Eriksendrul Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Forskjellen mellom kortene er alle untatt det første MSI er fabrikkoverklokket og/eller har en tredepartskjøler. Det er små forksjeller mellom ytelse i de overklokkede kortene, og jeg er ikke helt sikker på hvilke kjølere som er best nå, men jeg har hørt bra ting om MSI sin. Ja det er jo den som er mest solgt, så jeg trur jeg går for den Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Forskjellen mellom kortene er alle untatt det første MSI er fabrikkoverklokket og/eller har en tredepartskjøler. Det er små forksjeller mellom ytelse i de overklokkede kortene, og jeg er ikke helt sikker på hvilke kjølere som er best nå, men jeg har hørt bra ting om MSI sin. Har du noe erfaring med dette ? ZOTAC GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA Det er jo 300 kroner billigere og mindre men ikke noe mindre kraftig. Greit og spare penger der man kan Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg har ingenerfaring med 970, så jeg vil ikke si noe sikkert. Jeg vil ikke tro at det har noe å si så lenge du ikke skal blodklokke, så kjøp det som er billigst. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Jeg har ingenerfaring med 970, så jeg vil ikke si noe sikkert. Jeg vil ikke tro at det har noe å si så lenge du ikke skal blodklokke, så kjøp det som er billigst. Jeg har aldri klokka noe egentlig, vurderer og prøve på min CPU men må kjøpe meg noe bedre kjøling først med tanke på at den bare har stock kjøling i et åpent kabinett Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 https://www.komplett.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097 Bra CPU-kjøler som burde holde plenty. Klokker du likevel ikke så vil støynivået gå ned. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 http://www.tomshardware.com/reviews/graphics-card-myths,3694-5.html Fant artikkelen. Den viser at ved 4k gaming i Skyrim med uber textures og 8xMSAA så brukes det 2GB VRAM. Videre så ser man også at ingenting overstiger 2 GB i 1080p i de andre benchmarkene bortsett fra Hitman. Si fint du fant fram den artikkelen , som du sikkert ser så tar 4K opp hele 2Gb med minne og det kun med høyoppløselige teksturer , med flere modifikasjoner så vil minnebehovet trolig øke. Er en stund siden jeg moddet Skyrim, men videominnet på mitt oppsett var over 2Gb på 1920x1080 , mener at jeg brukte omtrent 6 av de mest populæremodifikasjonene som bedre teksturer , mer detaljerte våpen , mer naturlige omgivelser (kremt nude patch) og noen modifikasjoner som gikk på hvordan vannet ser ut. Uansett avhengig av bruk vil jeg trolig anbefale de kortene i dag som har +3Gb minne , siden de fleste gode skjermkortene som er aktuelle for TS har denne minnemengden er det jo heller ikke en urimelig anbefalning , faktisk får man mer minne uten at det går utover minnehastigheten og skjermkortet så mener jeg at det er en viss merverdi i det. Uansett så vil du ikke få en enorm forskjell i dagens spill med et nytt skjermkort, selv om det er et 970 , så om det ikke klør i hendene venter du litt og ser hva Amd har å by på , og er det ikke bra nok får du trolig et 970 til redusert pris Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 http://www.tomshardware.com/reviews/graphics-card-myths,3694-5.html Fant artikkelen. Den viser at ved 4k gaming i Skyrim med uber textures og 8xMSAA så brukes det 2GB VRAM. Videre så ser man også at ingenting overstiger 2 GB i 1080p i de andre benchmarkene bortsett fra Hitman. Si fint du fant fram den artikkelen , som du sikkert ser så tar 4K opp hele 2Gb med minne og det kun med høyoppløselige teksturer , med flere modifikasjoner så vil minnebehovet trolig øke. Er en stund siden jeg moddet Skyrim, men videominnet på mitt oppsett var over 2Gb på 1920x1080 , mener at jeg brukte omtrent 6 av de mest populæremodifikasjonene som bedre teksturer , mer detaljerte våpen , mer naturlige omgivelser (kremt nude patch) og noen modifikasjoner som gikk på hvordan vannet ser ut. Uansett avhengig av bruk vil jeg trolig anbefale de kortene i dag som har +3Gb minne , siden de fleste gode skjermkortene som er aktuelle for TS har denne minnemengden er det jo heller ikke en urimelig anbefalning , faktisk får man mer minne uten at det går utover minnehastigheten og skjermkortet så mener jeg at det er en viss merverdi i det. Uansett så vil du ikke få en enorm forskjell i dagens spill med et nytt skjermkort, selv om det er et 970 , så om det ikke klør i hendene venter du litt og ser hva Amd har å by på , og er det ikke bra nok får du trolig et 970 til redusert pris Ja, jeg trur kanskje jeg skal vente. Jeg titta litt på de forskjellige "System requierments" som er på de spillene jeg skal spille og helt sikkert spiller frem til januar/februar. Mulig jeg sparer litt mer og tar med julegavene inn i en helopgradering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå