Gå til innhold

Fikk et budskap som stemte med tankene jeg hadde - Er det tilfeldig?


Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

altfor mange har sagt akkurat det samme, men var det akkurat det de sa eller mente - jeg mener; hvor vanlig er det ikke å projisere utover ved å si, jeg har beseiret ... og da setter jeg ett stort ? ved dette "jeg", fordi dette jeg er bare en forbigående mental konstruksjon som vi mennesker ikke klarer slutte med å skape og omskape slik at den tilsynelatende skal passe med nuet og de forutsetningene som befinner seg i det samme vakumet. Hver gang det sies "jeg" før påstand, kan jeg trygt anta at det for det meste fantaseres og lyves, men når det kommer en som sier; jeg har beseiret meg selv ... da må jeg stoppe opp, for nå tyder det på at verden må se seg slått grundig ned i støvlene

 

:)

Lenke til kommentar

Å være for slaveri var ikke særlig kontroversielt i det første århundre.Finnes langt mer kontroversielle personer opp igjennom. For eksempel John Brown, gjorde langt mer for å stoppe slaveri enn hva jesus orket å bry seg med.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

altfor mange har sagt akkurat det samme, men var det akkurat det de sa eller mente - jeg mener; hvor vanlig er det ikke å projisere utover ved å si, jeg har beseiret ... og da setter jeg ett stort ? ved dette "jeg", fordi dette jeg er bare en forbigående mental konstruksjon som vi mennesker ikke klarer slutte med å skape og omskape slik at den tilsynelatende skal passe med nuet og de forutsetningene som befinner seg i det samme vakumet. Hver gang det sies "jeg" før påstand, kan jeg trygt anta at det for det meste fantaseres og lyves, men når det kommer en som sier; jeg har beseiret meg selv ... da må jeg stoppe opp, for nå tyder det på at verden må se seg slått grundig ned i støvlene

 

:)

Dette minner om "han kjempet med seg selv og tapte" :)

 

fra spøk til alvor Luk 9,23 "Så sa han til alle: «Den som vil følge etter meg, må fornekte seg selv"

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Tok imot denne gangen.

 

Tilfeldigheter eller er det noen som prøver å fortelle meg noe?

 

Hva tror du?

 

Det ser mest ut som det er noen som absolutt vil fortelle deg noe, og hvis du titter i speilet, så kan du til og med vinke til h*n

 

Det er hva jeg tror om dette :)

Lenke til kommentar

 

 

Forfatteren eller jesusen?

 

Hva forfatteren angår er han den mest jødisk-kyndige av evangelistene, og han retter flittig hos Markus - men han er fortsatt uvitende og stinker lang vei av det om jødisk levesett.

 

Han aner rett og slett ikke hva han snakker om, så han er en analfabet, og jeg har mine ord i behold.

 

retter flittig hos Markus ? her har du et eksempel på at du tar feil, Quetzalcoatl

 

"Gerd Theissen, Professor of New Testament Theology at Heidelberg, in The Gospels in Context (1992), demonstrated that many stories in Mark reveal a genuine familiarity with social, economic and political conditions in Palestine that can be dated quite narrowly - to the situation as it was before the Jewish Revolt of 66-70, which obviously caused massive upheavals at both regional and local levels. This familiarity is sometimes reflected in very specific situations within a small geographical area, such as Jesus’ intriguing encounter with the Syro-Phoenician woman, which we will discuss later. For example, Mark often refers to toll stations on the northern side of the Lake of Galilee, positioned on the border, which in Jesus’ day ran between the territories of Galilee (controlled by Herod Antipas) and Gaulanitis (controlled by his brother Philip). But the frontier was only there between 4 BCE (when Herod the Great’s territories were divided) and 39 CE (the year of the accession of Agrippa I, who again ruled both territories), and it had certainly ceased to have any relevance after the Revolt. All of this makes it highly likely that Mark’s source recalled the area as it was before 39."

 

Helt feil, du kommer ingen vei med å taue inn kristne teologer, for det er i utgangspunktet åpenbart hva de vil mene da de vil forsvare jesusen sin for enhver pris. Husk Augustins ord "å juge for jesus" er liksom ikke løgn.

 

Det er ikke uten grunn at vi har noe som heter "det synoptiske problem", og det velter hele ideen og påstanden til denne Theissen.

 

Matteus retter til stadighet hos Markus mens han kopierer ham, det er et velkjent faktum, og der han retter er det fordi han vil forbedre teksten og/eller ser andre feil, ofte geografiske - som ingen jøde ville ha gjort. Det samme gjelder til stor grad Lukas, selv om han er noe opptatt med å gjøre jesusen til en suveren supermann, med full kontroll i alle situasjoner.

 

Historien har vist, og viser fortsatt at man aldri kan stole på en kristning som værer jesusen sin i horisonten, de juger så det står etter i ren desperasjon for å få fantasifiguren sin virkelig.

 

Noen har til og med påstått at Matteus opprinnelig var skrevet på hebraisk, hvilket er en tekstlig umulighet.

 

Kristen-dummens største fiende er dens egne løgner, for når man har servert regelrette løgner i ("")2000 år kan man ikke uten videre retrett'ere seg ut i fra den leie posisjonen forfedrene har jugd kristne inn i.

 

I så måte kan det late til at kirkefedre er fandens forbannelse, hvilket er morsomt da Fanden er en kristelig oppfinnelse - for å skremme flest mulig folk inn i sekta - uten noen som helst støtte i teksten.

Thihi.

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...