Gå til innhold

Hva må oppgraderes for å oppnå bedre fps

Anbefalte innlegg

Dette er delene min pc er bygget opp av. Bygde den for ca 4 år siden:

- Hovedkort: P5Q Pro

- Skjermkort: ATI Radeon HD 4600 Series

- CPU: Intel E8500 2 Duo, 3,16 Ghz

- 4 gb ram

- Klarer ikke å oppdatere driverene på hovedkortet og cpu'en, men driveren på skjermkortet er nettop blitt oppdatert.

- Kjører 100 fps på CS:GO. Ønsker minst å doble det.

- Er klar over at pcen er 4 år gammel, men tror ikke det skal være hovedgrunnen til at fps'en er så lav.

Noen som kan hjelpe meg med hva som skal til for å få opp fps'en? Er det noen av delene som bør byttes ut, eller kan det være at jeg bare må oppgradere driverene?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort bør være førsteprioritet, deretter hovedkort, CPU og RAM. Selv ser jeg ikke vitsen i å oppgradere en maskin for å spille CS:GO, i alle fall når du uansett får 100+ FPS, men du får gjøre som du vil.

Skjermkort fra 1500 og opp skal være solide oppgraderinger, og om du har planer om å bytte ut alt innen rimelig tid ville jeg gått for et Nvidia GTX 970. Hvis ikke ville jeg nok tatt en titt på bruktmarkedet, siden CPU-en din vil bli en forholdsvis kraftig flaskehals.

Lenke til kommentar

C2D E8500 ble lansert i Q1 2008, og gav ingen store ytelsesfordeler i spill over C2D E6850 som ble lansert i Q3 2007, altså over 7 år siden.

Radeon HD 4650 og 4670 ble lansert i september 2008, rett over 6 år siden. Det fantes også utgaver med DDR2, GDDR3 og GDDR4 minne. Hvis du har førstnevnte er ytelsen betydelig lavere enn de to sistnevnte minneteknologiene.

Intel P45 kom i Q2 2008.

CS:GO, derimot, er rett over to år gammelt.

Bare for å sette ting litt i perspektiv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...