Gå til innhold

[Løst] Hvorfor ikke kors hos mormonere? (prosjekt)

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Henrettelsespelen et symbol på vanærende død og fiendenes forhåndelse av de kristne

Heb 12:2 : Vi ser på troens opphavsmann og fullender, Jesus, han som for den glede som ventet ham, led tålmodig torturpelen, uten å akte vanæren og nå sitter på høyre side av Guds trone.

Jehovas vitner forkynnelse om Jesu pel betyr forkynnelse av hans død som en løsepenge ( 1.kor 1:17 )

1.kor 1:17 sier ingen ting om løsepenge, fatal1

Et annet bevis på at pelen hadde en liten tverbjelke som hendene var festet på , har du i Jehovas vitners egen bibel

John 20:25 "But Thomas,one of the Twelve, who was called the Twin, was not with them when Jesus came. So the other disciples were telling him: “We have seen the Lord!” But he said to them: “Unless I see in his hands the print of the nails and stick my finger into the print of the nails and stick my hand into his side, I will never believe it.” (NEW WORLD TRANSLATION OF THE HOLY SCRIPTURES 2013 REVISION)

Som du ser, sier Thomas "in his hands the print of the nails"

"nails" (nagler) i flertall ! med andre ord ble to nagler brukt "in his hands"

ikke en nagle gjennom begge hender, slik Jehovas vitner illustrer,

for å slippe å se korset, som de hater.

WTYouCanLiveForever170.JPG

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Gud fjernet kristi menneske - legeme, det skal ikke tilbes f.eks ved et krusifiks ( kors )

Joh 20: 7 ,12-13 : ...............Og hun ( Maria ) fikk se to engler sitte i hvite klær, en ved hodet og en ved føttene, der hvor Jesus legeme hadde ligget. Hun sier til dem: De har tatt min herre bort og jeg vet ikke hvor de har lagt ham.

Lenke til kommentar

Gud fjernet kristi menneske - legeme, det skal ikke tilbes f.eks ved et krusifiks ( kors )

Joh 20: 7 ,12-13 : ...............Og hun ( Maria ) fikk se to engler sitte i hvite klær, en ved hodet og en ved føttene, der hvor Jesus legeme hadde ligget. Hun sier til dem: De har tatt min herre bort og jeg vet ikke hvor de har lagt ham.

Tull, fatal1

Maria trodde noen hadde fjernet Jesus legeme, fordi hun ikke viste at han hadde stått opp fra graven.

Dette at Jehovas vitner ikke tror Jesu legeme stod opp fra graven, viser at dere ikke er kristne.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Absolutt ikke. Å være kristen er vel bare å tro at Jesus er guds sønn. Vs bare en fyr, som jeg tenker. Slik som feks Smith og Hubbard.

Langt ifra Slai, også besatte vet at Jesus er Guds sønn, se her

Matt 8:28 "Da Jesus kom til Gadarener-landet på den andre siden, møtte han to besatte som kom ut fra gravhulene. De var så ville at ingen kunne ta veien der forbi. De skrek ut: «Hva har du med oss å gjøre, du Guds Sønn? Er du kommet hit før tiden for å pine oss?"

Lenke til kommentar

Hm ville tro at de forskjellige oversettelsene og tolkningene ga ganske greie forskjeller, fra King James til New World (eller hva den heter) osv.

Det vanlige er vel å bruke én type. Egentlig, det VANLIGE er muligens å ikke lese bibelen i det hele tatt, blandt de som kaller seg kristne.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hm ville tro at de forskjellige oversettelsene og tolkningene ga ganske greie forskjeller, fra King James til New World (eller hva den heter) osv.

Det vanlige er vel å bruke én type. Egentlig, det VANLIGE er muligens å ikke lese bibelen i det hele tatt, blandt de som kaller seg kristne.

Ja de er riktig, de kristne opplever Jesus Kristus i kirken og trenger ikke å lese om ham i noen bøker. Hadde Jesus Kristus selv ønsket å presentere seg selv i bok form, så hadde han sikkert skrevet noe selv, noe han ikke gjorde.

Lenke til kommentar

De kristne går sjelden i kirken heller. Generelt sett. Hvis vi tenker de som kaller seg kristne, er medlemmer av statskirken osv.

Og nei, han skrev lite. Han er forsåvidt ikke spesielt interessant for min del, det er Gud selv som er en spennende karakter.

Lenke til kommentar

De kristne går sjelden i kirken heller. Generelt sett. Hvis vi tenker de som kaller seg kristne, er medlemmer av statskirken osv.

Og nei, han skrev lite. Han er forsåvidt ikke spesielt interessant for min del, det er Gud selv som er en spennende karakter.

På verdens basis går svært mange i kirken. Du kan ikke kjenne Gud uten å først kjenne Jesus Kristus, han er veien til kunskapen om Gud.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vel det blir jo én påstand. En annen er at Gud er overalt og du kan føle ham hvor enn du er. Det at man må til kirken for å hilse på er tull, man kan få en connection med Gud uten å vite noe om Jesus eller å ha satt fot i en kirke.

Enda en er vel at Jesus villeder folk BORT fra Gud, og er et falskt idol.

Så... Tja.

Lenke til kommentar

Det er riktig. Det er altså den du bruker selv, siden det var det jeg spurte om?

Blant annet, det er vanlig å ha flere, Slai og det er ikke noen grunnleggende forskjeller ute å går, hvis det er det du tror.

I beg to differ, for dette er (beviselig) riv ruskende galt!

Det er tildels dramatiske forskjeller på bibler, hvilket i noen tilfeller får fatale konsekvenser for feks. - påståtte - profetier, og fører til at harmonier mellom GT og NT blir ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...