Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Øyne som smalner

Anbefalte innlegg

Det fyr som har vist tegn til interesse de siste månedene, i form av gode blikk og gode smil. Har ikke snakka mye med han, men en dag ble jeg sittende på et bord rett over han på kafe. Hilste og spurte han om noe som jeg trodde kanskje hn visste svaret på (saklig, praktisk, generelt). Han svarte etter beste evne, smilte mens han snakket til meg (slik man kan gjøre av høflighet), men plutselig midt i forklaringen, så smaltnet liksom øynene hans. De ble små, akkurat som når man er skeptisk, men samtisig strålte de kanskje litt, siden han smilte.

Tenkte ikke over det, der og da, men nå ble jeg sittende å lure på hva i alle dager det var for noe. Har ikke sett noe sånt før tror jeg.

Anyone?

Anonymous poster hash: f8bf1...3da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS her.

Kanskje det er så enkelt som at han ble frastøtt av å få meg så nært slik at han så hvordan jeg egentlig var?

Jeg leser på nett at å smalne øynene er et tegn på at man ikke limer noen eller er skeptisk. Men jeg ser for meg at det også kan være en form for positiv skepsis. Type "hey, hva driver du med nå, hvorfor spurte du egentlig om dette?".

Jeg så han nok smilende i øynene mens han snakket, kanskje dette var litt too much på et vis? Egentlig bare lyttet jeg til det han sa og var interessert i svaret.

Kan man tenke seg mer positive sider avsmale øyne?

Lenke til kommentar

Hva i svarte????

Dere kvinnfolk er jo helt gærne. Han satt sikkert bare å så på deg uten å tenke no mer på noe som hellst annet? Og så sitter du der og overanalyserer alt i helt ville proposisjoner.

Hva med å faktisk lytte til de 99,999999% av signalene som er tydelige og som sier en ting, og ikke de 0,0000001% som kan feiltolkes?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det er helt umulig å si. Det trenger ikke ha noe med deg å gjøre, det kan være noe du sa eller gjorde som ga han litt dårlige assosiasjoner (uten at det betyr noe som helst fra eller til), eller det kan være en avvisning. Ettersom du ikke kan vite det, burde du ikke legge vekt på det heller.

Er ikke ofte jeg siterer Donald, men jeg har en favorittfrase (om hvorfor en fugl synger). Kanskje han er glad, kanskje han er trist eller kanskje han er litt sprø.

Lenke til kommentar

Haha, midt i blinken- sitat, Aiven! Takk!

:-)

Grunnen til at jeg lurer er jo egentlig at jeg ikke opplevde uttrykket som negativt, avvisende, men tvert imot: positivt. Jeg er ikke usikker på hvordan det skal tolkes (pos/neg), for ikke noe i situasjonen var negativt. Men det var en ny type uttrykk, nettopp fordi det kombinerte trekk vi forbinder med negativt med noe godt, og jeg ble nyskjerrig på om noen kanskje visste, hadde sett.

Lenke til kommentar

Wow, det var da voldsomt, zepticon.

Jeg er bare nyskjerrig, interessert i menneskers natur og uttrykk, men du må gjerne tolke det i andre retninger og slite med dine frustrasjoner over kvinner. Har lite med meg å gjøre, heldigvis.

Det har med at jeg stadig leser samme, eller lignende tråder her inne ørten ganger der kvinner skal overanalysere alt, i steden for å bare leve i øyeblikket og se hva som skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er bare nyskjerrig, interessert i menneskers natur og uttrykk

Ok, det finnes ikke et eneste slikt tegn som avslører det hele. Kroppen er helt sammensveiset, du vil aldri finne ut av et menneskes lidenskaper ved å se etter en krampe i ansiktet. Og å se på om pupillene utvider seg eller ikke, er også en utrolig dårlig strategi, da de utvider seg og trekker seg sammen av absolutt alt. Kanskje du ser at pupillene hans trekker seg sammen og du tenker "å nei, jeg visste det! han utnytter meg bare!", når alt han gjorde var å holde inne en fis.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant et bilde som viser sånne øyne.

Men dette var midt i en normal samtale og ikke en sånn ekkel dude som gjør seg til.

Dette vil vel da si at sånne små øyne ikke bare er skepsis i hvert fall.

Til Kakafoni: jeg har aldri sagt at enkeltting avslører det hele. Bare at dette er ting som interesserer meg. Ansiktsuttrykk. Jeg finner ikke noe fasitsvar, selvfølgelig vet jeg det, jeg er ikke dum. Men det er interessant å vite litt om variasjonene. Fis er oppført. Takk for den.

post-226106-0-44886000-1415828456_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Gjenspeiler han handlingene dine da? Jeg datet en fyr, som så på samme steder som meg. Altså, flyttet blikket med en gang jeg gjorde det, gjorde samme bevegelser som meg innimellom osv. Tok han seg i håret? Anonymous poster hash: 08037...296

Gjenspeiler han handlingene dine da? Jeg datet en fyr, som så på samme steder som meg. Altså, flyttet blikket med en gang jeg gjorde det, gjorde samme bevegelser som meg innimellom osv. Tok han seg i håret? Anonymous poster hash: 08037...296

Kanskje, vet ikke. Var jo egentlig mest opptatt av å høre hva han hadde å si, ikke av å se på kroppspråk. Men denne endringen i øyne var veldig tydelig, derfor la jeg merke til den. Og som sagt brydde jeg meg ikke noe med det der og da, det var først i ettertid jeg undret meg litt.

Lenke til kommentar

Er ikke ofte jeg siterer Donald, men jeg har en favorittfrase (om hvorfor en fugl synger). Kanskje han er glad, kanskje han er trist eller kanskje han er litt sprø.

Ha ha, kongesitat! Kan du huske hvilken historie dette er snakk om?

Litt off topic, men det er en Petter Smart-historie der Petter lurer på hvorfor fuglene synger. Han går gjennom diverse kriker og kroker før han til slutt lager en maskin som kan svare på alt og spør den hvorfor fugler synger. Svaret han får er "Kanskje den er glad, kanskje den er trist, kanskje den er litt sprø."

Misfornøyd med svaret lager han en dings som kan oversette fuglesang til forståelig språk (og motsatt), og spør fuglen hvorfor den synger. Han får samme svar, nemlig "Kanskje jeg er glad, kanskje jeg er trist, kanskje jeg er litt sprø."

*fritt fra hukommelsen*

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...