Brekke93 Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Hei, noen som har mulighet til å forklare meg hva begrepet PoP - Point of parity og PoD - Point of difference og differansiering egentlig betyr? En litt utdypelse av det, og hvordan man kan bruke det innen markedsføring? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Det finnes mange gode artikler om temaet, f.eks. på Wikipedia. Men kan prøve å gi en kort forklaring. PoD: Det som gjør "ditt" produkt, evt. merke eller merkevare, spesielt. Det som skiller produktet fra konkurrentene. Det kan være visse deler av produktet som er unike og/eller eksklusive. PoP: Det er som er LIKT med ditt produkt og konkurrentene. PoD fører vel kanskje ikke direkte til salg, men hvis et produkt MANGLER det resten har kan det være en grunn til manglende salg. Det kan derfor være lurt å sørge for at du har alle "PoP", sånn at produktet ikke mangler noe ift. konkurrentene. Men samtidig er det viktig å ha en PoD, noe som gjør at produktet skiller seg ut. Les evt. i denne bachelor-oppgaven, om du vil ha det mer utdypet. http://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/id/3169/OPPGAVE35.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå