Borger___ Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Har en online.no POP konto. Får ikke innkommende e-poster på min mac: http://prntscr.com/55l09b Dette skjedde plutselig uten at jeg hadde rørt instillingene, har dog prøvd å fylle inn passord på nytt uten hell.. Det rare er at det funker fint på iphone og webmail, men på imacen (som har fungert helt fint frem til å gå kveld) funker det altså ikke å motta... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Prøv å bytt fra POP til IMAP. Inkommende server: imap.online.no Utgående server: smtp.online.no Ser også at brukernavnet du bruker inneholder hele epost-addressen. I følge Telenor sin doc står brukernavn: <det som står foran @ i e-postadressen din> Prøv altså å fjerne @online.no i brukernavnet. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 Prøv å bytt fra POP til IMAP. Inkommende server: imap.online.no Utgående server: smtp.online.no Ser også at brukernavnet du bruker inneholder hele epost-addressen. I følge Telenor sin doc står brukernavn: <det som står foran @ i e-postadressen din> Prøv altså å fjerne @online.no i brukernavnet. Ja hadde kun brukernavnet først, men prøvde med hele adressen for å se om det ble bedre. Tror ikke det er så enkelt å bytte fra pop til imap, har prøvd det før ble masse problemer ettersom jeg husker, det funket iallefall ikke. Har du prøvd det selv? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Prøv å post i en gruppe som omhandler det du lurer på, så får du kanskje bedre svar. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Prøv å bytt fra POP til IMAP. Inkommende server: imap.online.no Utgående server: smtp.online.no Ser også at brukernavnet du bruker inneholder hele epost-addressen. I følge Telenor sin doc står brukernavn: <det som står foran @ i e-postadressen din> Prøv altså å fjerne @online.no i brukernavnet. Ja hadde kun brukernavnet først, men prøvde med hele adressen for å se om det ble bedre. Tror ikke det er så enkelt å bytte fra pop til imap, har prøvd det før ble masse problemer ettersom jeg husker, det funket iallefall ikke. Har du prøvd det selv? Jeg styrer unna Telenor sin epostløsning som pesten selv. Men jeg har nå satt det opp for en rekke bekjente og imap-løsningen fungerer som forventet. Imap er uansett å foretrekke fremfor POP. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Prøv å post i en gruppe som omhandler det du lurer på, så får du kanskje bedre svar. Om du har forslag til bedre egnet gruppe, kom gjerne med det Endret 12. november 2014 av Borger___ Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Jeg styrer unna Telenor sin epostløsning som pesten selv. Men jeg har nå satt det opp for en rekke bekjente og imap-løsningen fungerer som forventet. Imap er uansett å foretrekke fremfor POP. Så du mener den eneste endringen man trenger å foreta seg er å viske ut POP å skrive iMAP i instillinger, så skal alt fungere? Har prøvd det tidligere iallefall, det var ikke så enkelt.. Endret 12. november 2014 av Borger___ Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg styrer unna Telenor sin epostløsning som pesten selv. Men jeg har nå satt det opp for en rekke bekjente og imap-løsningen fungerer som forventet. Imap er uansett å foretrekke fremfor POP. Så du mener den eneste endringen man trenger å foreta seg er å viske ut POP å skrive iMAP i instillinger, så skal alt fungere? Har prøvd det tidligere iallefall, det var ikke så enkelt.. Har du fulgt dette oppsettet? Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 Har du fulgt dette oppsettet? Har mac, husker ikke helt hvilke porter som ble brukt osv. Men uansett, POP kontoen skal da ikke bare slutte å virke, noen peiling på hva det kan være? Lite hjelp å få fra Telenor om man ikke er gira på å betale 30,- minuttet :/ Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Har du fulgt dette oppsettet? Har mac, husker ikke helt hvilke porter som ble brukt osv. Men uansett, POP kontoen skal da ikke bare slutte å virke, noen peiling på hva det kan være? Lite hjelp å få fra Telenor om man ikke er gira på å betale 30,- minuttet :/ Igjen, den konfigen du har postet virker ikke å stemme overens med det oppsettet Telenor anbefaler. Dermed kan det jo hende at du bruker noen POP-porter som ikke lenger er i bruk eller en mailserver som er tatt ned osv. Min anbefaling er å legge til en ny konto med de innstillingene som står i linken jeg postet over. Selv om du er på OS X er så er de samme parameterne du trenger. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 Har du fulgt dette oppsettet? Har mac, husker ikke helt hvilke porter som ble brukt osv. Men uansett, POP kontoen skal da ikke bare slutte å virke, noen peiling på hva det kan være? Lite hjelp å få fra Telenor om man ikke er gira på å betale 30,- minuttet :/ Igjen, den konfigen du har postet virker ikke å stemme overens med det oppsettet Telenor anbefaler. Dermed kan det jo hende at du bruker noen POP-porter som ikke lenger er i bruk eller en mailserver som er tatt ned osv. Min anbefaling er å legge til en ny konto med de innstillingene som står i linken jeg postet over. Selv om du er på OS X er så er de samme parameterne du trenger. Sletter jeg konto mister jeg vel alle e-postene? Telenor sier forøvrig at det ble gjort noen forandringer i Mail i forhold til SSL i den siste oppdateringen av MacOS.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Har du fulgt dette oppsettet? Har mac, husker ikke helt hvilke porter som ble brukt osv. Men uansett, POP kontoen skal da ikke bare slutte å virke, noen peiling på hva det kan være? Lite hjelp å få fra Telenor om man ikke er gira på å betale 30,- minuttet :/ Igjen, den konfigen du har postet virker ikke å stemme overens med det oppsettet Telenor anbefaler. Dermed kan det jo hende at du bruker noen POP-porter som ikke lenger er i bruk eller en mailserver som er tatt ned osv. Min anbefaling er å legge til en ny konto med de innstillingene som står i linken jeg postet over. Selv om du er på OS X er så er de samme parameterne du trenger. Sletter jeg konto mister jeg vel alle e-postene? Telenor sier forøvrig at det ble gjort noen forandringer i Mail i forhold til SSL i den siste oppdateringen av MacOS.. Når du benytter deg av POP så lagres det i utgangspunktet kun en kopi av all mailen lokalt. Så de ligger fortsatt på serveren og lastes ned igjen når du setter opp kontoen. Men du trenger ikke slette kontoen i første omgang, bare prøv å opprett en ny konto og følg overnevnte guide og se om det hjelper. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Om du har forslag til bedre egnet gruppe, kom gjerne med det Siden dette er et spørsmål om programvare så kanskje du finner en gruppe under "Programvare" istedenfor "Programmering"? F.eks. Klientmaskiner til bedrift ? Er det en Mac klient så kanskje du finner noe i "Mac" gruppa her: Mac Forhåpentligvis vet du best selv hva du lurer på, og dette er ikke akkurat veldig vanskelig ... i motsatt fall kan du sikkert spørre en moderator. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hvis du ikke får logget på med brukeren din "brukernavn" uten @online.no, mot pop.online.no. Så er passordet ditt endret, eller kontoen sagt opp. Du kan prøve å opprette nytt passord via http://www.online.no/service/glemt-passord.jsp Lenke til kommentar
Daffy62 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Har en online.no POP konto. Får ikke innkommende e-poster på min mac: http://prntscr.com/55l09b Dette skjedde plutselig uten at jeg hadde rørt instillingene, har dog prøvd å fylle inn passord på nytt uten hell.. Det rare er at det funker fint på iphone og webmail, men på imacen (som har fungert helt fint frem til å gå kveld) funker det altså ikke å motta... Har en online.no POP konto. Får ikke innkommende e-poster på min mac: http://prntscr.com/55l09b Dette skjedde plutselig uten at jeg hadde rørt instillingene, har dog prøvd å fylle inn passord på nytt uten hell.. Det rare er at det funker fint på iphone og webmail, men på imacen (som har fungert helt fint frem til å gå kveld) funker det altså ikke å motta... Hei, regner med at du har løst problemet ditt nå. Jeg erfarte nøyaktig det samme som deg. Er ingen datanerd så jeg surfet litt og leste blant annet ditt spørsmål. Så gikk jeg innpå Telenor sin side og uten at jeg helt vet hvordan det skjedde gikk jeg for å åpne port 25, hva nå det er for noe. Så gikk det vel ca 10min hvorpå jeg prøvde å få kontakt for pop.online kontoen og så vips, koblet den til og mail for de siste 5 dagene raste inn. Mulig dette ikke har noen sammenheng,men nå virker det ihvertfall. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 Jeg tenkte faktisk akkurat å blåse liv i denne tråden igjen. Jeg bruker port 110, og tror ikke det er oppsettet det er noe galt med, da jeg har samme oppsett på mobil men problemene er ikke synkront her. Et annet element er at dette er en Telenor mail, men av og til "detter" ALLE mine andre mail også ut.. Noen som vet om dette kan være et lokalt problem? Med macen? Eller i mac mail? Jeg har iallefall aldri hørt om lignende, og vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre, er jo ikke vanlig med "virus" el. på mac...(?) Ps: Har lest denne http://www.dinside.no/931270/problemer-etter-yosemite-oppdatering , men avhukings trikset det skrives om ser ikke ut til å fungere... Lenke til kommentar
Daffy62 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hei, etter å ha vært på Telenor sine sider og aktivert port 25 så rant alle e poster inn . Så gikk det 2 dager og så var det slutt igjen. Mobilen mottar alt. Gikk da inn i innstillinger og tillot usikker godkjenning, som foreslått løsning, da rant utestående mail inn igjen. Vet ikke helt konsekvensen av å tillate usikker godkjenning, men nå virker det igjen. Så får vi se hvor lenge det varer. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Hei, etter å ha vært på Telenor sine sider og aktivert port 25 så rant alle e poster inn . Så gikk det 2 dager og så var det slutt igjen. Mobilen mottar alt. Gikk da inn i innstillinger og tillot usikker godkjenning, som foreslått løsning, da rant utestående mail inn igjen. Vet ikke helt konsekvensen av å tillate usikker godkjenning, men nå virker det igjen. Så får vi se hvor lenge det varer. Jepp, usikker godkjenning er trikset de anbefaler. Å det funket først, men den har "dettet ut" flere ganger senere, både slik at jeg må avhuke på nytt men også når avhukingen av usikker tilkobling faktisk er avhuket, å da er det ikke godt å si hva problemet kan være. Har opplevd flere ting med mail, samt også med andre e-post kontoer så tror problemet er lokalt, jeg tipper det har noe med OSX oppdatering å gjøre, har ihvertfall ingen andre forslag.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå