Gå til innhold

Mest støysvake PSU under 1000kr

Anbefalte innlegg

Trenger tips til støysvak PSU. Har sett flere på silentpcreview.com, men problemet er at de ikke er i salg i Norge (ikke som jeg har funnet ihverfall).

Har prøvd Fotron sin 350-watter, men synes den bråker for mye; vifta uler svakt, og flytter mye mer luft enn strengt tatt nødvendig, noe som medfører turbulens-støy. Skulle ønske jeg kunne justert ned turtallet på denne vifta. Har forøvrig sett at det finnes en versjon (aurora?) som har innebygget en manuell viftestyringsknapp, men finner ingen webshopper som har denne. Noen som vet?

Kanskje jeg er kresen, men nå er alt annet i pc-en så godt som lydløst...

Noen som vet om noen SVÆRT stille PSUer? (synes forøvrig det blir for drøyt å betale 2000 for den vifteløse de har på Microplex!)

Molo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den med 120mm liggende, 350w. det største problemet er at det er for mye turbulens-støy. Vet du om vifta er temp-regulert? Synes den spinner like mye samma hvor varmt det er i kabinettet. (load-tempen gikk forøvrig ned fra 53 til 45 med denne psuen (palomino 2100)

Lenke til kommentar
Aha...

Sjekka data på strømforsyningen.. Vifta skal være temp.regulert. Kanskje det rett og slett er en feil på mitt eksemplar, at reguleringa ikke virker. (?)

Men trenger fortsatt flere forslag til SVÆRT stillegående PSUer!

Noen som har erfaring med denne?

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SCNTX1130M

Støynivå 9-19dB(A), typisk 12 dB(A) ved normal bruk

Dette høres da ganske bra ut?

Lenke til kommentar
hvis vifta flytter mer luft en nødvendig så sett en fanm8 på den, billig og bra.

Kanskje dumt spm, men hva er dette? (antar det har noe med viftestyring å gjøre...)

Hvordan setter jeg dette på?

Tror han mener en slik:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FANMATE1

Hmm. problematisk å sette denne på. PSU- vifta er ikke koplet til hovedkortet.

samme det, bare å koble den til i psu det.

Lenke til kommentar
Den med 120mm liggende, 350w. det største problemet er at det er for mye turbulens-støy. Vet du om vifta er temp-regulert? Synes den spinner like mye samma hvor varmt det er i kabinettet. (load-tempen gikk forøvrig ned fra 53 til 45 med denne psuen (palomino 2100)

Når jeg starter opp maskinen, begynner vifta på full guffe, og det bråker noe helt for j*vlig, men så reduserer den hastigheten ned til meget stillegående etter noen få sekunder. Da er den meget stillegående, synes jeg. Og jeg er også MEGET kresen. Hvis PSU'en din ikke går ned i viftehastighet etter oppstart, ja da funker ikke reguleringa, og jeg kan godt forstå at du ikke er fornøyd.

Men jeg tenker som så, at en viftefri PSU egentlig ikke løser noen problemer. Vel, PSU'en lager ikke støy mer, men en eller annen form for utlufting må man jo ha. Og da å legge på 2 80mm kabinettvifter i stedet gjør det jo ikke lydløst, selv om man bruker papst's 12dB vifter (som visstnok støyer mye mer enn 12dB).

Denne 120mm vifta i den PSU'en flytter dessuten mer luft enn to sånne 12dB vifter, så da har man sikret flow'en også. Og jeg er fornøyd med støynivået nå (med untak av min aldrende Quantum Fireball).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...