Gå til innhold

Nasjonalt eller internasjonalt?

iOS_freak

Anbefalte innlegg

Er det noe lønnsom marked å lansere en app mot det norske markedet eller er det nødvendig for å satse mer mot det internasjonale markedet for å få profitt?

La oss si at denne applikasjonen publiseres mot det norske markedet og populæriten økes slik at det blir som en farsott, og flere hundre tusen norske iOS brukere faktisk laster ned denne app'en, vil det fortsatt forbli som en ulønnsom prosjekt?

Endret av iOS_freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe lønnsom marked å lansere en app mot det norske markedet eller er det nødvendig for å satse mer mot det internasjonale markedet for å få profitt?

La oss si at denne applikasjonen publiseres mot det norske markedet og populæriten økes slik at det blir som en farsott, og flere hundre tusen norske iOS brukere faktisk laster ned denne app'en, vil det fortsatt forbli som en ulønnsom prosjekt?

her er det utrolig mange faktorer som spiller inn og min påstand er at det er umulig å gi deg et klart og tydelig svar.

apputvikling i dag er litt som gullgraving i gamle dager. Alle vet om noen som har tjent seg søkkrikke på det, men 99% av alle apps som blir lansert får svært liten utbredelse. Når du har kommet opp med en genial appidè vil du nok også skjønne hvem som er målgruppen.

Mitt tips er å identifisere en klar målgruppe for appen. Hvis denne målgruppen er spesifikk for Norge, så sats på det, hvis den er internasjonal, så sats på det.

Feks lagde jeg en app for flysimulatorer. Den er således rettet mot det internasjonale miljøet rundt dette. En kompis av meg har laget en app for hjelp til jegerprøven. Den er selvsagt mest relevant for nordmenn, og den er dermed også rettet deretter.

Lykke til :)

Endret av Untouchab1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...