Elefantmesteren Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Hei, har den siste tiden merket at jeg har grafisk lagg/dårlig fps i diverse spill. Laggen er mest merkbar i mw2, og dårlig fps i cod4 og black ops. merker også laggen i tf2, men ikke like mye. Har prøvd med både 6870 og 4870 kortene mine og det er ingen forskjell, nyeste drivere. tingen er at disse spillene har fungert helt fint før. maskinen er 5,5 år gammel nå. jeg lurer på om det kan være noe med cpu? kan den termiske pastaen forsvinne etter tid, slik at prosessor mister ytelse for å unngå overoppheting eller noe? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Hei, har den siste tiden merket at jeg har grafisk lagg/dårlig fps i diverse spill. Laggen er mest merkbar i mw2, og dårlig fps i cod4 og black ops. merker også laggen i tf2, men ikke like mye. Har prøvd med både 6870 og 4870 kortene mine og det er ingen forskjell, nyeste drivere. tingen er at disse spillene har fungert helt fint før. maskinen er 5,5 år gammel nå. jeg lurer på om det kan være noe med cpu? kan den termiske pastaen forsvinne etter tid, slik at prosessor mister ytelse for å unngå overoppheting eller noe? Kjør en benchmark med 3dmark eller liknende og se om resultatet stemmer overens med systemer med liknende CPU og skjermkort. Sjekk også temperaturen på prosessoren i BIOS etter litt spilling og se om den er skremmende høy. Lykke til Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Legg gjerne ved full spec på maskinen. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Problemet ditt er nok at du bunner minnet på skjermkort. Du har vel bare 1 GB. Kjører du på samme oppløsning og eyecandy som tidligere også? PS: Sett opp noe som kan logge GPU og CPU frekvenser og temperaturer. Kanskje du throttler på enten CPU eller GPU. Endret 12. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 (endret) etter en stund spilling (med lagg) var cpu temp 50'C og gpu temp 40'C I mw2 så har jeg rundt 70-80 fps (og lagg) med høye settings, og 80-90 med lave settings på 6870en (før så dro 4870-kortet spillet silkemykt på høye settings) hvis jeg går inn i mw2 og så alt tabber ut til catalyst control center, så står frekvens og minnebruk på fullt. skal se etter loggprogram benchmark resultat ser ok ut for meg Endret 12. november 2014 av knekkebr?dmedost Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 alright har logget gpu nå, minne og frekvens var på maks mens jeg spilte så da er det ikke det heller. noen som har et gratis cpu frekvens logging program? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Har du klokket CPU noe særlig? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 ikke overhodet, har ikke klokket noenting på maskinen. det loggprogramet sa også at gpu usage var på rundt 30%, hvis det er av betydning Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Det betyr vel gjerne at du ikke har nok CPU kraft? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 du mener gpu kraft? den målingen var men settings på low, nå prøvde jeg på high og fikk 70-90 fps, gpu usage på rundt 40%, noen ganger opp mot 50%. er verdt å nevne at mw2 har fps cap på 91 så det er umulig å gå over der. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Åssen CPU har du? Hadde likt å visst åssen utnyttelsesgrad du har på denne. Hvis du mener gameplay er hakkete/lav FPS og du utnytter GPU bare 30% så minner dette fryktelig om at CPU bottlenecker systemet ditt. Reinstallert drivere? Sjekket over alt av power options, i windows og software for skjermkort? BIOS settings kontrollert ifm throttle/cpu c states/cool'n'quiet .. kjært barn har mange navn Endret 12. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 han har x4 940 om jeg ikke tar feil fra skjermdumpene Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 det stemmer, og jeg har sjekket alt Kyrre nevner. har brukt logitech gamepanel til å se cpu bruk mens jeg spiller, og den går mellom ca. 40-80% (jeg antar dette er cpu usage) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå