Gå til innhold

Fikk et budskap som stemte med tankene jeg hadde - Er det tilfeldig?

Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er du ikke godt nok informert, Imlekk

1. Du får ingen tilgivelse før du har påtatt deg ansvaret for det gale du har gjort !

2. Jesus Kristus offret seg selv, han ble ikke offret av noen som i vanlig menneskeoffring.

Jeg tror vi begge kan være enige i at det er litt forskjellige tolkninger av kristendommen ute å går, så jeg forventer ikke at noe jeg slenger sammen på sparket skal være treffende for alle retninger.

Allikevel, kun å be om tilgivelse uten at det får noen reelle konsekvenser av handlingene sine er i bunn og grunn å si fra seg ansvaret.

Hvorvidt Jesus valgte å ofre seg selv eller ikke er ikke relevant for hvorvidt det var et menneskeoffer. Jesus var et menneske (og gud, ifølge en del, uten at jeg skjønner hvordan det gir mening) og ble ofret. Han var et menneskeoffer.

Lenke til kommentar

Her er du ikke godt nok informert, Imlekk

1. Du får ingen tilgivelse før du har påtatt deg ansvaret for det gale du har gjort !

2. Jesus Kristus offret seg selv, han ble ikke offret av noen som i vanlig menneskeoffring.

Jeg tror vi begge kan være enige i at det er litt forskjellige tolkninger av kristendommen ute å går, så jeg forventer ikke at noe jeg slenger sammen på sparket skal være treffende for alle retninger.

Allikevel, kun å be om tilgivelse uten at det får noen reelle konsekvenser av handlingene sine er i bunn og grunn å si fra seg ansvaret.

Hvorvidt Jesus valgte å ofre seg selv eller ikke er ikke relevant for hvorvidt det var et menneskeoffer. Jesus var et menneske (og gud, ifølge en del, uten at jeg skjønner hvordan det gir mening) og ble ofret. Han var et menneskeoffer.

Det er konsekvenser Imlekk, men den fortjente straffen har Jesus Kristus på forhånd tatt, en forordning de kristne går med på, de andre må til helvete (ta straffen selv)

Lenke til kommentar

Som ikke er en reell plass, om jeg husker paven rett. Men sikkert kjipt der, siden Gud la de "slemme" englene dit. Which makes no sense hvis de manglet fri vilje til å begynne med... Men det er en annen diskusjon.

Riktig det at det ikke er en plass, men en forferdelig tillstand svært mange mennesker er i. Hvis engler ikke hadde fri vilje Slai, hvordan kunne de da vende Gud ryggen ? selvsagt hadde de fri vilje !

Lenke til kommentar

Det er konsekvenser Imlekk, men den fortjente straffen har Jesus Kristus på forhånd tatt, en forordning de kristne går med på, de andre må til helvete (ta straffen selv)

...som igjen er en ansvarsfraskrivelse av enorme dimensjoner.

Men du, la oss snakke om helvete, og livet etter døden. Hvorfor skal 0 % av vår eksistens (livet her på jorda) avgjøre 100 % av vår eksistens (en evighet i himmelen/helvete)? Det høres da ikke rettferdig ut.

Lenke til kommentar

Som ikke er en reell plass, om jeg husker paven rett. Men sikkert kjipt der, siden Gud la de "slemme" englene dit. Which makes no sense hvis de manglet fri vilje til å begynne med... Men det er en annen diskusjon.

Riktig det at det ikke er en plass, men en forferdelig tillstand svært mange mennesker er i. Hvis engler ikke hadde fri vilje Slai, hvordan kunne de da vende Gud ryggen ? selvsagt hadde de fri vilje !
Trodde det var det som skulle være forskjellen mellom mennesker og engler i guds øyne; at menneskene fikk fritt valg mens englene ikke hadde det. Which would be confusing ift akkurat det du sier.

Ps; denne helvetestilstanden, hvordan vet man at man er i den eller ei? Kan jeg være det feks?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

...som igjen er en ansvarsfraskrivelse av enorme dimensjoner.

