Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vifter går, men pcen starter ikke.

Anbefalte innlegg

Satte sammen egen pc i februar 2013, og den har vært dønn stabil helt til 2 uker siden. Da fjusket den når jeg skulle starte den, viftene gikk rundt, men ikke noe bilde eller lys i mus eller tastatur. Prøvde så et par ganger med å holde powerknappen inne til den skrudde seg av og så skru den på igjen, da funket det. Men siden helga har den ikke startet i det hele tatt. Etter å sitte i en halvtime med å skru den av og på, skjer det fortsatt ikke noe. Når den først kom igang etter at problemene startet, var den dønn stabil til jeg skrudde den av.

Har hittil teste både gpu og ram, og ingen av delene fant jeg noen problemer med. Da gjenstår vel PSU, HK og CPU? Har troen på at psuen har gått til helvete, men har ingen i reserve som jeg får testet.

Specsene er :

Corsair AX760

Intel Core i5 3570k

Gainward GTX770 Phantom

MSI z77a-gd55

Corsair Vengeance 16GB low profile

Edit: feil årstall

Endret av Hayabuuza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To mulige komponenter her som kan ha tatt kvelden :

1 49% Sannsynlighet : Hovedkort.

2 49% Sannsynlighet : Strømforsyning.

Nåda , kan selvsagt være noe annet , men som Kyrre S påpeker , få testet med en annen psu.

Har selv hatt mye trøbbel med Corsair så styrer unna dette merket til Psu i det minste.

Lenke til kommentar

To mulige komponenter her som kan ha tatt kvelden :

1 49% Sannsynlighet : Hovedkort.

2 49% Sannsynlighet : Strømforsyning.

Nåda , kan selvsagt være noe annet , men som Kyrre S påpeker , få testet med en annen psu.

Har selv hatt mye trøbbel med Corsair så styrer unna dette merket til Psu i det minste.

De jeg har brukt av corsair ikke noe problemer, Har hatt rma på gigabyte, fractal og andre. Så jeg mener litt useriøst med det du skriver, alle merker kan ha problemer.

Har byttet ett hk, men det var død da jeg fikk det.

Har selv 9 msi z77a-gd55. Har du prøvd andre minnebrikker og har du siste bios?

Har du prøvd med clear cmos.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...