Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke installert Win 8 SSD Raid 0

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp satt sammen ny maskin, og skal installere windows 8.1. Får bare feilmelding: "

Windows cant be installed on this drive (drive 0 partition 1.). Windows cannot be installed to this disk. This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disks controller is enabled in the computers BIOS menu."

Om jeg prøver å trykke next: We couldnt create a new partition or locate an existing one. For more information, see the Setup log files.

- SSD Raid 0 m/ Intel (Valgte Raid mode i bios osv.) Står som bootable og Normal status. Asus Maximus VII Gene.

- Kommer IKKE opp i boot priority tror jeg? Tror kun DVD spilleren kommer opp. har 2 options, men begge er DVDen virker det som.

- Raiden kommer opp i Win 8 Setup, men får ikke gått videre. Ref. feilmelding.

Har prøvd å bryte opp Raiden og valgt Shift+F10 i setupen og cleana begge diskene.

Bilder av BIOS:

1zlx84x.jpg

2i76c1h.jpg

8xjy45.jpg

2qld3lk.jpg

2h5jx5f.jpg

Utenom det har jeg så langt kun valgt XMP på Ai Overclock Tuner. Ellers ingen endringer.

Noen som kan hjelpe?

Endret av Binders'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om raidet dukker opp kan under installasjonen må du mest sannsynlig dytte inn driveren når du får valg om hvor du vil installere OS'et. Driveren finner du på supportsidene til HK produsenten bruk en USB for å dytte inn driveren når spørsmålet dukker opp.

Endret av Sprokket
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

men vil ikke disker i RAID 0 som er definert direkte på hovedkortet fremstå som én disk for operativsystemet når dette starter? Det er jo tross alt snakk om RAID som er definert rett i hardwaren. Hadde det vært snakk om software-basert RAID hadde jeg vært tilbøyelig til å være enig.

Lenke til kommentar

Ja, de skal fremstå som 1 disk, sett fra OS,

dersom OS gjenkjenner controlleren direkte, uten tilført driver.

(tenk F6-floppy som vi hadde mye glede av i "gamle dager").

OBS,

jeg kjenner ikke det aktuelle HK, så uttaler meg bare i tåkeheimen, basert på tidligere erfaringer.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...