Men du, la oss snakke om helvete, og livet etter døden. Hvorfor skal 0 % av vår eksistens (livet her på jorda) avgjøre 100 % av vår eksistens (en evighet i himmelen/helvete)? Det høres da ikke rettferdig ut.

Å ta den strengeste straffen (døden) er ansvarsfraskrivelse ?

Helvet er nå Imlekk, akkurat som mange helt siden Jesu kristi dager er i himmelriket på jorden, er mange flere i helvete på jorden. Hva er urettferdig med det ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ikke spesielt streng straff eller stort offer når man vet man kommer til himmelen og alt er chill.

He, he kanskje du en dag får prøve å gå inn gjennom den smale port inn i himmelriket, så får du fortelle hvordan det var :) det er ikke bare bare å dø, Slai

Lenke til kommentar

Du forsøker leve et godt liv så godt du kan, og ber ærlig om tilgivelse, så kommer du fint inn, sant?

Virker som en ganske bred port.

Jesus hadde jo backstage pass og kjente eieren, så for ham var det jo like stort offer som det er for meg å spise en is.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helvet er nå Imlekk, akkurat som mange helt siden Jesu kristi dager er i himmelriket på jorden, er mange flere i helvete på jorden. Hva er urettferdig med det ?

Nei, men å legge ansvaret over på hippien din er ansvarsfraskrivelse.

Så himmelen og helvete er bare her på jorden, og ikke etter at vi dør. Ja da så...

Lenke til kommentar

Du forsøker leve et godt liv så godt du kan, og ber ærlig om tilgivelse, så kommer du fint inn, sant?

Virker som en ganske bred port.

Jesus hadde jo backstage pass og kjente eieren, så for ham var det jo like stort offer som det er for meg å spise en is.

Hadde det vært så enkelt som du tror, så hadde nok hele verden vært på insiden for lengst. Nei, du må nok "ta opp korset" og følge Jesus Kristus inn i døden, skal det bli noe himmelriket på deg, men du sier jo at det var lett for Jesus Kristus, så da er det vel ikke noe problem, eller hur ?

Lenke til kommentar

Nei, men å legge ansvaret over på hippien din er ansvarsfraskrivelse.

Så himmelen og helvete er bare her på jorden, og ikke etter at vi dør. Ja da så...

Du tar først ansvaret selv Imlekk, i det du gjør det begynner straffen, den du er redd for, som er grunnen til at du ikke innrømmer noe, her kan da Jesu Kristi offer settes inn.

Himmel og helvete er her og nå, men strekker seg ut i all evighet, du bli for alltid værendes i det valget du nå tar.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

IHS: kommer vel an på hvilken avart du følger. Katolikkene slipper billig unna, feks, ser det ut til? Mens de som ikke kan spise diverse mat, sitte på stoler fordi jenter med mensen har satt der innen de siste fjorten dagene, spise kylling på en fredag og slikt har det nok verre.

Og det er forskjell fra Jesus til en normal fyr, da Jesus var hundre prosent og ikke trengte å tro noe som helst, da han var Gud selv.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

IHS: kommer vel an på hvilken avart du følger. Katolikkene slipper billig unna, feks, ser det ut til? Mens de som ikke kan spise diverse mat, sitte på stoler fordi jenter med mensen har satt der innen de siste fjorten dagene, spise kylling på en fredag og slikt har det nok verre.

Og det er forskjell fra Jesus til en normal fyr, da Jesus var hundre prosent og ikke trengte å tro noe som helst, da han var Gud selv.

Vel, katolikkene drikker Jesu Krist blod og spiser Jesu Kristi kropp, vil du kalle det å slippe billig unna ? Jesus Kristus var et menneske som Gud bodde i, akkurat som djevelen er i andre mennesker, de som gjør det onde.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus var vel Guds avatar på jorden. Mer så enn at "Gud er i oss alle".

Og ja det er ganske rimelig å knaske kjeks og slurpe vin.

Nei Gud er ikke i de onde, kun djevelen, som god kunne tenke seg å drikke Jesu Kristi blod, men skjønner det er enden på visa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...