Gå til innhold

Ensom svane


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens bilde:

Her liker vi helt klart V1 best. Det er fine farger og gode kontraster i bildet. Den unge svanen passer godt inn i landskapet med sin grå fjærdrakt, og komposisjonsmessig balanserer den fint mot furua ved vannkanten. Tåken skaper et fint skille mellom forgrunn og bakgrunn der den ligger som et filter over skogen, og bidrar samtidig til å gi det stille vannet litt ekstra tekstur.

 

Forbedringsforslag: Svanen kunne gjerne vært plassert litt høyere i bildet. Hvis du ikke har mer av bildet under svanen, kan dette løses ved å kutte litt i toppen, for eksempel en 16:9 crop, da blir svanens relative posisjon høyere i bildet, selv om den ikke får mer luft under seg.

 

Del gjerne dine tanker om dette :-)

Lenke til kommentar

Sier mange takk for kommentarer og forslag.
Til forslag er jeg enig, både med plassering av svane og kutt oppe, en V3 er i 6/4format og hvilket gjør at det ble kapp oppe. Dessuten uten ramme som Rolf Mangne og sikkert flere ville se.
...... Når det gjelder rammen så er .,alle.. bildene mine utstyrt med den?...mulig noen ikke har registrert det tideligere.....
# Er litt usikker på om alle har fått med seg hvilken kategori bilde ligger i? Ei heller hvorfor jeg lå det ut?
Vel, er et bildes mening å utløse følelser kan man saktens bruke det man får utlevert...
Tok bildene igår om det har betydning.
Sier mange takk ,Hyggelig.
Øyvind.

Endret av Øyvind.L
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...