Gå til innhold

HVilken ruter bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny ruter har jeg tenkt. Grunnen er at jeg ofte laner med venner, og at nettet lagger veldig (er helt sikker på at dette er problemet). Har ikke mulighet til å game med kabler, så en rask og god ruter ser ut til å være løsningen.

Har lite peiling på rutere men vurderte denne:

ASUS RT-AC66U Dual Band AC-router Nordic

Specs: http://www.proshop.no/Router/ASUS-RT-AC66U-Dual-Band-AC-router-Nordic-2452335.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Kommentarer? Anbefalinger? Hva er best? Trenger altså en ruter som kan brukes av opptil 8 datamaskiner samtidig, med høy hastighet på det trådløse nettet. Vil denne ruteren strekke til? Vil ha noe i rundt 1000kr klassen. Alt jeg vet om rutere er at jeg vil ha en med 802.11ac.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe ny ruter har jeg tenkt. Grunnen er at jeg ofte laner med venner, og at nettet lagger veldig (er helt sikker på at dette er problemet). Har ikke mulighet til å game med kabler, så en rask og god ruter ser ut til å være løsningen.

Har lite peiling på rutere men vurderte denne:

ASUS RT-AC66U Dual Band AC-router Nordic

Specs: http://www.proshop.no/Router/ASUS-RT-AC66U-Dual-Band-AC-router-Nordic-2452335.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Kommentarer? Anbefalinger? Hva er best? Trenger altså en ruter som kan brukes av opptil 8 datamaskiner samtidig, med høy hastighet på det trådløse nettet. Vil denne ruteren strekke til? Vil ha noe i rundt 1000kr klassen. Alt jeg vet om rutere er at jeg vil ha en med 802.11ac.

Da bør du gå for en som koster mye mer. Kjøpte selv en ruter med plass til 5 stykker brukere til kroner 1500 på Expert. Mener at de har rutere i avisen deres som kommer i posten. Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

Takk for svar. Vil vurdere en dyrere. Men tror det vil funke relativt bra med en til max 1500kr ihvertfall. Kommer vanligvis ikke til å være mere enn 5 brukere. Bare opp i mot 8 på det meste. Stor oppgradering fra den ruteren vi allerede har uannsett, som kom med bredbåndspakken, og er derfor ganske low-end.

Hvis ikke den jeg har valgt, hva er et godt alternativ da?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Vil vurdere en dyrere. Men tror det vil funke relativt bra med en til max 1500kr ihvertfall. Kommer vanligvis ikke til å være mere enn 5 brukere. Bare opp i mot 8 på det meste. Stor oppgradering fra den ruteren vi allerede har uannsett, som kom med bredbåndspakken, og er derfor ganske low-end.

Hvis ikke den jeg har valgt, hva er et godt alternativ da?

Hei! Har sjekket litt rundt. Den jeg har kjøpt, Asus rt-n66wh n-900 (900) gigabit, kan ta opptil 6 brukere samtidig. Kr 1.495.

Andre rutere er Asus RT-AC66U ac1750 gigabit, kr 1598.

En tredje er av merket Netgear ac 1900 Router r7000 til kr 1489. Anbefalt av pc mag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...