marikatt123 Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Hei!Jeg lurte på om virus kom igjennom filer? Så liksom nettsider lagrer filer på pc'en din (uten din tillatelse) også får du virus fra de filene? Eller bare kommer virus på pc'en? Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Er ikke slikt at de oppstår fra intet nei, som regel er det gjennom filer fra nettsteder. Ofte hvis en installerer søppelprogram piggybacker det ulike former for virus og adware. Lenke til kommentar
marikatt123 Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Er ikke slikt at de oppstår fra intet nei, som regel er det gjennom filer fra nettsteder. Ofte hvis en installerer søppelprogram piggybacker det ulike former for virus og adware. Oki! Tusen takk for så raskt svar. ☺ Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Skadevare kan installeres på tre ulike måter: Utnytte sårbarhet (så hold programvare oppdatert) Utnytte brukers dumdristighet (så tenk før du klikker på noe) Fysisk tilgang (så pass på maskinen din) Virus er skadevare som sprer seg på egenhånd, ved bruk av ulike teknikker under punkt 1 og 2. Lenke til kommentar
marikatt123 Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Jeg lurte bare siden Windows Phones ikke kan få virus, og det er siden Internet Explorer ikke kan lagre filer på telefonen. Derfor tenkte jeg at viruset ligger i filene? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Jeg lurte bare siden Windows Phones ikke kan få virus, og det er siden Internet Explorer ikke kan lagre filer på telefonen. Derfor tenkte jeg at viruset ligger i filene? Da blir det første punktet aktuelt i såfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå