Uxzuigal Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 http://www.dagbladet.no/dinside/2003/10/30/382227.html Dagbladet gjør det igjen:) Les nederst på artikkelen! Ser ut som dagbladet seriøst vil ha bråk og skape en disskusjon i Norge ang. pirat kopiering:) [Off-topic] Foresten, hvor skal vi egentlig poste treads som dette nå? var ingen katogori for det liksom... [/Off-topic] Lenke til kommentar
Heales Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Vel, i dette tilfellet er det jo helt riktig av Dagbladet og all annen presse å "drite" ut de som saksøkte mest mulig. Maken til våsete søksmål i en norsk rettssal er det vel lenge siden vi har sett. Lenke til kommentar
Hero Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg blir helt kvalm. Les neders av artiklen. mulig å bli mer useriøs? Det er tøft gjort, men en av Norges største aviser skriver noe slikt barsling.... Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Siden ingen andre en privatpersoner reagerer så er det vel greit for myndigheter. For min del kan de godt bare fortsette. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Haha! Slikt gir Dagbladet cred etter mi meining! Lenke til kommentar
NuB Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hva er det som er galt med det som står nederst da? En litt useriøs tone her og der i artikkelen, men de som skriver i Dagbladet har rett til å ytre sin mening og litt hån av dette søksmålet er jo på sin plass. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 ehhh...? likte nesten den kommentaren til det... Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Enig, den virker litt useriøs... MEN de har rett, og jeg liker sluttkommentaren. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Makan til idiotisk søksmål skal man lete lenge etter, just as RIAA.... Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Stå på , Dagbladet!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 har dagbladet fete linjer ? siden det er 100% akseptabelt å laste ned warez osv hos dagbladet så vil jeg svært gjerne ha jobb der. Lenke til kommentar
insider Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Makan til idiotisk søksmål skal man lete lenge etter, just as RIAA.... hehe, ja Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg blir helt kvalm. Les neders av artiklen. mulig å bli mer useriøs?Det er tøft gjort, men en av Norges største aviser skriver noe slikt barsling.... Barnslig kaller noen det, jeg ville kalle det et legitimt språklig virkemiddel, som i dette tilfellet gjør seg svært godt. En glimrende artikkel, etter min mening. bfisk Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 har dagbladet fete linjer ?siden det er 100% akseptabelt å laste ned warez osv hos dagbladet så vil jeg svært gjerne ha jobb der. hehe, må si meg enig der:)) Selv syntes jeg det er helt greit av Dagbladet.no , det er tross alt yttrings frihet, noe som vi mister mer og mer av i dag:) Stå på Dabladet.no : ) Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg likte ikke Dagbladets tone i den artikkelen og som jeg ser er det ikke bare jeg som reagerte på den. Søksmålet synes jeg var veldig søkt, men Dagbladet trekker saken langt utover det å linke til Kazaa. De snakker generelt om pirat-kopiering og platebransjens evneløshet til å tjene penger over nettet. Det hele ble en utrolig barnslig og grunn artikkel. Hvis det hadde vært så enkelt som denne journalisten i Dagbladet tror, så hadde det kommet opp løsninger for lengst... Useriøs avis som for min del kan holde seg til sex-trafikken de formidler. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hvis det hadde vært så enkelt som denne journalisten i Dagbladet tror, så hadde det kommet opp løsninger for lengst... Useriøs avis som for min del kan holde seg til sex-trafikken de formidler. Det er jo ikke noen revolusjonerende ny observasjon Dagbladet gjør da. Det er stor enighet om at platebransjen har oppført seg som dinosaurer og ikke klart å tilpasse seg /utnytte seg av utviklingen. I deres gamle form er plateselskapene godt mulig i ferd med miste sin funksjon og dø ut. Angående sexannonsene i Dagbladet så er ikke det noe redaksjonen har noe med. Journalistene ønsker veldig gjerne å få de vekk, men eierne har valgt å beholde de pga inntektene (Dagbladet er sterkt presset økonomisk). Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Joda, det er bare så sjelden man ser en avis er så biased mot noe som strengt tatt er ulovlig i det meste av den vestlige verden. (Tenker ikke på linken til kazaa nå altså, men piratkopiering). Når det i tillegg er en avis som stortsett tjener pengene sine på sex-trafikk... Vel, det er vanskelig å ta dem seriøst. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Nå synes jeg dere går alt for langt i kritiken av dagbladet, jeg er enig at db gikk for langt med artikelen om betan av hl2 men her så har dem ikke i det heletatt gått over grensen til uloveligheter, de raporterer rett og slett en hendelse å nevner i samme slengen at plateselskapene hadde hvert tjent med å begynne med tjenester som itunes for lenge siden. bare for å ha sagt det jeg leser ikke db å er nesten alderi innom siden dems så jeg er ikke noe fanboy av den avisen (hvis man kan definere noen som fanboy av en avis da) Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ytringsfrihet kalles dette. Man kan ikke saksøke en person for å bruke et program som KAN brukes til ulovlige ting! ... Bra av DB å skrive om dette. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Totalt off topic, men jeg ser at jeg har: Advarsel: (0%) ved nicket mitt, og lurer da selvsagt på hva dette er og hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå