Burgomatic Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Jøss, for en politifrykt det var her, da! helt latterlig. Men men! Kjekt å vite mtp. piratkopiering, hvis det skulle bli en sak i fremtiden. Ellers så gir jeg gjerne fra meg all informasjon på personer som har gjort andre ulovlige ting, av litt alvorligere grad. Det skulle da bare mangle. Frykten min startet da politiet ble brukt som Arbeiderpartiets bøller mot meg. Her er omtale av saken: http://www.tk.no/nyheter/article6844810.ece Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Ved mistanke om svært alvorlige forhold hvor strafferammen er 10 års fengsel eller mer kan politiet, etter tillatelse fra retten, foreta såkalt kommunikasjonskontroll. Skal mye mindre till for at politiet får tillatelse til "avlytting". Fra en sak jeg var personlig involvert i som endte med forenklet forelegg til mistenkte var det mye bruk av avlytting i form av at alle meldinger som ble sendt til og fra mistenktes telefon tok en kjapp detour innom politikontoret. Edit: Men igjen, det skal ikke mere til at Politiet "mistenker" at noen er norges king-pin, selv om det er langt fra sannheten. Endret 12. november 2014 av N1ko Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Jøss, for en politifrykt det var her, da! helt latterlig. Men men! Kjekt å vite mtp. piratkopiering, hvis det skulle bli en sak i fremtiden. Ellers så gir jeg gjerne fra meg all informasjon på personer som har gjort andre ulovlige ting, av litt alvorligere grad. Det skulle da bare mangle. Frykten min startet da politiet ble brukt som Arbeiderpartiets bøller mot meg.Her er omtale av saken: http://www.tk.no/nyheter/article6844810.ece Håpløst at du fikk 12 000,- i bot for det, men håpløst med slike hatmeldinger også. Hvorfor gidder du å holde på med slike barnsligheter? Er det ikke bedre å argumentere saklig og voksent? 5 Lenke til kommentar
Burgomatic Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Saklige diskusjoner, avisinnlegg, arrangement, opprop og stille markeringer hadde pågått i månedsvis vedrørende denne saken som gjaldt et lite kulturhus. Det kokte til slutt over for meg da varaordføreren annonserte i avisa at hun ville stemme imot det hun selv hadde stått på scenen i dette huset og offisielt støttet foran ca 100 publikummere. Anyway, purken tok med seg følgende, under påskudd av å skulle sikre beviser for mailen: 4 stasjonære PCer. 1 iPad. 1 laptop. 5 SD-minnekort. 1 ekstern harddisk. 1 minnepinne. 1 telefon (ikke smarttelefon, den lot de ligge igjen). 1 notisbok. 1 kamera. Jeg vet ikke om dette var et forsøk på en maktdemonstrajon, eller om hensikten var å kartlegge meg, men jeg ble iallfall svært overrasket over at de tok et kamera. Da jeg spurte om hensikten med å ta kameraet, ble jeg møtt med taushet. Denne hendelsen fikk meg til å innse at politiet ble styrt fra høyere hold i denne saken, og at man ikke bør stole blindt på denne etaten. Endret 12. november 2014 av Burgomatic 2 Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Jøss, for en politifrykt det var her, da! helt latterlig. Men men! Kjekt å vite mtp. piratkopiering, hvis det skulle bli en sak i fremtiden. Ellers så gir jeg gjerne fra meg all informasjon på personer som har gjort andre ulovlige ting, av litt alvorligere grad. Det skulle da bare mangle. Frykten min startet da politiet ble brukt som Arbeiderpartiets bøller mot meg.Her er omtale av saken: http://www.tk.no/nyheter/article6844810.ece Å hahahaha, leste saken her. Du var ikke klar over at yttringsfriheten ikke dekker det du sa? Steike, 12K? Surt. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Ytringsfriheten er relativ virker det som. Du kan si hva du vil så lenge du ikke fornermer en person med makt Lenke til kommentar
Burgomatic Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Til sammenlikning har vi jo denne saken, som merkelig nok ble henlagt: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/henlegger-sak-om-drapstrusler-mot-regjeringen/a/10058246/ Saken mot meg ble også først henlagt, men henleggelsen ble opphevet av selveste Riksadvokaten. Her har det nok vært endel telefoner mellom partifeller og losjebrødre. Endret 12. november 2014 av Burgomatic Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Ikke langt unna dette her, kanskje ved neste steg In the land of the free. Fantastisk. Takk for den. Ok, nå har det gått litt for langt USA .... Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Saklige diskusjoner, avisinnlegg, arrangement, opprop og stille markeringer hadde pågått i månedsvis vedrørende denne saken som gjaldt et lite kulturhus. Det kokte til slutt over for meg da varaordføreren annonserte i avisa at hun ville stemme imot det hun selv hadde stått på scenen i dette huset og offisielt støttet foran ca 100 publikummere. Anyway, purken tok med seg følgende, under påskudd av å skulle sikre beviser for mailen: 4 stasjonære PCer. 1 iPad. 1 laptop. 5 SD-minnekort. 1 ekstern harddisk. 1 minnepinne. 1 telefon (ikke smarttelefon, den lot de ligge igjen). 1 notisbok. 1 kamera. Jeg vet ikke om dette var et forsøk på en maktdemonstrajon, eller om hensikten var å kartlegge meg, men jeg ble iallfall svært overrasket over at de tok et kamera. Da jeg spurte om hensikten med å ta kameraet, ble jeg møtt med taushet. Denne hendelsen fikk meg til å innse at politiet ble styrt fra høyere hold i denne saken, og at man ikke bør stole blindt på denne etaten. Tja, hvis det du skriver her, stemmer, så blir det jo litt mer forståelig. Ellers er det jo en parodi hva påtalemyndigheter og politi gjør seg skyldige i her. At politikere juridisk eller moralsk sett skal være noe mer fredet enn andre, er noe jeg synes lite om. Hvis man mener og/eller utøver i offentligheten, må man forvente seg reaksjoner. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Fengsel i 6 mnd... Har norges fengsler plass til slik da mon tro? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Norge er absolutt ingen politistat, men det foreslås utrolig mange regler og lover som gir politiet mer makt enn hva dem burde ha i et demokrati og fritt land Lenke til kommentar
Ribtinitus Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Norge er absolutt ingen politistat, men det foreslås utrolig mange regler og lover som gir politiet mer makt enn hva dem burde ha i et demokrati og fritt land Vi er kanskje ikke helt der enda, men Hadia Tajik gjorde sitt for å få landet nærmere en politistat ifjor, da hun fikk innført en ny lov som legitimiserte all overvåkning. Det ble ikke mindre skremmende av at det viste seg å bare være et grep for å fremme hennes egen karriere. 2 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Vi er et godt stykke i fra. Politistat er motpolen til rettsstat. Selv om et samfunn har total overvåking betyr ikke det at du kan straffes uten rettssak. I en politistat kan du bli fengslet på ubestemt tid, uten grunn og rettssak. Total overvåkning er ikke det samme som et totalt regime eller politistat. Men det strider likevel kraftig mot hva vi prøver å kalle demokrati og individualistisk frihet. 1 Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Vi er et godt stykke i fra. Politistat er motpolen til rettsstat. Selv om et samfunn har total overvåking betyr ikke det at du kan straffes uten rettssak. Det er noe av dette er faktisk er kjernen av debatten her, at politiet kan ved det minste mistanke, et mistanke de på stedet kan fremme, vil med dette kunne berøve ens handlingsfrihet. Du har rett, vi er ikke helt der enda, men med små steg befinner vi oss plutselig et sted uten mulighet til å snu. 3 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Det har du helt rett i. Det er de små skrittene med frihetsberøvelse som er skummelt. Jeg er så utrolig glad for at datalagringsdirektivet ble bannlyst. Jeg sliter fortsatt med å respektere Høyre og mange andre partier for å ha kjempet for en så ekstrem politikk. Lenke til kommentar
Ribtinitus Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Jeg mener at når vi nå lever i et samfunn hvor hvem som helst lovlig kan overvåke hvem som helst, så har vi ingen frihet igjen å berøve. Om norsk politi enda ikke har påtatt seg rollen som ransmenn (slik de har i Amerika) har vi isteden fått et land hvor alle og enhver kan påta seg rollen som politi. Du kan aldri vite hvem som loggfører dine handlinger, og selv det du gjør bak lukkede dører kan bli brukt imot deg i overskuelig fremtid. Vi lever ikke lengre i et land hvor alle er uskyldige inntil motsatt er bevist, men hvor alt du gjør samles som bevis mot lovbrudd du kanskje kan gjøre i fremtiden, og absolutt alle er derfor skyldige til enhver tid. Om Norge fortsatt kalles en rettsstat på papiret, er vi ikke lenger det i praksis. Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Jeg mener at når vi nå lever i et samfunn hvor hvem som helst lovlig kan overvåke hvem som helst, så har vi ingen frihet igjen å berøve. Om norsk politi enda ikke har påtatt seg rollen som ransmenn (slik de har i Amerika) har vi isteden fått et land hvor alle og enhver kan påta seg rollen som politi. Du kan aldri vite hvem som loggfører dine handlinger, og selv det du gjør bak lukkede dører kan bli brukt imot deg i overskuelig fremtid. Hvilke lover er det du sikter til som tillater enhver å overvåke en annen? Lenke til kommentar
Ribtinitus Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Lovforandringen som Hadia Tajik fikk innført ifjor, som gjorde det ikke lenger kreves konsesjon for å overvåke andres datatrafikk, men at hvem som helst nå kan overvåke hvem som helst bare de har gitt beskjed om det til Datatilsynet på forhånd. Her er en aftenpostartikkel om saken: http://www.aftenposten.no/kultur/Na-blir-piratvirksomhet-pa-nett-lett-a-avslore-7225202.html 2 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Se her har du politi i aksjon. Typisk eksempel på maktsyk politi som misbruker sin makt bare fordi han blir irritert. Folk som ikke klarer beherske sitt eget sinne burde aldri få tildelt makt: https://www.facebook.com/video.php?v=10154835842025112 Edit: Fre kommentarfeltet: "99% of the cops ruins for the rest of us". Godt sagt. Endret 15. november 2014 av Strato 1 Lenke til kommentar
mRmo_ Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 de har aldrig brydd seg om spill filme musikk hva faen man laster ned skal man betale bare for å sitte liksom det er det samme så å si det er ingen skal røyke fordi sier at det koste mer liksom ingen kan drikke sprit øl bare for man ble 18 liksom det er sivilesaker som de bare tuller med en lov sier nå kan ingen spille laste ner å sånt. Det er ikke sant Bare stikk innom newgamesx og reis til istanbul spillalle ps3 eller stikk innom abelhas.pt nå er den stengt de har alle spill taket være P E T E R S U N D E A P P L A U S E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå