom kortene på 1150 meg bekjent. Det kan godt tenkes det finnes hovedkort som gir støtte for x8/x8 på socket 1150 med mer avstand mellom kortene. Det kan også tenkes det finnes hovedkort hvor man kan velge/fordele båndbredden på de ulike PCIE sporene, men jeg kjenner ikke til noen desverre. Uansett, med litt ekstra klaring mellom kort 1 og kort 2 + en diger vifte på sidepanelet (og det faktum at dette er GTX 970 som er relativt kalde kort) så mener jeg det burde gå fint med såkalt "3-slot" mellom de to PCIe sporene. Endret 13. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Det er mer enn 1 slot uansett. Et skjermkort i seg selv er 2 slot, så hvis de står helt inni hverandre (som i Btifenix kassa di) så er det 2-slot. På de fleste ATX kort er det 3-slot mellom de to primære PCIe sporene som er til skjermkort. Edit: Leste feil. Ja du får 1 slot mellom kortene på 1150 meg bekjent. Det kan godt tenkes det finnes hovedkort som gir støtte for x8/x8 på socket 1150 med mer avstand mellom kortene. Det kan også tenkes det finnes hovedkort hvor man kan velge/fordele båndbredden på de ulike PCIE sporene, men jeg kjenner ikke til noen desverre. Uansett, med litt ekstra klaring mellom kort 1 og kort 2 + en diger vifte på sidepanelet (og det faktum at dette er GTX 970 som er relativt kalde kort) så mener jeg det burde gå fint med 3-slot. På mitt ASRock Z87 formula så har jeg 4 slotter, 2 kan nvidia bruke (1&3) resten kan amd bruke. På mitt kort er det 3 slotter imellom til neste kort slik at det er 2 slotter mellom skjermkortene mine 980 & 780Ti, Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Det er mer enn 1 slot uansett. Et skjermkort i seg selv er 2 slot, så hvis de står helt inni hverandre (som i Btifenix kassa di) så er det 2-slot. På de fleste ATX kort er det 3-slot mellom de to primære PCIe sporene som er til skjermkort. Edit: Leste feil. Ja du får 1 slot mellom kortene på 1150 meg bekjent. Det kan godt tenkes det finnes hovedkort som gir støtte for x8/x8 på socket 1150 med mer avstand mellom kortene. Det kan også tenkes det finnes hovedkort hvor man kan velge/fordele båndbredden på de ulike PCIE sporene, men jeg kjenner ikke til noen desverre. Uansett, med litt ekstra klaring mellom kort 1 og kort 2 + en diger vifte på sidepanelet (og det faktum at dette er GTX 970 som er relativt kalde kort) så mener jeg det burde gå fint med 3-slot. På mitt ASRock Z87 formula så har jeg 4 slotter, 2 kan nvidia bruke (1&3) resten kan amd bruke. På mitt kort er det 3 slotter imellom til neste kort slik at det er 2 slotter mellom skjermkortene mine 980 & 780Ti, Så slot 1 og 3 her er nvidia? Da har du "4-slot" mellom kortene Supert, enda bedre. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Det er mer enn 1 slot uansett. Et skjermkort i seg selv er 2 slot, så hvis de står helt inni hverandre (som i Btifenix kassa di) så er det 2-slot. På de fleste ATX kort er det 3-slot mellom de to primære PCIe sporene som er til skjermkort. Edit: Leste feil. Ja du får 1 slot mellom kortene på 1150 meg bekjent. Det kan godt tenkes det finnes hovedkort som gir støtte for x8/x8 på socket 1150 med mer avstand mellom kortene. Det kan også tenkes det finnes hovedkort hvor man kan velge/fordele båndbredden på de ulike PCIE sporene, men jeg kjenner ikke til noen desverre. Uansett, med litt ekstra klaring mellom kort 1 og kort 2 + en diger vifte på sidepanelet (og det faktum at dette er GTX 970 som er relativt kalde kort) så mener jeg det burde gå fint med 3-slot. På mitt ASRock Z87 formula så har jeg 4 slotter, 2 kan nvidia bruke (1&3) resten kan amd bruke. På mitt kort er det 3 slotter imellom til neste kort slik at det er 2 slotter mellom skjermkortene mine 980 & 780Ti, Så slot 1 og 3 her er nvidia? Da har du "4-slot" mellom kortene Supert, enda bedre. Jepp kanon Hk, eneste feilen er at begge minnesporene på høyre side er defekte og skal sende til til RMA nå snart tenker jeg Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Er det tilsvarende på Z97 utgaven ? (gidder ikke sjekke). I så fall anbefaler jeg dette hovedkortet til TS http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Hovedkort/Socket-1150/ASRock/ASRock-Z97-OC-Formula-LGA-1150-ATX--Z97--4xDDR3--3xPCIe30x16-SATA-EX-128252-p0000084056.aspx Corsair 500R står fortsatt ift kabinett. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Er det tilsvarende på Z97 utgaven ? (gidder ikke sjekke). I så fall anbefaler jeg dette hovedkortet til TS http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Hovedkort/Socket-1150/ASRock/ASRock-Z97-OC-Formula-LGA-1150-ATX--Z97--4xDDR3--3xPCIe30x16-SATA-EX-128252-p0000084056.aspx Corsair 500R står fortsatt ift kabinett. Ser slikt ut på bilde, men kortet er E-atx, jeg fikk plass til det i mitt atx 650D dog Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Corsair 500R skal støtte E-ATX (det er jo bare bredere, ikke høyere?) jamfør sidene til Corsair. http://www.corsair.com/en-us/carbide-series-500r-mid-tower-case Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Corsair 500R skal støtte E-ATX (det er jo bare bredere, ikke høyere?) jamfør sidene til Corsair. http://www.corsair.com/en-us/carbide-series-500r-mid-tower-case Da er vel ASRock Z97 Formula det beste valget vi kan anbefale for TS? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Ja, eller et tilsvarende. Mest mulig avstand mellom kortene iallfall... Trenger man begge 8 pinsa til CPU, eller er dette bare ved syk OC? Noen hovedkort nekter å starte hvis ikke alt er tilkoblet, selv om man ikke har bruk for den ekstra effekten. Uansett så har kanskje TS 2 8p CPU kabler fra PSU? Men der har du det TS: Et hovedkort med god avstand mellom pcie sporene, f.eks ASRock OC Formula. Sammen med et kabinett med en eller flere vifter på sidepanelet, f.eks 500R. (Må støtte E-ATX hvis du går for OC Formula, og må ha minimum 6 ekspansjonsporter). Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Trengte ikke begge pinsa, prøvde med og uten, men selv bruker jeg likegodt begge da Psu støtter dette Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Hva med Fractal R4 og Gigabyte Gaming GT? Da får jeg vifter foran til å ta inn luft, og kan ha vifte på siden som dytter ut luft. Og Gaming GT har mulighet for 4slots SLI tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå