_howy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei! Satt med en samsung 172t lcd-skjerm fra før. Denne skjermen er knallbra. Gode farger, bra respons, knallskarp osv osv. Tenkte her at jeg skulle tilføre desktopen med en ny 19'' crt skjerm (ettersom radeon 9800pro bare har 1 lcd utgang og lcd på crt -> ikke bra). Valget falt på en samsung 959nf, en skjerm som er "lyssterk, kjempegode fargegjengivning og superskarp". Jeg pakket ut skjermen og satt og tweaka noen timer, men det ble liksom ikke noe bedre. Crt-skjermen ble bare skikkelig blass og tragisk dårlig i forhold til lcd-skjermen. Skal den være sånn?? Det er jo helt skammelig :grine: ikke bli forundret om dere finner *samsung 959nf kr 1500, nypris kr 3000. brukt 1 dag* på qxl.no aldri mer en crt-skjerm på meg... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Tja, når du først har sittet med en BRA LCD skjerm i lengre tid og går tilbake til CRT vil du nok aldri bli fornøyd med skarpheten. Uansett. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ar`Kritz har rett. Har den 172T du snakker om på 9800pro, og er blitt litt bortskje®mt. Skarpheten til en LCD er utrolig. Spes dersom du har brukt DVI (ja, jeg ser forksjell). Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Tja, når du først har sittet med en BRA LCD skjerm i lengre tid og går tilbake til CRT vil du nok aldri bli fornøyd med skarpheten. Uansett. Jeg har prøvd både en kvalitets 19" LCD (Samsung) og min egen Sony 19" Trinitron... Må si at jeg ser ikke store forskjellen i skarphet. Men det har kanskje noe å si med at Sony lager noen av de beste billedrørene på markedet Men selvsagt, hadde jeg fått velge, ville jeg hatt LCD'en, p.g.a like bra bilde, mye penere skjerm, og den opptar mye mindre plass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå