Slai Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Så... Alle mennesker noensinne da? Eller? Hvilke regler snakker vi om? Disse med at man ikke skal spise skjelldyr og diverse, eller mer sånn "ikke drep tonnevis av folk in the name of Satan"? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Så... Alle mennesker noensinne da? Eller? Hvilke regler snakker vi om? Disse med at man ikke skal spise skjelldyr og diverse, eller mer sånn "ikke drep tonnevis av folk in the name of Satan"? For at det hele skal være rettferdig, er alle funnet like skyldig og har fortjent helvete. For at det hele skal være rettferdig, slipper også alle inn i himmelen på samme grunnlag. Så satan og skjelldyr spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Kan du forklare det litt nærmere? Jeg forstår ikke det du skriver her. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Kan du forklare det litt nærmere? Jeg forstår ikke det du skriver her. Hva er uklart, dette at alle fortjener helvet ? og ingen har gjort seg fortjent til himmelriket ? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Nei, hvem som fortjener hva. Du sier alle slipper inn på samme grunnlag, noe som er greit, men "hva er grunnlaget" var jo spørsmålet. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Nei, hvem som fortjener hva. Du sier alle slipper inn på samme grunnlag, noe som er greit, men "hva er grunnlaget" var jo spørsmålet. Du må være Jesus Kristus for å slippe inn, Jesus Kristus må være i deg og du må være i Jesus Kristus, du må være ett med Jesus Kristus, akkurat som Jesus Kristus er ett med Gud, da er du i himmelriket, logisk nok. Joh 6,56 "Den som spiser mitt legeme og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham" Joh 15,4 "Bli i meg, så blir jeg i dere." 2 Kor 5,17 "hvis noen er i Kristus, er han en ny skapning" 2 Kor 13,5 "Ransak dere selv om dere er i troen, prøv dere selv! Eller merker dere ikke at Jesus Kristus er i dere?" Endret 14. november 2014 av IHS Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Det vare virker veldig vagt, bare. Lenke til kommentar
fatal1 Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Jehova er kristi Gud Jeg( Jesus ) farer opp til min Fader og eders Fader og til min Gud og eders Gud ( Joh 20: 17 ) Jesus ba og sa: Fader om du vil, da la denne kalk gå meg forbi. Dog skje ikke min vilje men din. ( luk 22:41-42 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Det vare virker veldig vagt, bare. vagt ? hvis bare en person (ingen andre) oppfyller kravene, så må du nøvendigvis være den ene personen for å komme inn. Det hele kan synes noe abstrakt, men slik er den forordningen, verdens kristne har akseptert og er med på, en for alle, alle for en ! en uovervinnelig kombinasjon ! Joh 16:33 "jeg har seiret over verden!" Endret 14. november 2014 av IHS Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Det vare virker veldig vagt, bare. verdens kristne har akseptert og er med på, en for alle, alle for en ! Jah, særlig, vi ser resultatet med snart førtitusen kristne trossamfunn, som krangler så busta fyker om hva som er den rette vei! Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Hahahaha en for alle og alle for en my ass. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Det vare virker veldig vagt, bare. verdens kristne har akseptert og er med på, en for alle, alle for en ! Jah, særlig, vi ser resultatet med snart førtitusen kristne trossamfunn, som krangler så busta fyker om hva som er den rette vei! Nonsens, alle kristne vet at Jesus Kristus er den rette veien. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Hahahaha en for alle og alle for en my ass. Ja Jesus Kristus for alle kristne og alle kristne for Jesus Kristus, et uovervinnelig felleskap. Matt 24,35 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. Hvordan viste han det ? Endret 14. november 2014 av IHS Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Det vare virker veldig vagt, bare. verdens kristne har akseptert og er med på, en for alle, alle for en ! Jah, særlig, vi ser resultatet med snart førtitusen kristne trossamfunn, som krangler så busta fyker om hva som er den rette vei! Nonsens, alle kristne vet at Jesus Kristus er den rette veien. Tull, de krangler så det står etter om hva det glade budskap dreier seg om, så den påståtte kristne enigheten din blir du temmelig alene med. Hvis det var slik du innbiller deg hadde det nemlig ikke vært noe å være uenige om! Fatter du ikke at du er helt på trynet her? Endret 14. november 2014 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Hahahaha en for alle og alle for en my ass. Matt 24,35 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. Hvordan viste han det ? Forfatteren eller jesusen? Hva forfatteren angår er han den mest jødisk-kyndige av evangelistene, og han retter flittig hos Markus - men han er fortsatt uvitende og stinker lang vei av det om jødisk levesett. Han aner rett og slett ikke hva han snakker om, så han er en analfabet, og jeg har mine ord i behold. Endret 14. november 2014 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Hahahaha en for alle og alle for en my ass. Ja Jesus Kristus for alle kristne og alle kristne for Jesus Kristus, et uovervinnelig felleskap. Matt 24,35 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. Hvordan viste han det ? Viste hva? Endret 14. november 2014 av Slai Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Nei, hvem som fortjener hva. Du sier alle slipper inn på samme grunnlag, noe som er greit, men "hva er grunnlaget" var jo spørsmålet. Du må være Jesus Kristus for å slippe inn, Jesus Kristus må være i deg og du må være i Jesus Kristus, du må være ett med Jesus Kristus, akkurat som Jesus Kristus er ett med Gud, da er du i himmelriket, logisk nok. Joh 6,56 "Den som spiser mitt legeme og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham" Joh 15,4 "Bli i meg, så blir jeg i dere." 2 Kor 5,17 "hvis noen er i Kristus, er han en ny skapning" 2 Kor 13,5 "Ransak dere selv om dere er i troen, prøv dere selv! Eller merker dere ikke at Jesus Kristus er i dere?" Bow chica wow-wow... høres jo kjempekos ut dette her Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Hahahaha en for alle og alle for en my ass.Ja Jesus Kristus for alle kristne og alle kristne for Jesus Kristus, et uovervinnelig felleskap. Matt 24,35 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. Hvordan viste han det ? Viste hva? Det hele begynte i et svært begrenset lite området i dagens Israel, hvordan viste Jesus Kristus at det hele skulle bli noe verdensomspenende og evig ? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Hvor mange har ikke sagt akkurat det samme og tatt feil? Det er bar en ting som kan virke "omg" når du ser tilbake. Som feks at jeg sier "du blir å brekke benet i morgen". Vås helt til det faktisk skjer, men DA er det amazing da. How did I know?? Pluss at det er jo ikke akkurat et court transcript, det er en fyr som skriver ned noe, og kan lett huske feil, legge til ord han oppriktig mener ble sagt men som ikke ble sagt, osv osv. "Evig" er heller ikke noe vi har noe spesielt godt innblikk i enda. Endret 15. november 2014 av Slai Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Hahahaha en for alle og alle for en my ass. Matt 24,35 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. Hvordan viste han det ? Forfatteren eller jesusen? Hva forfatteren angår er han den mest jødisk-kyndige av evangelistene, og han retter flittig hos Markus - men han er fortsatt uvitende og stinker lang vei av det om jødisk levesett. Han aner rett og slett ikke hva han snakker om, så han er en analfabet, og jeg har mine ord i behold. retter flittig hos Markus ? her har du et eksempel på at du tar feil, Quetzalcoatl "Gerd Theissen, Professor of New Testament Theology at Heidelberg, in The Gospels in Context (1992), demonstrated that many stories in Mark reveal a genuine familiarity with social, economic and political conditions in Palestine that can be dated quite narrowly - to the situation as it was before the Jewish Revolt of 66-70, which obviously caused massive upheavals at both regional and local levels. This familiarity is sometimes reflected in very specific situations within a small geographical area, such as Jesus’ intriguing encounter with the Syro-Phoenician woman, which we will discuss later. For example, Mark often refers to toll stations on the northern side of the Lake of Galilee, positioned on the border, which in Jesus’ day ran between the territories of Galilee (controlled by Herod Antipas) and Gaulanitis (controlled by his brother Philip). But the frontier was only there between 4 BCE (when Herod the Great’s territories were divided) and 39 CE (the year of the accession of Agrippa I, who again ruled both territories), and it had certainly ceased to have any relevance after the Revolt. All of this makes it highly likely that Mark’s source recalled the area as it was before 39." Endret 15. november 2014 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå