Gå til innhold

Xperia Z1 reparasjon


xClaymanx

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Sendte inn konas Z1 på reperasjon, der fant de slag/klemskader, sprekk i skjerm mm.

Det eneste de tydet til var å skifte skjermen for den nette sum av 2250kr.

De nevnte ikke noe om at telefonen har hatt absurde vibreringsforstyrrelser, der den har vibrert uten at telefonen har vært på. Dette er en kjendt feil og kjenner andre som har fått ny telefon på grunnlag av dette.

Telefonen har vært beskyttet i deksel fremme og bak.

Her en dag sluttet skjermen å fungere og merket at det var sprekke i skjermen, etter litt googling viser det seg at dette også er en feil flere og flere har opplevd, uten at Sony selv har erkjendt det.

 

Det eneste de fokuserer på er skjermen, noe som vittelig koster noen hundrelapper å erstatte selv, og 2250kr er jo samme pris omtrent som å bytte en laptopskjerm....uten touch vel og merke.

 

Har sett på å bytte skjermen selv, ikke at det er så komplisert at det gjør noe, men alikevel.

 

Er reparatørene virkelig så ensidige? Hvor de har fått klemskadene fra aner jeg rett og slett ikke. Var ivertfall ingen klemskader når jeg sendte inn telefonen innpakket i bobleplast.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom skjermen er sprukket, er dette mest sannsynlig fordi mobilen har blitt bøyd. Dette vil kunne gi klemskader på tog skade på skjerm, og er noe som lett oppstår på telefoner som er såpass store. Det kan være nok at man setter seg med telefonen i lomma.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra de idag.

Nå har de plutselig endret forklaring. Nå er telefonen plutselig så ødelagt at den ikke er mulig å reparere.

Bøyd hovedkort, ødelagte kretser og loddepunkter....

Da jeg leverte fra meg telefonen, kunne jeg slå den av og på. Kameraet fungerte og volum kunne justeres opp og ned.

Det eneste som ikke fungerte var skjermen.

Så nå fikk jeg alternativene å kaste telefonen eller at de kunne sende den tilbake til meg for 600kr.

 

Kan de forandre forklaringen sin så voldsomt uten videre?

Dvs, om jeg hadde gått med på å betale 2250 i utgangspunktet hadde jeg da fått en død telefon, etter det de sier.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...