Bruker-308643 Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Hei, eg har fått opg å skriva en særemne om Norsk Språk. Men eg vett ikkje kva eg kan skriva om fordi me korta det ned eller velga en nøyakti tema. Har derre noe tips til kva eg kan skriva om? Eg har tenkt om å Skriva om korleis har Engelsk på virka Norsk språk? Har derre gode tips til problemstilling? Håper derre sjønte det sleit litt med å forklara da forståelig. P.S sorry for dårleg norsk Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Høres ut som en god idé å skrive om påvirkningen det engelske språket har på norsk, og ev. om det norske språket kommer til å dø ut i framtiden. En problemstilling kan f.eks. være: Hva vil skje med det norske språket i framtiden? eller: Vil det norske språk forsvinne til fordel for engelsk? Lenke til kommentar
Bruker-308643 Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Høres ut som en god idé å skrive om påvirkningen det engelske språket har på norsk, og ev. om det norske språket kommer til å dø ut i framtiden. En problemstilling kan f.eks. være: Hva vil skje med det norske språket i framtiden? eller: Vil det norske språk forsvinne til fordel for engelsk? Trur du på denne opg greie eg få f.eks 5 eller høgare vist eg greie å skriva han bra? Endret 11. november 2014 av deimantas Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Du kan skrive en professoravhandling om det engelske språks påvirkning av det norske språk, så ja - du kan få karakter 5 og oppover hvis du skriver den ordentlig. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Engelskens påvirkning av det norske språk var min eksamensoppgave på ungdomsskolen. Jeg kan sende den til deg, om du vil. Jeg fikk 6'er. Den er på engelsk da, og er "manuset" til en munnlig fremføring. Lenke til kommentar
Bruker-308643 Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 Engelskens påvirkning av det norske språk var min eksamensoppgave på ungdomsskolen. Jeg kan sende den til deg, om du vil. Jeg fikk 6'er. Den er på engelsk da, og er "manuset" til en munnlig fremføring. Vist du kunne det. Lenke til kommentar
Badeand Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Det er mye spekulativt rundt engelsk påvirkning på norsk, så her skal en trå litt forsiktig. Norsk er jo ellers påvirket av flere andre språk - og dette er kanskje vel så interessant? Tysk, nederlandsk? Og aller mest spennende - norsks påvirkning på andre språk. Det fins flere norske ord i omløp verdens språk - slalom, ski, fjord, ombudsmann m.fl. En annen spennende ting i norsk for tiden er hvordan innvandreres språk påvirker norsken i urbane strøk, også norsken til innfødte nordmenn. En snakker om at vi kanskje er i ferd med å utvikle en multietnolekt. Det er utrolig mye spennende å skrive om norsk språk. Engelsks påvirkning på norsk, er kanskje litt uorginal, da:-) Lenke til kommentar
Bruker-308643 Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 Det er mye spekulativt rundt engelsk påvirkning på norsk, så her skal en trå litt forsiktig. Norsk er jo ellers påvirket av flere andre språk - og dette er kanskje vel så interessant? Tysk, nederlandsk? Og aller mest spennende - norsks påvirkning på andre språk. Det fins flere norske ord i omløp verdens språk - slalom, ski, fjord, ombudsmann m.fl. En annen spennende ting i norsk for tiden er hvordan innvandreres språk påvirker norsken i urbane strøk, også norsken til innfødte nordmenn. En snakker om at vi kanskje er i ferd med å utvikle en multietnolekt. Det er utrolig mye spennende å skrive om norsk språk. Engelsks påvirkning på norsk, er kanskje litt uorginal, da:-) Ja det va det eg tenkte på og at det blir litt uorginalt. Lenke til kommentar
Badeand Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Men det stilles jo ingen krav til orginalitet i valg av emne, vil jeg tro? Så ikke la det stoppe deg:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå