Røykepus Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg planlegger en tur til Sør-Korea neste år, og lurte på hvilke muligheter det er for å besøke Nord-Korea. Vet at det har vært vanskelig/umulig tidligere. Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Er vel mulig, men du må ha med deg guide og språkguide hvor enn du går. Programmet er vist fast fra myndighetene for alle som kommer inn. Og du må nok reise inn fra Kina og ikke Sør-Korea tror jeg. Her er det en nordmann som har gjort turen tidligere i år: http://reisemegleren.net/asia/nord-korea-turist-i-et-lukket-land/ Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Det er ikke mulig å reise inn fra Sør-Korea. Det går derimot turer fra Kina med guider som nevnt. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Det er flere reiseselskap som leverer turer til Nord-Korea. Mest kjent er kanskje Koryo Tours. Det er derimot faktisk mulig å "besøke" Nord-Korea fra Sør-Korea. I den demilitariserte sonen, nærmere forklart i "Joint Security Area" (JSA) finnes "MAC Conference Room". Det er et konferanserom på grensen hvor offisielle samtaler mellom Nord og Sør finner sted. Midt på bordet går grensen. Her ser du et av konferanserommene. Usikker på om det er flere. Men uansett, i denne bygningen kan du fysisk gå over grensen - men du har neppe lyst til å gå ut av dette huset på Nord Koreansk side. Her ser du bordet: Endret 11. november 2014 av Quote Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) OT: Vennen min har vært i Nord-Korea, han er en nordmann som bor i Latvia, men jeg synes det var en tur fra Kina... Endret 10. desember 2014 av Maurits91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå