1245112654122755325882462 Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Vi er på 14ende plass. Med svimmlende 2,79% Tenk om vi hadde økt denne til 3%, verdens undergang. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_oil_production Endret 14. november 2014 av Priim Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Til din orientering så spørr du en kapitalist. Penger kommer først, alltid. Hva skal vi med en fin jordklode viss vi ikke har kapital til å kunne gjøre noe fornuftig her? Det du egentlig sier er at uten kapital finnes ikke muligheten til å gjøre noe fornuftig. Det er jo beviselig feil når vi ser på alle de menneskene som gjør fornuftige ting uten kapital. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Nevn i fleng min gode mann. Så kan du da utelukke dem som har opparbeidet seg kapital med sitt arbeid. For det er mulig å skape noe, men for å skape noe trenger man ett vissst start kapital. Jeg har gått den veien der selv. Endret 14. november 2014 av Priim Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Jeg kjenner ingen selv men har sett flere eksempler på mennesker som lever uten kapital rundt omkring i Norge eller andre land. Å si at disse har fått eliminert muligheten til å gjøre noe fornuftig synes jeg er en grov feilbedømming av andres liv og handlinger. For å si det sånn, jeg kan gjøre mer fornuftige valg uten kapital enn andre har gjort med kapital. Endret 14. november 2014 av Abigor 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Jeg synes absolutt at Høyre og Ap burde danne parti sammen. Så ville folk se hvor lite som skiller de to partiene. Samtidig ville fløyene i de respektive partien bli misfornøyde, og ville skallet av til nettopp disse "særinteressepartiene" som samarbeidet var ment å spille over sidelinjen i utgangspunktet... Geir 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Dersom det hadde blit tilfellet hadde vi nok hatt ett partisamarbeid som hadde strekt seg ganske langt ut i overskuelig fremtid. Til slutt hadde dem blitt så store separat at det hadde blitt ett partis velde der enten Høyre eller Arbeiderpartiet hadde styrt selv :-) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Jeg kjenner ingen selv men har sett flere eksempler på mennesker som lever uten kapital rundt omkring i Norge eller andre land. Å si at disse har fått eliminert muligheten til å gjøre noe fornuftig synes jeg er en grov feilbedømming av andres liv og handlinger. For å si det sånn, jeg kan gjøre mer fornuftige valg uten kapital enn andre har gjort med kapital. Det kryr av slike mennesker, problemet er at få av dem hadde hatt en jobb dersom ingen her i landet hadde hatt kapital. Det å se på enkelt individer begrenser oss som mennesker, man må se på det store bildet for å få med seg hvordan det faktisk fungerer. Der en person jobber er det noen som tjener penger, sett bort i fra dem som jobber i staten der folket betaler for deres tjenester. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Det er eigentleg ikkje eit stort poeng i seg sjølv å få opp oljen. Vi får ikkje verdiskapning av oljen, alt vi oppnår ved å pumpe opp oljen er å frigjere kapital som vi alt har i form av oljereserver. Det er ikkje gitt at det er mest lønnsomt å pumpe opp oljen for å selge den akkurat no, den største verdien vil vi eigentleg få når dei andre landa har brukt opp sin olje slik at vi kan selge vår olje dyrt. At både AP og H vil selge unna denne eingongsressursen for å finansiere sin eigen politikk tilseier eigentleg at ein planlegger med eit overforbruk som ein ikkje kan halde oppe over lengre tid. Med denne tankegangen kunne vi like greit å solgt Østfold til svenskane. Då hadde vi fått meir pengar mellom fingrane som vi kan bruke no, men å selge unna land og olje kan vi berre gjere ein gong. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Spørsmålet er hvorvidt oljen kommer til å vær en etterspurt råvare for alltid. Husk på at steinalderen tok ikke slutt fordi vi gikk tom for stein. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Jeg kjenner ingen selv men har sett flere eksempler på mennesker som lever uten kapital rundt omkring i Norge eller andre land. Å si at disse har fått eliminert muligheten til å gjøre noe fornuftig synes jeg er en grov feilbedømming av andres liv og handlinger. For å si det sånn, jeg kan gjøre mer fornuftige valg uten kapital enn andre har gjort med kapital. Det kryr av slike mennesker, problemet er at få av dem hadde hatt en jobb dersom ingen her i landet hadde hatt kapital. Det å se på enkelt individer begrenser oss som mennesker, man må se på det store bildet for å få med seg hvordan det faktisk fungerer. Der en person jobber er det noen som tjener penger, sett bort i fra dem som jobber i staten der folket betaler for deres tjenester. Jeg snakker ikke om jobb. Jeg snakker om fornuft, du nevne spesifikt fornuft. Jeg mener fornuft ikke er avhengig av kapital, noe som er bevist av fornuftige mennesker uten kapital. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Både Høyre og AP har allerede skallet av partier. Høyre flere ganger! Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Sannsynligvis ikke. Dette vil bare føre med seg det at det blir fraksjoner innad i de store partiene. Dagens partier Venstre og KRF, og FrP (dette er jo bare navnet på de politiske bevegelsene i dag, og består av enkeltindivider) blir hver sine fløyer innad i partiet Høyre, og man får det samme resultatet. Dette er et veldig godt poeng, og grunnen til at jeg ikke tror en høyere sperregrense, eller en AP/H-regjering, ville gitt mer "handlekraft". Konfliktene ville blitt flyttet innad i partiene, eventuelt innad i regjeringen med en storkoalisjon, og kanskje til og med blitt mindre synlige for velgerne. Ved budsjettforhandlingene de siste ukene har vi sett fordelen med en mindretallsregjering - mer debatt i det offentlige og åpenhet rundt prosessene. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå