Puritania Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Hei!Jeg må få laget et program som ser ut som det bildet jeg har vedlagt i tråden her, og det jeg lurte på hvilke programmering språk eller program kan jeg bruke for å få dette gjort? Jeg er veldig uerfaren på dette feltet og tenkte å spørre dere om hjelp og lurte også på om det ville vært vanskelig å begynt med dette? Takker for alle svar og hjelp"Print logg" går ut på at man printer ut for hvortid de sjekkboksene ble krysset av osv (klokkeslett og dato++) Endret 11. november 2014 av Puritania Lenke til kommentar
etse Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 ang hvilket programmeringsspråk: cirka alle. Ønsker du å lage desktopapplikasjon: Python, Java eller C# er alle gode plasser å starte og kan fint lage GUI-vinduer. Ønsker du å lage det som en webside? Python, PHP, ruby on rails er da mine anbefalinger. Alle fungerer utmerket og har sine fordeler og ulemper. (og fanboys i alle gruppene) Lenke til kommentar
Puritania Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Takk for svar Er først og fremst en desktopapplikasjon jeg tenker på, hvor vanskelig tror du det vil være å få laget dette programmet? Har ingen programmeringskunnskap utenom PHP/HTML/CSS osv.. Og kan det kun kodes med tekst eller har man programmer som kan "sette det opp"? Lenke til kommentar
etse Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Det blir en del programmering å lære seg, og GUI-programmering er jo en del annerledes enn hva man gjør med PHP/HTML. Men det er helt klart overkommelig, det er ikke det mest avanserte du ønsker å lage Selv har jeg mest erfaring med C# for GUI, men problemet der er at man fort blir for opphengt i at de har et GUI-verktøy å prøver å løse alle problemene med dette - noe som ofte ender opp i dårlige resultater om man ikke helt vet hva man holder på med. Om du derimot bare setter deg ned å setter opp sidene med XML-formatet microsoft bruker så kan du få til gode ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå