lysbringer Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Hei dere! Jeg ble tatt av bilettkontroll idag. Jeg lurte på om jeg får brev om det hjem????????? Vis så, hvor lang tid etter? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Du vil vel sikkert få en betalingsblankett i posten. Har ingen anelse når, for jeg har aldri blitt tatt for sniking selv (er født heldig). Det er ingen krise. Blir vel noe misnøye fra foreldrene dine, men det er bare et gebyr. Det finnes så mye værre man kan gjøre. Gjør deg selv en tjeneste. Fortell det til foreldrene dine nå i kveld, tilby deg å jobbe inn pengene ved å hjelpe til hjemme og bare glem hele forseelsen. Endret 12. november 2014 av kimbert007 Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Du vil vel sikkert få en betalingsblankett i posten. Har ingen anelse når, for jeg har aldri blitt tatt for sniking selv (er født heldig). Det er ingen krise. Blir vel noe misnøye fra foreldrene dine, men det er bare et forelegg. Det finnes så mye værre man kan gjøre. Gjør deg selv en tjeneste. Fortell det til foreldrene dine nå i kveld, tilby deg å jobbe inn pengene ved å hjelpe til hjemme og bare glem hele forseelsen. det har skjedd 2 ganger de siste måendene såå.... Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Et godt tips da: Betal som normale folk. 8 Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Du vil vel sikkert få en betalingsblankett i posten. Har ingen anelse når, for jeg har aldri blitt tatt for sniking selv (er født heldig). Det er ingen krise. Blir vel noe misnøye fra foreldrene dine, men det er bare et forelegg. Det finnes så mye værre man kan gjøre. Gjør deg selv en tjeneste. Fortell det til foreldrene dine nå i kveld, tilby deg å jobbe inn pengene ved å hjelpe til hjemme og bare glem hele forseelsen. det har skjedd 2 ganger de siste måendene såå.... Hvor mange billetter kunne du ha kjøpt for de bøtene du får? (Jeg tar sjelden eller aldri kollektive transportmidler, så jeg aner ikke hva billettprisen ligger på.) Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Hvor mange billetter kunne du ha kjøpt for de bøtene du får? (Jeg tar sjelden eller aldri kollektive transportmidler, så jeg aner ikke hva billettprisen ligger på.) Jeg har månedskort, men jeg glemte det hjemme.... Endret 17. november 2014 av Tvillingsjel quote-pyramide Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Hvis du har blitt tatt en gang før de siste månedene, bør du jo kanskje vite om du får brev eller ikke selv? Eller så er det totalt mangel på sunn fornuft. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Hvis ikke du betalte på stedet, vil du få en giro i posten. Hvor lang tid det vil ta, vet jeg ikke, men jeg vil tro at de er relativt effektive, så antakelig ikke mer enn ei uke. Du har ikke sagt hvilket selskap du reiste med, men hvis du bare glemte månedskortet ditt, er det mulig at du kan ettersende dokumentasjon og få boten opphevet mot et administrasjonsgebyr. Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Hvis ikke du betalte på stedet, vil du få en giro i posten. Hvor lang tid det vil ta, vet jeg ikke, men jeg vil tro at de er relativt effektive, så antakelig ikke mer enn ei uke. Du har ikke sagt hvilket selskap du reiste med, men hvis du bare glemte månedskortet ditt, er det mulig at du kan ettersende dokumentasjon og få boten opphevet mot et administrasjonsgebyr. jeg reiste det ruter, men jeg har jo fått lapp/ regning med med på stedet! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Hvis ikke du betaler, får du en purring i posten. Ellers kan du bare betale innen forfallsdatoen og glemme det. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Hvis det er i Oslo får du vel med betalingsblankett fra kontrolløren.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Men hvis du HAR månedskort er det vel en ordning som lar deg fremvise månedskortet i ettertid. Da slipper du å betale boten. Snakk med mammaen din. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Ruter har ingen sånn ordning. Periodebilletten er ikke personlig, dvs. du kan låne den bort til andre hvis du ikke bruker den selv, så i klagesaker er det ikke noe som heter "glemte den hjemme". Dessverre. Fra ruter.no: Alle billetter er upersonlige og kan lånes bort til andre når du selv ikke bruker dem. Du kan derfor ikke komme og vise gyldig billett i ettertid av en kontroll siden noen andre kan ha brukt den på det tidspunktet du ble kontrollert Du kan jo prøve å klage til Ruter, men jeg tviler på at du kommer noen vei. Mangler du penger kan du eventuelt kontakte dem likevel så dere kan finne en betalingsordning, bedre enn inkassosak. https://ruter.no/kontakt/kontaktskjema/ 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Prøv å klag, finn på bra unnskyldning. Det gjorde jeg og fikk medhold. Ser det er mange som skriver "forelegg" og "bot" her, det stemmer ikke. Du har ikke fått et forelegg, og ikke fått bot. Du har kun fått et gebyr fordi du ikke hadde gyldig billett. Er heller ikke noe forseelse, forelegg og bøter blir skrevet ut av en offentlig tjenestemann som politiet. On topic, du får ikke noe i posten. Sist jeg fikk gebyr så viste jeg i kontanter at jeg hadde råd til å betale nå, og fikk med en giro og info om klaging. Siden jeg kunne betalt på stedet var giroen jeg fikk med kun kr750. Husk å betal boten før fristen, selv om du ikke har fått svar på klagen enda. ellers får du purring og enda høyere gebyr. Endret 12. november 2014 av Poopadoop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå