Masho Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Hei. Kjøpte meg en Passat i går. Og da jeg kom hjem merket jeg en HØY tikkelyd fra motoren. Ble fortalt den hadde litt ventiltikk, men dette bråker. Bråker kun på tomgang og lav fart. Har funnet ut hvor lyden kommer fra, men vet ikke hva det er. Kan noen fortelle meg? Se på bildet. Der kommer lyden fra. Hva befinner seg under dekselet? Lenke til kommentar
Masho Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Er forøvrig en 1997 Passat 1.8 syncro, bensin. Høres ut som en 5.7 diesel på tomgang. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Det som ligger under der er registerreimen/kjede tror jeg, litt vanskelig å se uten oversiktsbilde. Den vill ikke lage tikkelyd uansett, når var den skiftet? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Kamkjede sitter bak der... bytta en del av de pga ulyder. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Har den kjede vill den vell lage rasle lyder ikke tikke lyder. Det kan være en dyse har vært borti at de kan lage tikke lyder. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Det er reim i denne bilen. Hvis bilen bråker som en diesel, parkere bilen. Ta av dekslet og se om reima er ikke skadet. Er det lenge siden reima ble byttet? Jeg mener at det er veldg kort intervall for reimbytte på denne bilen, rundt 60,000km? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Er enig med Indian ikke kjør bilen før du er sikker på at det ikke er noe galt med reimen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Det bildet er av toppdeksel og bakkant motor. Reg reima sitter på andre siden. Pleier å være høl på den slangen der også. På reg,reima har du et enkelt kamakselhjul, men på motoren er det 2 kamaksler. Hva som får dem begge til å snurre skjer der det er rød ring på bildet. Hørt stygge tikkelyder derfra mange ganger. Selve kamhjulet på registeret har også en demper i seg. Merk alt det røde støvet når du bytter reg.reim. Når dette hjulet ryker kan du også få en høy tikkelyd, men da fra andre siden av motor og like høyt oppe. Sjekk uansett timing på motor, ta av toppdekselet og kjenn litt på det kjedet. Disse butter skikkelig hvis det går galt. Var det ingen som advarte deg fra å kjøpe Passat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå