Gå til innhold

[Løst] Hvorfor ikke kors hos mormonere? (prosjekt)

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Anbefalte innlegg

Absolutt ikke. Å være kristen er vel bare å tro at Jesus er guds sønn. Vs bare en fyr, som jeg tenker. Slik som feks Smith og Hubbard.

Langt ifra Slai, også besatte vet at Jesus er Guds sønn, se her

Matt 8:28 "Da Jesus kom til Gadarener-landet på den andre siden, møtte han to besatte som kom ut fra gravhulene. De var så ville at ingen kunne ta veien der forbi. De skrek ut: «Hva har du med oss å gjøre, du Guds Sønn? Er du kommet hit før tiden for å pine oss?"

Et elendig eksempel du kommer drassende med her, fordi det er et av de mange stedene i NT vi med visshet kan si er et rent eventyr.

Dessverre (for deg) var evangelistene analfabeter om jødisk skikk og bruk samt alt hva demografi og geografi angår.

Dét er også årsaken til at de surrer med Gergasa, Gadara og Geresa.

Men er det vesentlig, Quetzalcoatl ? Hvorfor må hvert eneste ord og hver eneste bokstav være riktig

Ja, det er vesentlig om en beretning har skjedd eller ei, - fordi kristninger spinner videre på det som utgangspunktet er feil - og i dette tilfellet er saken klar.

Hadde evangelistene hatt minimum av kjennskap til jøder ville de ha visst at når jesusen spaserer hhv. 13km-50km for å jage onde ånder inn i 2000 svin, som deretter løper 13km-50km før de styrter i Galileasjøen - hva fanden gjør 2000 svin i en jødisk bosetting? som ikke ville ha godtatt ett eneste svin i sin nærhet?

Dette er reinspikka fantasi grunnlagt på total uvitenhet om det de omtaler.

Om jeg ikke minnes feil sa kirkefader Augustin, at å juge for jesus ikke var noen ordentlig løgn. Er det rart vi har tusenvis av tekster kristne har jugd ting inn i, og jugd ting ut av?

Resultatet av denne grenseløse kristne uærligheten ser vi tydelig resultatet av idag, i form av at ikke ett eneste bibelmanuskript er ens.

Det hele er helt absurd og beviser hvor langt kristne er villige til å gå for å få jesusen sin opp å stå.

Når man har en så svak jesus man må juge for å opprettholde, bør man virkelig konvertere til en religion med en gud det står respekt av.

Jeg må si at etter flere søk har jeg ikke funnet noen verdig kandidat til fantasifiguren jesus..

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt ikke. Å være kristen er vel bare å tro at Jesus er guds sønn. Vs bare en fyr, som jeg tenker. Slik som feks Smith og Hubbard.

Matt 8:28 "Da Jesus kom til Gadarener-landet på den andre siden, møtte han to besatte som kom ut fra gravhulene. De var så ville at ingen kunne ta veien der forbi. De skrek ut: «Hva har du med oss å gjøre, du Guds Sønn? Er du kommet hit før tiden for å pine oss?"

Et elendig eksempel du kommer drassende med her, fordi det er et av de mange stedene i NT vi med visshet kan si er et rent eventyr.

Dessverre (for deg) var evangelistene analfabeter om jødisk skikk og bruk samt alt hva demografi og geografi angår.

Men er det vesentlig, Quetzalcoatl ? Hvorfor må hvert eneste ord og hver eneste bokstav være riktig

Ja, det er vesentlig om en beretning har skjedd eller ei, ...

Ikke skjedd ? fordi noen ord eller bokstaver er feil ? nei, det blir for lavmål Quetzalcoatl ingen røyk uten ild

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er vesentlig om en beretning har skjedd eller ei, ...

Ikke skjedd ? fordi noen ord eller bokstaver er feil ? nei, det blir for lavmål Quetzalcoatl ingen røyk uten ild

Tull, som jeg tror jeg før har fortalt deg skal det svært lite til å velte meningen til en setning.

Drep ham, ikke vent til jeg kommer, får en vesentlig betydningsendring ved flytting av et lite komma!

Drep ham ikke, vent til jeg kommer.

Slik er det også med bibelskriftene som hverken hadde mellomrom mellom ordene, kapitler, vers, henvisninger til andre bibelskrifter eller komma'er.

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

mormonere har mange koner ?

Jehovas vitner menigheter riket sal , utstøttelse skjer på grunn av læremessig eller moralsk urenhet eller urostiftelse.

2.Joh 10-11 : Dersom noen kommer til eder og ikke fører denne lære, da ta ikke imot ham i eders hus ( Menighet ) og by ham ikke velkommen, for den som byr ham velkommen, blir medskyldig med ham i hans onde gjerninger.

Lenke til kommentar

mormonere har mange koner ?

Jehovas vitner menigheter riket sal , utstøttelse skjer på grunn av læremessig eller moralsk urenhet eller urostiftelse.

2.Joh 10-11 : Dersom noen kommer til eder og ikke fører denne lære, da ta ikke imot ham i eders hus ( Menighet ) og by ham ikke velkommen, for den som byr ham velkommen, blir medskyldig med ham i hans onde gjerninger.

Det er jo Jehovas vitner som kommer til folks hus med falsk lære, fatal1

Lenke til kommentar
Om jeg ikke minnes feil sa kirkefader Augustin, at å juge for jesus ikke var noen ordentlig løgn. Er det rart vi har tusenvis av tekster kristne har jugd ting inn i, og jugd ting ut av?

Augustine var vel en av de som mente det alltid er galt å lyve. Dog mente han at det å avstå fra å si sannheten ikke er løgn (typ "jeg ønsker ikke å si noe"), og det er vel kanskje ikke så vanskelig å være uenig i.

Endret av limahc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...