Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Øyne som smalner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg datet en fyr som myste innimellom uten at det var noe sterkt lys som traff han i øynene. Å dra fingrene gjennom håret, rette på skjorten osv, var noe han gjorde stadig vekk mens vi var sammen. Så nei, det behøver ikke bety noe som helst. :)

Lenke til kommentar

Har aldri tenkt på å tolke hvordan de har øynene sine :)

.

Ts igjen her.

Ansiktsuttrykk er da en utrolig viktig bestanddel i menneskelig kommunikasjon, som regel tolker vi dem ubevisst, men vi kn ha et bevisst forhold til det, for eksempel ved å se på ulike uttrykk på bilder og vurdere personens intensjoner eller følelser. Rett nok er det ikke alltid et fasitsvar, men det er ofte ganske avgjørende og entydig,

Mennesker som ikke er hode på slike ikke-verbale tegn, for eksempel mennesker med autisme, kan ha store problemer med å tolke medmenneskers følelser og intensjoner nettopp pga det.

Selv er jeg interessert i dette mest på generelt grunnlag, ikke fordi jeg forsøker å sjekke opp fyren.

Det jeg har fått ut av min undring, er ikke et fastitsvar på hva hans spesifikke uttrykk skyldtes, men en ny forståelse av at små, smalnede øyne, som ofte anses som skepsis, også kan være en del av et flørtende uttrykk.

Hva min fremmede venn uttrykte, eller ikke uttrykte, kan jeg åpenbart ikke vite - kanskje var han glad, kanskje trist, kanskje bare litt sprø.

:-)

Anonymous poster hash: f8bf1...3da

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men du prøver å tolke noko som ikkje trengs å tolkast.

Prøver jeg å tolke noe som helst? Kanskje, kanskje ikke, kanskje er jeg bare litt sprø.

Men jeg tror ikke du kan sitte der og bestemme "hva som ikke trengs å tolkes" . Det blir teit. Som sagt over, er ansiktsuttrykk en viktig del av kommunikasjonen mellom mennesker, å skulle sette en klar linje mellom hva som trengs å tolkes og hva som ikke trengs å tolkes, blir feil i så måte.

Jeg sier ikke at det var av stor betydning i den situasjonen jeg beskrev, men det er likevel interessant for meg:-)

Anonymous poster hash: f8bf1...3da

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke ofte jeg siterer Donald, men jeg har en favorittfrase (om hvorfor en fugl synger). Kanskje han er glad, kanskje han er trist eller kanskje han er litt sprø.

Ha ha, kongesitat! Kan du huske hvilken historie dette er snakk om?

Litt off topic, men det er en Petter Smart-historie der Petter lurer på hvorfor fuglene synger. Han går gjennom diverse kriker og kroker før han til slutt lager en maskin som kan svare på alt og spør den hvorfor fugler synger. Svaret han får er "Kanskje den er glad, kanskje den er trist, kanskje den er litt sprø."

Misfornøyd med svaret lager han en dings som kan oversette fuglesang til forståelig språk (og motsatt), og spør fuglen hvorfor den synger. Han får samme svar, nemlig "Kanskje jeg er glad, kanskje jeg er trist, kanskje jeg er litt sprø."

*fritt fra hukommelsen*

Takk :-)

Lenke til kommentar

At man myser litt viser gjerne at man lytter og er interessert :) det er mye interessant å lære seg om ansiktsmimikk, kroppspråk og signaler man sender bevisst eller ubevisst. F.eks får man gjerne folk til å smile/føle seg vel hvis man ser dem i venstre øye når man snakker med dem. Tar man hodet på skakke når man snakker, er det avvæpnende.

Endret av darkness|
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...