Gå til innhold

[Løst] Hvorfor ikke kors hos mormonere? (prosjekt)

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Anbefalte innlegg

Vel det blir jo én påstand. En annen er at Gud er overalt og du kan føle ham hvor enn du er. Det at man må til kirken for å hilse på er tull, man kan få en connection med Gud uten å vite noe om Jesus eller å ha satt fot i en kirke.

Enda en er vel at Jesus villeder folk BORT fra Gud, og er et falskt idol.

Så... Tja.

Nei, Gud er ikke overalt, Gud er i Jesus Kristus og i og med at Jesus Kristus er i kirken, er det det rette stedet å gå, for å møte både Gud og Jesus Kristus, det er ingen annen vei til Gud enn Jesus Kristus, han er sannheten om Gud.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo din tolkning som følger av din spesifikke versjon av troen.

Nei, det er det ikke

Joh 14:6 "Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg. Hadde dere kjent meg, da hadde dere også kjent min Far. Fra nå av kjenner dere ham og har sett ham."

Lenke til kommentar

Jo, for man kan lett si at han som skrev den boka er en hykler og farer med løgn, og så er den infoen ute.

Eller bare at Jesus mente egentlig at uten å akseptere Jesus som guds sønn kommer du aldri til å kjenne Gud.

Eller Jesus mente at hvis vi ikke ser Gud i Jesus sine handlinger og ord, vil vi aldri se den ekte Gud i noe.

Ingenting der sier at du må i kirken for å hilse på Jesus heller?

Lenke til kommentar

Jo, for man kan lett si at han som skrev den boka er en hykler og farer med løgn, og så er den infoen ute.

Eller bare at Jesus mente egentlig at uten å akseptere Jesus som guds sønn kommer du aldri til å kjenne Gud.

Eller Jesus mente at hvis vi ikke ser Gud i Jesus sine handlinger og ord, vil vi aldri se den ekte Gud i noe.

Ingenting der sier at du må i kirken for å hilse på Jesus heller?

I og med at Jesus Kristus serverte seg selv i form av brød og vin, må du nok til kirken for å oppleve ham som sådan.

Lenke til kommentar

Bønner til Jehova Gud skal bare framføres gjennom Jesus Kristus og i hans navn. ( Joh 16:23-27 )

Jehovas vitner har ikke forstått hva Jesus Kristus sier. Å be til Faderen i Jesu Kristi navn, betyr å be til Faderen som personen Jesus Kristus. Faderen elsker sønnen og høre alt han sier. Du må være Jesus Kristus Guds sønn for å bli hørt av Gud. Jehovas vitner er ikke i Jesus Kristus og Jesus Kristus er ikke i Jehovas vitner, derfor hører ikke Gud deres bønn, fatal1

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Absolutt ikke. Å være kristen er vel bare å tro at Jesus er guds sønn. Vs bare en fyr, som jeg tenker. Slik som feks Smith og Hubbard.

Langt ifra Slai, også besatte vet at Jesus er Guds sønn, se her

Matt 8:28 "Da Jesus kom til Gadarener-landet på den andre siden, møtte han to besatte som kom ut fra gravhulene. De var så ville at ingen kunne ta veien der forbi. De skrek ut: «Hva har du med oss å gjøre, du Guds Sønn? Er du kommet hit før tiden for å pine oss?"

Et elendig eksempel du kommer drassende med her, fordi det er et av de mange stedene i NT vi med visshet kan si er et rent eventyr.

Dessverre (for deg) var evangelistene analfabeter om jødisk skikk og bruk samt alt hva demografi og geografi angår.

Dét er også årsaken til at de surrer med Gergasa, Gadara og Geresa.

Lenke til kommentar

Absolutt ikke. Å være kristen er vel bare å tro at Jesus er guds sønn. Vs bare en fyr, som jeg tenker. Slik som feks Smith og Hubbard.

Langt ifra Slai, også besatte vet at Jesus er Guds sønn, se her

Matt 8:28 "Da Jesus kom til Gadarener-landet på den andre siden, møtte han to besatte som kom ut fra gravhulene. De var så ville at ingen kunne ta veien der forbi. De skrek ut: «Hva har du med oss å gjøre, du Guds Sønn? Er du kommet hit før tiden for å pine oss?"

Et elendig eksempel du kommer drassende med her, fordi det er et av de mange stedene i NT vi med visshet kan si er et rent eventyr.

Dessverre (for deg) var evangelistene analfabeter om jødisk skikk og bruk samt alt hva demografi og geografi angår.

Dét er også årsaken til at de surrer med Gergasa, Gadara og Geresa.

Men er det vesentlig, Quetzalcoatl ? Hvorfor må hvert eneste ord og hver eneste bokstav være riktig, det er jo ikke Gud som har skrevet dette, bare helt vanlige mennesker.

Lenke til kommentar

Slik sett er det jo ingen grunn til å ta noe i boken seriøst. Det er jo bare noe folk har skrevet ned en gang.

Ihs: nei, jeg presiserer at det du tror er fasit ikke er så sort og hvitt som du vil ha det til. Ta deg gjerne en pause hvis det er tungt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jehova er en

5.Mos 6:4 : Hør , Israel Herren ( Jehova ) vår Gud . Herren ( Jehova ) er en.

Joh 8:17-18 : To menneskers vitnebyrd er sant. Jeg er den som vitner om meg og Faderen som har utsendt meg, vitner om meg.

Joh 10,30 Jeg og Faderen er ett.

Joh 17:21 Jeg ber at de alle må være ett, likesom du, Far, er i meg og jeg i deg. Slik skal også de være i oss, for at verden skal tro at du har sendt meg. Jeg har gitt dem den herlighet du har gitt meg, for at de skal være ett, likesom vi er ett:

Fil 2,6 Han var i Guds skikkelse, men så det ikke som røvet gods å være Gud lik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...