Gå til innhold

Har dustinhome.no falt av lasset ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare melde inn her at det IKKE er noen fare for at Dustin går konkurs i hvert fall! De er omtrent like store i Sverige som Komplett er i Norge. Dog byttet de systemet sitt tidligere i høst, og det har skapt en hel del problemer for dem. Dessverre vet jeg ikke noe om når alt er oppe og fungerer igjen, men regner med de har et ganske stort fokus på det! Men som sagt, dere behøver IKKE å være redde for at de forsvinner fra markedet og dere skal stå uten produkter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir litt dumt å bare skylde på systemer. Ingenting galt med facebook, men det er null respons å få der også

 

Skjønner hva du mener, men de prioriterer kanskje å bruke arbeidskraften på å løse problemene fremfor å være aktive på sosiale medier? Jeg vet ikke med deg, men personlig mener jeg det ville være en korrekt prioritering i hvert fall!

 

Ville i hvert fall bare drepe alle rykter om at det går dårlig for Dustin og at de holder på å gå konkurs! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel jeg tror neppe dustin har gjort mange "riktige prioriteringer" de siste 6 månedene. Her burde dustin ta kraftig selvkritikk.

 

Facebook handler i dette om problemløsning og ikke å være sosial slik du får det til å låte.

 

Det er ikke bare at det er nermest umulig å få svar fra dere, men når jeg først får svar så er det innlysende at kundebehandler ikke engang har lest saken fordi han svarer på noe helt annet.

 

Og det er ingen tvil om at dustin ikke er i en glansperioden. Ta en titt på resultat og likviditet for UB 2013. Det ser ikke bra ut for å si det mildt. Men dersom dustin har en reddende engel i Sverige vil jo dette eventuelt hindre/utsette konkurs

Lenke til kommentar

Er det sikkert at den svenske delen vil redde den norske delen? Kanskje de bare legger ned i Norge?

 

Slik som databutikken.com ?

 

Handla en del der mens de solgte til norge, men gikk visst dårlig økonomisk og det ble slutt.

 

Hadde en retur hos dustinhome i høst.

 

28. August. Vare (bærbar PC) bestilt og betalt.

Fikk varen raskt, men grunnet ubrukelig wifi og dårlig skjerm valgte jeg å returnere på angrefrist tre dager etter jeg mottok PC'en.

Maskin returnert til Dustin med returnummer oppgitt på mail, grunnet lager i sverige vet jeg ikke når de mottok maskinen, men regner med før utgangen av september ihvertfall.

28. Oktober: Mottar kreditnota.

2. Desember: Pengene tilbake på konto.

 

DVS 3 måneder etter jeg opprinnelig bestilte maskinen. Grovt regnet brukte dustin 1 måned på å godkjenne returen etter de hadde mottatt den, så en måned på å tilbakeføre pengene.

 

En god del tregere enn jeg er vant med!

Lenke til kommentar

Gå gjennom banken. Dersom dustin skal ordne opp tar det raskt 2-3 mnd før du får pengene.

I tillegg kommer de til å sende produktet og kreve at du betaler frakt tilbake.

Jeg returnerte på grunn av feil på produkt og dustin kranglet som bare fy på at det var jeg som måtte stå for fraktkostnaden...

Lenke til kommentar

Det er fare for at jeg fremstår som liksom-moderator, og jeg ønsker ikke å ødelegge denne interessante samtalen dere holder gående, men hva med å diskutere ting utenom emet et annet sted? :)

Du har rett og jeg har tenkt det samme selv.

 

 

Det er mye som tyder på at dustin sliter fælt. Søk dem opp på proff.no

Det ser ut som at de har STORE likviditetsproblemer som vil si at det går mer penger ut av kassa enn det kommer inn.

Likviditetsgraden har gått ned, men egenkapital og soliditet har gått betydelig opp fra 2012.

Dårlig likviditet er ikke det samme som underskudd. Det finnes fire likviditetsgrader, proff.no bruker grad 1.

 

 

 

Vil bare melde inn her at det IKKE er noen fare for at Dustin går konkurs i hvert fall! De er omtrent like store i Sverige som Komplett er i Norge. Dog byttet de systemet sitt tidligere i høst, og det har skapt en hel del problemer for dem. Dessverre vet jeg ikke noe om når alt er oppe og fungerer igjen, men regner med de har et ganske stort fokus på det! Men som sagt, dere behøver IKKE å være redde for at de forsvinner fra markedet og dere skal stå uten produkter!

Det var det jeg var inne på i et av mine siste innlegg her. Altor som eier Dustin er god for ca 40 mrd, men det er ikke noen garanti for at de vil redde Dustin Norway om de skulle trenge hjelp. Det skal mye til for at en så sterk aktør gir opp et marked, men det forekommer. Den tyske matvarekjeden Liedl gav opp Norge for få år siden, og de manglet ikke kapital.

 

 

 

De folkene som burde plukket opp telefonrøret da søstera mi ringte er neppe den samme som er IT-ansvarlig og jobber "hardt" med å fikse "problemene".

Dustin har vel mer enn én ansatt?

Ifølge Proff har de fem ansatte. Det er ikke mange, men likevel langt flere per kunde enn hva julenissen har. :green:

 

 

 

 

...

I tillegg kommer de til å sende produktet og kreve at du betaler frakt tilbake...

Hvis Dustin insisterte på å sende varen, selv etter at du hadde avbestilt den, hvorfor hente den?

Den går jo i retur automatisk etter hvert.

 

I det spesielle tilfellet som er beskrevet her (varen var avbestilt i tide?) vil kanskje kunden med rette kunne nekte å hente varen. Men jeg vil minne om at hvis man ikke henter en vare så er ikke angrefristlovens krav til kjøper oppfylt. Slik kan det gå: Multicom angrerett - straffet på returfrakt.
Lenke til kommentar

Jeg tenker at frykten er overdrevet. Hvis man betaler med kredittkort så er man sikret hvis varen ikke skulle komme.

 

Og om selger av et produkt forsvinner, så har fortsatt importør/produsent ansvar ved reklamasjon/garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...