Gå til innhold

Fra trådløst til kablet

aklla

Anbefalte innlegg

Jeg har en dekoder fra Canal Digital som så klart ikke har trådløst innebygget. Jeg har tidligere løst dette med PowerLine, altså, nettverk over strømnettet.

Men, etter at jeg byttet ut halve strømnettet hos meg, så fungerer ikke det mellom gammelt og nytt strømnett av en eller annen grunn. Så, jeg trenger en enkel og billig sak som kobler seg på det trådløse nettet som jeg kan plugge en vanlig TP inn i og få nettverk.

Noen som vet om noe billig sånn sak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en dekoder fra Canal Digital som så klart ikke har trådløst innebygget. Jeg har tidligere løst dette med PowerLine, altså, nettverk over strømnettet.

Men, etter at jeg byttet ut halve strømnettet hos meg, så fungerer ikke det mellom gammelt og nytt strømnett av en eller annen grunn. Så, jeg trenger en enkel og billig sak som kobler seg på det trådløse nettet som jeg kan plugge en vanlig TP inn i og få nettverk.

Noen som vet om noe billig sånn sak?

Er da bare å sette en trådløs ruter mellom uttaket i veggen og dekoderen din? Så har du trådløst nett, x antall ethernet-porter hvorav en av dem kan benyttes til dekoderen din?

Lenke til kommentar

Problemet er jo at dekoderen står lagt unna der routeren står nå. Har internett-uttaket ved TV`n og alt som krever kablet nett står der.

Så har jeg en dekoder på soverommet, det er ingen form for kablet nettverk bortsett fra bak TV`n(hva lite som trenger kablet nett i dag).

Problemet er avstand mellom router/internett-uttak og dekoder...

Lenke til kommentar

Problemet er jo at dekoderen står lagt unna der routeren står nå. Har internett-uttaket ved TV`n og alt som krever kablet nett står der.

Så har jeg en dekoder på soverommet, det er ingen form for kablet nettverk bortsett fra bak TV`n(hva lite som trenger kablet nett i dag).

Problemet er avstand mellom router/internett-uttak og dekoder...

Så du ønsker wifi ved dekoderen på soverommet? Kjøp en trådløs ruter til og plugg inn der?

Vil du gjøre det elegant setter du opp et WDS mesh slik at de trådløse enhetene dine kan roame fritt mellom de to AP'ene dine uten å koble seg opp og ned.

Lenke til kommentar

Hvis du har en ekstra router så slipper du vel kjøpe noe.

Trådløs router på soverommet med kabel til dekoder.

Trådløs overføring router - router.

http://www.cyberciti.biz/networking/howto-connect-two-wireless-router-wirelessly-bridge-with-open-source-software/

Jeg er ingen nettverksekspert, men mener det var slik jeg satte opp gode gamle xbox da jeg ville ha denne på trådløst nettverk for streaming. XBMC origin ftw :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

men, hva hjelper det om jeg ikke har noe annet enn dekoderen koblet til routeren?

Slik jeg forstår deg har du to "internett-uttak" Et ved TV'en og så nevner du et "Bak TV'en" på soverommet? Eller er problemet at du ikke har noe uttak på soverommet i det hele tatt men du har en TV der som du ønsker å benytte med en dekoder?

Lenke til kommentar

TS: Med "dekoder", mener du kabelmodem fra CD?

Uansett: Dersom du trenger en dings som kobler seg til det trådløse nettverket og gir deg en ethernetkontakt (i tillegg til forlenget WiFi), kan du prøve denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=885680

Med dekoder mener jeg dekoder, mer nøyaktig https://parabol.canaldigital.no/Vare-produkter/Dekodere-og-utstyr/ADB-HD-2850-ST/

Men ja, det produktet er det jeg trenger,mtjoda egentlig de bare forlenget, men men er jo en utgang til nettverk der også :)

men, hva hjelper det om jeg ikke har noe annet enn dekoderen koblet til routeren?

Slik jeg forstår deg har du to "internett-uttak" Et ved TV'en og så nevner du et "Bak TV'en" på soverommet? Eller er problemet at du ikke har noe uttak på soverommet i det hele tatt men du har en TV der som du ønsker å benytte med en dekoder?

Jeg har ett uttak bak tv'n på stua, ingen andre noen steder.

Ingen uttak på soverommet, ingen bak TV'n på soverommet, kun på stua.

Hvis du har en ekstra router så slipper du vel kjøpe noe.

Trådløs router på soverommet med kabel til dekoder.

Trådløs overføring router - router.

http://www.cyberciti.biz/networking/howto-connect-two-wireless-router-wirelessly-bridge-with-open-source-software/

Jeg er ingen nettverksekspert, men mener det var slik jeg satte opp gode gamle xbox da jeg ville ha denne på trådløst nettverk for streaming. XBMC origin ftw :)

Har flere routere liggende, men kabel - trådløs router - trådløs router - kabel er så vidt jeg vet problematisk, men om det funker har jeg jo en gratis løsning :) Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...