MC Babe Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Vi har en arbeidstaker som er 50 prosent sykemeldt og som kun vil jobbe når han følger for det. Spørsmålet mitt er: Kan vi kreve at han kommer og jobber de dagene som vi ønsker at han skal jobbe? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 http://ledernett.no/Nyttig/Ukens-dilemma/Kan-vi-bestemme-naar-en-delvis-sykemeldt-person-skal-jobbe 2 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Kreve er kanskje et sterkt krav for en som er sykemeldt, men å komme å gå som han vil, er ikke noe en bør akseptere. Det beste er jo å komme til en avtale som dere begge har mulighet til å oppfylle. Jeg vet ikke hvilket type arbeid dette er snakk om, ei heller hva som feiler den ansatte. Så å komme med et fasitsvar er helt umulig. Slik jeg har vært enig med arb.giver de gangene jeg har vært 50% sykemeldt eller hatt gradert sykemelding, så har det vært at jeg jobbet enten. 2 og 3 ganger i uka med 100% innsats 5 dager i uka med 50% innsats Det finnes jo mange måter å løse dette på, men å sette krav er vel kanskje ikke helt veien å gå synes jeg, uten at jeg kjenner detaljene til hverken arb.giver/plass eller den ansattes arb.oppgaver. Det fungerer heller ikke at den sykemeldte bare skal kunne komme å gå som han vil, han skal selvfølgelig også oppfylle sin del av en avtale. For han er tross alt 50% frisk, og den perioden skal han også jobbe. Endret 17. november 2014 av fotonisse 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå