Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til kva eg ska skriva om i særemne om Norsk språk ?

Anbefalte innlegg

Hei, eg har fått opg å skriva en særemne om Norsk Språk. Men eg vett ikkje kva eg kan skriva om fordi me korta det ned eller velga en nøyakti tema. Har derre noe tips til kva eg kan skriva om? Eg har tenkt om å Skriva om korleis har Engelsk på virka Norsk språk? Har derre gode tips til problemstilling?

Håper derre sjønte det :) sleit litt med å forklara da forståelig.

P.S sorry for dårleg norsk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en god idé å skrive om påvirkningen det engelske språket har på norsk, og ev. om det norske språket kommer til å dø ut i framtiden. En problemstilling kan f.eks. være: Hva vil skje med det norske språket i framtiden? eller: Vil det norske språk forsvinne til fordel for engelsk?

Lenke til kommentar

Høres ut som en god idé å skrive om påvirkningen det engelske språket har på norsk, og ev. om det norske språket kommer til å dø ut i framtiden. En problemstilling kan f.eks. være: Hva vil skje med det norske språket i framtiden? eller: Vil det norske språk forsvinne til fordel for engelsk?

Trur du på denne opg greie eg få f.eks 5 eller høgare vist eg greie å skriva han bra?

Endret av deimantas
Lenke til kommentar

Det er mye spekulativt rundt engelsk påvirkning på norsk, så her skal en trå litt forsiktig.

Norsk er jo ellers påvirket av flere andre språk - og dette er kanskje vel så interessant? Tysk, nederlandsk?

Og aller mest spennende - norsks påvirkning på andre språk. Det fins flere norske ord i omløp verdens språk - slalom, ski, fjord, ombudsmann m.fl.

En annen spennende ting i norsk for tiden er hvordan innvandreres språk påvirker norsken i urbane strøk, også norsken til innfødte nordmenn. En snakker om at vi kanskje er i ferd med å utvikle en multietnolekt.

Det er utrolig mye spennende å skrive om norsk språk. Engelsks påvirkning på norsk, er kanskje litt uorginal, da:-)

Lenke til kommentar

Det er mye spekulativt rundt engelsk påvirkning på norsk, så her skal en trå litt forsiktig.

Norsk er jo ellers påvirket av flere andre språk - og dette er kanskje vel så interessant? Tysk, nederlandsk?

Og aller mest spennende - norsks påvirkning på andre språk. Det fins flere norske ord i omløp verdens språk - slalom, ski, fjord, ombudsmann m.fl.

En annen spennende ting i norsk for tiden er hvordan innvandreres språk påvirker norsken i urbane strøk, også norsken til innfødte nordmenn. En snakker om at vi kanskje er i ferd med å utvikle en multietnolekt.

Det er utrolig mye spennende å skrive om norsk språk. Engelsks påvirkning på norsk, er kanskje litt uorginal, da:-)

Ja det va det eg tenkte på og at det blir litt uorginalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...