Gå til innhold

Student søker nytt HW

nockstar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker på og oppgradere min server, men jeg er student og trenger å gjøre det billigst mulig. Trenger kun å bytte ut CPU og hovedkort. I dag kjører jeg på Intel socket 1155. Grunnen til bytte er fordi jeg skal over til større kabinett og kan ikke bruke hovedkortet mitt.

Siden jeg er studen så vurderer jeg AMD i stedet for Intel, men har null peil på AMD. Jeg trenger som sakt bare data kraft, noe som det ser ut til at AMD har for en billig penge.

Jeg kjører i dag Hyper-v med 5 Linux guests og skal kanskje ha +- en til i fremtiden. Det er forsåvidt bare 2 web-server, 1 streaming, 1 download og 1 for diverse annet.

Har dere noen forslag? Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor kan ikke du bruke hovedkortet i et større kabinett? De fleste kabinett har jo støtte for mange typer HK, har du mini itx eller noe slikt idag?

Ja jeg har dessverre et mini itx, hvor raid controlleren står bøyd/spenn mot cpuen :p hehe

Endret av nockstar
Lenke til kommentar

Bruktmarkedet må jeg nesten sjekke ut :)

Men alt i alt, er ikke en av de "dyrere" AMD prosessorene gode nok, når det kommer til "hjemme virtualisering" ?

Jo. Det er godt egnet til det. Mtp at de har støtte for ECC minne selv på billige modeller, samt de virtualiserings instruksjonene som trengs.

Lenke til kommentar

Litt sent svar ser jeg, men allikevel: hvis du seinere skulle ønske du kunne gjøre pci-passthrough, pass på å skaff et hovedkort med iommu (AMD-Vi), f.eks. asus sabertooth 990FX 2.0 eller Gigabyte GA-990FXA-UD5. Har begge og de funker fin-fint til virtualisering.

Eh... Hyper-V, ja, den støtter kanskje ikke pci-passthrough uansett?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...