Gå til innhold

Hvilken skal jeg velge?

Salvesen.

Anbefalte innlegg

Skal bytte telefon i dag og lurer på hvilken jeg skal gå for. Bruker i dag en Samsung S3 og er forsåvidt fornøyd med den. Men den har startet å "trykke" på låse/av knappen periodevis av seg selv som resulterer i at den re-starter seg selv osv. Og batteriet er ganske dårlig etterhvert.

Mobilen vill bli betalt av min arbeidsgiver og jeg har ikke noen bestemt pris å gå etter, men vi blir oppfordret til å ikke gå for det "nyeste og beste" og heller legge oss noen modeller bak.

Det jeg bruker mobilen til er:

-Ringe/sms

-Mail

-Sporify

-Snap

-Kalkulator

Som dere ser trenger jeg ikke noe super telefon til å kjøre avanserte applikasjoner, men jeg ønsker jo fortsatt muligheten til å gjøre det om jeg en dag skulle trengt det. Batteri tid er også veldig viktig, jo mer jo bedre!

Så hva bør jeg gå for og hvorfor? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha noe som muligens er litt bedre må du opp på Sony Z3, HTC M8 eller Samsung S5.

Sony: hadde dårlige glass på tidligere modeller er ikke sikker på om det er fikset(Fikk lett riper)

HTC M8: har bedre byggkvalitet og mye bedre høyttalere enn Nexus 5 men koster 2k mer.

Samsung: personlig kommer jeg aldri til å kjøpe noe telefon fra de igjen før de garanterer at de kommer med oppgraderinger av software i minst 2 år og at de fjerner TouchWiz og all crapwaren de legger inn.

Lenke til kommentar

Z3 Compact ligger rundt 4000, er ganske liten, batteriet holder fint 2 dager med masse bruk (uten å slå av datatrafikk, wifi, gps, posisjonslogg, redusere lysstyrke osv).

Den er i tillegg vanntett, som er litt kjekt. Og så kan den lade via docking, så du slipper å fikle med kabler når den skal lades. Vekta er god, skjermen er fantastisk, og den får plass i lomma.

Du kan tilogmed velge litt festlige farger

Lenke til kommentar

z3 compact er på tilbud i dag til 3500 kr (hos elkjøp)

men tilbudet gjelder bare i dag. absolutt god telefon og pris det

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SONXPZ3COBK/sony-xperia-z3-compact-smarttelefon-sort

Takker for tips! Men mobil vill bli kjøpt lokalt da jeg trenger den i dag(Har vaktordning og min nåværende telefon er ikke til å stole på)

Lenke til kommentar

Kjøpte Sony Xperia Z2 i går å må si den er helt knall. Satt å fiklet med den stortsett hele dagen i går å lastet ned diverse gadgets, spill osv, å batteriet viser enda at det er 83% igjen. Det er mange som ikke vet at det ligger et tynt lag med film(man ser den ikke med det blotte øye) over skjermen som muligens vil få litt riper etterhvert. Jeg er hvertfall storfornøyd, eneste er vel at jeg kanskje skulle ha gått for compact versjonen. Blir forhåpentligvis vandt til størrelsen etterhvert.

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SONXPZ3COBK/sony-xperia-z3-compact-smarttelefon-sort

Takker for tips! Men mobil vill bli kjøpt lokalt da jeg trenger den i dag(Har vaktordning og min nåværende telefon er ikke til å stole på)

Tilbudet gjelder jo og i butikk da :p

Hvis du har en elkjøp butikken i nærheten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvor stor skjerm vil du ha? Dersom du synes 4" er passe, kan iPhone 5S være et alternativ (du sier ikke at det må være Android). Ikke mange andre i denne størrelsen som er bedre, med mulig unntak for Z3 Compact, og en 5S 16 GB kan du få for ned mot 4 lapper. Nexus 5 er fortsatt et godt alternativ, de samme er LG G2 dersom du får tak i en.

Lenke til kommentar

Hvor stor skjerm vil du ha? Dersom du synes 4" er passe, kan iPhone 5S være et alternativ (du sier ikke at det må være Android). Ikke mange andre i denne størrelsen som er bedre, med mulig unntak for Z3 Compact, og en 5S 16 GB kan du få for ned mot 4 lapper. Nexus 5 er fortsatt et godt alternativ, de samme er LG G2 dersom du får tak i en.

Jeg vill nok holde meg i samme størrelse(4,8") og apple produkter har sjefen bannlyst så det kan jeg bare glemme :)

Heller mot nexus 5 eller Z3. Sistnevnte er nok litt dyr, om jeg ikke går for kompakt versjonen(den er jo bare 0,2" mindre en S3'en).

Lenke til kommentar

Tilbudet gjelder jo og i butikk da :p

Hvis du har en elkjøp butikken i nærheten

Da ser det ut til at jeg går for denne :D En på jobben kjøpte nettopp fullversjonen å virker å være fornøyd så da slenger jeg meg etter. Forstår at det er noen forskjeller, men tror ikke de vill påvirke meg mye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...