Hayabuuza Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Satte sammen egen pc i februar 2013, og den har vært dønn stabil helt til 2 uker siden. Da fjusket den når jeg skulle starte den, viftene gikk rundt, men ikke noe bilde eller lys i mus eller tastatur. Prøvde så et par ganger med å holde powerknappen inne til den skrudde seg av og så skru den på igjen, da funket det. Men siden helga har den ikke startet i det hele tatt. Etter å sitte i en halvtime med å skru den av og på, skjer det fortsatt ikke noe. Når den først kom igang etter at problemene startet, var den dønn stabil til jeg skrudde den av. Har hittil teste både gpu og ram, og ingen av delene fant jeg noen problemer med. Da gjenstår vel PSU, HK og CPU? Har troen på at psuen har gått til helvete, men har ingen i reserve som jeg får testet. Specsene er : Corsair AX760 Intel Core i5 3570k Gainward GTX770 Phantom MSI z77a-gd55 Corsair Vengeance 16GB low profile Edit: feil årstall Endret 11. november 2014 av Hayabuuza Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Alle kabler sitter som de skal? Du har brukt de avstandsstykkene mellom hovedkort og bakplate på kabinett? Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Ja, og ja. Pcen har funka i nesten to år, så er så rart at den plutselig slutta nå :(7 Dobbletsjekka atx-kabelen, strøm til cpu og har tatt ut grafikkortet et par ganger, så de kablene sitter i allefall ordentlig. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Test med en annen PSU (prøv å lån en) - sansynligvis den som er død. Test også med onboard graphics, ta ut GPU (eller var det slik du testet GPU kanskje?) Endret 11. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Det var slik jeg testet gpu ja. Skal prøve å få lånt en psu i løpet av uka. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 To mulige komponenter her som kan ha tatt kvelden : 1 49% Sannsynlighet : Hovedkort. 2 49% Sannsynlighet : Strømforsyning. Nåda , kan selvsagt være noe annet , men som Kyrre S påpeker , få testet med en annen psu. Har selv hatt mye trøbbel med Corsair så styrer unna dette merket til Psu i det minste. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Da er det 98% hovedkortet Har fått testet med annen psu nå, fortsatt ikke liv... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 :\ Er det kanskje HK så er det vel kanskje CPU også da. Eller har du testa CPU i en anna maskin? Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Nope, har ikke fått gjort det. Skal også bort i to uker nå, så får ikke feilsøkt noe særlig da heller. Er det noe sted jeg får levert inn hovedkort med cpu i som de kan teste og finne ut hva som er galt? Og som ikke koster så alt for mye? Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Prøvde en last ditch effort nå med å resette cmosen, fortsatt ikkenoe bilde. Sender skiten inn på service når jeg kommer hjem etter de to ukene. Noen som har erfaring med Solør EDB på kongsvinger? Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 Tror det kanskje kan være senskader av tordenvær, men hva går det under på forsikringen? Har gjensidige innbo pluss. Går det under naturskade eller uhell? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 (endret) To mulige komponenter her som kan ha tatt kvelden : 1 49% Sannsynlighet : Hovedkort. 2 49% Sannsynlighet : Strømforsyning. Nåda , kan selvsagt være noe annet , men som Kyrre S påpeker , få testet med en annen psu. Har selv hatt mye trøbbel med Corsair så styrer unna dette merket til Psu i det minste. De jeg har brukt av corsair ikke noe problemer, Har hatt rma på gigabyte, fractal og andre. Så jeg mener litt useriøst med det du skriver, alle merker kan ha problemer. Har byttet ett hk, men det var død da jeg fikk det. Har selv 9 msi z77a-gd55. Har du prøvd andre minnebrikker og har du siste bios? Har du prøvd med clear cmos. Endret 16. november 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
ASer pc Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 hvet noen hva jeg skal gjøre når Aser laptopen min ikke vil skru seg på? vifta går, mus lyser, men er bare helt svart skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå