Binders' Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Hei, Har nettopp satt sammen ny maskin, og skal installere windows 8.1. Får bare feilmelding: " Windows cant be installed on this drive (drive 0 partition 1.). Windows cannot be installed to this disk. This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disks controller is enabled in the computers BIOS menu." Om jeg prøver å trykke next: We couldnt create a new partition or locate an existing one. For more information, see the Setup log files. - SSD Raid 0 m/ Intel (Valgte Raid mode i bios osv.) Står som bootable og Normal status. Asus Maximus VII Gene. - Kommer IKKE opp i boot priority tror jeg? Tror kun DVD spilleren kommer opp. har 2 options, men begge er DVDen virker det som. - Raiden kommer opp i Win 8 Setup, men får ikke gått videre. Ref. feilmelding. Har prøvd å bryte opp Raiden og valgt Shift+F10 i setupen og cleana begge diskene. Bilder av BIOS: Utenom det har jeg så langt kun valgt XMP på Ai Overclock Tuner. Ellers ingen endringer. Noen som kan hjelpe? Endret 11. november 2014 av Binders' Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Selv om raidet dukker opp kan under installasjonen må du mest sannsynlig dytte inn driveren når du får valg om hvor du vil installere OS'et. Driveren finner du på supportsidene til HK produsenten bruk en USB for å dytte inn driveren når spørsmålet dukker opp. Endret 11. november 2014 av Sprokket 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/misc/sata/Intel_RAID_Win7-8-8-1_V13101058.zip Denne trenger du vel. Du finner den, og mere til her: http://www.asus.com/no/Motherboards/ROG_MAXIMUS_VII_GENE/HelpDesk_Download/ Velg Windows 8 64bit og se under SATA Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Takker så mye! Nå funker det, endelig blir det kanskje litt fart her Tusen takk igjen Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Kanskje teit spm men når en har satt opp RAID 0 direkte på HK så skal vel Os'et se på det som en "vanlig" harddisk? Hvorfor trenger man drivere i tilleg? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 @ ilpostino: For å utnytte HW i RAID ctrl, dersom den ikke er 100% støttet av medfølgende drivere ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 men vil ikke disker i RAID 0 som er definert direkte på hovedkortet fremstå som én disk for operativsystemet når dette starter? Det er jo tross alt snakk om RAID som er definert rett i hardwaren. Hadde det vært snakk om software-basert RAID hadde jeg vært tilbøyelig til å være enig. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) Ja, de skal fremstå som 1 disk, sett fra OS, dersom OS gjenkjenner controlleren direkte, uten tilført driver. (tenk F6-floppy som vi hadde mye glede av i "gamle dager"). OBS, jeg kjenner ikke det aktuelle HK, så uttaler meg bare i tåkeheimen, basert på tidligere erfaringer. Endret 24. november 2014 av BearCat Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Ok, så den trenger driveren for å kunne "bruke" kontrolleren og dermed se disken(e). Har tydeligvis litt tungt for det i dag. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Det er ihvertfall min best kvalifiserte gjetting, selv om Win 8.1 burde ha støttet kontrolleren, og raidet direkte. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Installerte Win 8.1 hjemme i helgen og trengte ikke installere en eneste driver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå