Gå til innhold

[Løst] Hvorfor ikke kors hos mormonere? (prosjekt)

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle de ha det? De (fornuftig nok, til tross for at de er mormonere) forbinder korset med en døende Jesus som ikke har det HELT supert.

Som Bill Hicks sier; å gå mer kors som kristen er som å gå med et lite rifle-smykke fordi du minnes JFK.

Lenke til kommentar

Merkelig nok? Det jeg ikke kan om mormonere er ikke verdt å vite. Fantastisk morsom bok.

Nja, jeg har ikke lest selve boka, så skal kanskje ikke uttale meg så veldig. Men en av mine favorittforfattere, Orson Scott Card (Ender's Game), skrev en serie basert på Book of Mormon, og det er de eneste av bøkene hans som jeg ikke har likt. Det gjør meg skeptisk til kvaliteten på denne mormonerboka...

Lenke til kommentar

Slai er merkelig nok inne på noe her, om noe fjollete formulert. Tror også det har noe med at mormonere ikke vektlegger den lidende kristus på korset, men isteden fokuserer på den levende.

Her ligger et litt mer utdypende svar :)

http://www.mrm.org/no-crosses

Altså det motsatte av hva Paulus la vekt på

1 Kor 2:1 "Da jeg kom til dere, brødre, var det ikke med fremragende talekunst eller visdom jeg forkynte Guds vitnesbyrd. For jeg hadde bestemt at jeg ikke ville vite av noe annet hos dere enn Jesus Kristus og ham korsfestet."

1 Kor 1,23 "vi forkynner en korsfestet Kristus"

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Slai er merkelig nok inne på noe her, om noe fjollete formulert. Tror også det har noe med at mormonere ikke vektlegger den lidende kristus på korset, men isteden fokuserer på den levende.

Her ligger et litt mer utdypende svar :)

http://www.mrm.org/no-crosses

Takk! interessant..

Lenke til kommentar

Det er synd at de mormonene ikke leser Bibelen

Menneskenes lære usann når den er i strid med Bibelen. Forbudt å legge noe til Jehova Guds ord.

Ordspr 30: 5-6 : Alt Guds ord er rent, han er et skjold for dem som tar sin tilflukt til ham. Legg ikke noe til hans ord , for at han ikke skal straffe deg og du stå som en løgner.

Lenke til kommentar

Det er synd at de mormonene ikke leser Bibelen

Menneskenes lære usann når den er i strid med Bibelen. Forbudt å legge noe til Jehova Guds ord.

Ordspr 30: 5-6 : Alt Guds ord er rent, han er et skjold for dem som tar sin tilflukt til ham. Legg ikke noe til hans ord , for at han ikke skal straffe deg og du stå som en løgner.

Også Jehovas vitner skyr korset, fatal1

Horror-of-Dracula-hammer-horror-films-37

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Henrettelsepelen skal hates, ikke tilbes

Urett å stille henrettelsepelen til skue, minner om Satans formodede seier ved å få Kristus drept.

Bruken av kors i tilbedelsen er avgudsdyrkelsen

Jesus skal tilbes som en herlig ånd, seierherre over døden torturpelen

Jesu død på en pel eller tre, ikke et kors, var nødvendig for å oppfylle skriften og frigjøre jødene fra Loven

Lenke til kommentar

Henrettelsepelen skal hates, ikke tilbes

Urett å stille henrettelsepelen til skue, minner om Satans formodede seier ved å få Kristus drept.

Bruken av kors i tilbedelsen er avgudsdyrkelsen

Jesus skal tilbes som en herlig ånd, seierherre over døden torturpelen

Jesu død på en pel eller tre, ikke et kors, var nødvendig for å oppfylle skriften og frigjøre jødene fra Loven

Så korset (henrettelsepelen) skal hates sier Jehovas vitner ! dvs. det motsatte av hva Paulus sa ! skjønner du ikke hvor avslørende dette er for Jehovas vitner ?

Gal 6,14 "Men jeg vil aldri rose meg av noe annet enn av vår Herre Jesu Kristi kors"

1 Kor 2:1 "Da jeg kom til dere, brødre, var det ikke med fremragende talekunst eller visdom jeg forkynte Guds vitnesbyrd. For jeg hadde bestemt at jeg ikke ville vite av noe annet hos dere enn Jesus Kristus og ham korsfestet."

1 Kor 1,23 "vi forkynner en korsfestet Kristus"

Ellers, den pelen du snakker om hadde en kort tverbjelke som hendene ble festet på

rubens-crucifixion.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Henrettelsespelen et symbol på vanærende død og fiendenes forhåndelse av de kristne

Heb 12:2 : Vi ser på troens opphavsmann og fullender, Jesus, han som for den glede som ventet ham, led tålmodig torturpelen, uten å akte vanæren og nå sitter på høyre side av Guds trone.

Jehovas vitner forkynnelse om Jesu pel betyr forkynnelse av hans død som en løsepenge ( 1.kor 1:17 )

Endret av fatal1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...