Gå til innhold

Utplassering

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går for øyeblikket 2st på videregående. Å jeg har lyst til å dra til forsvaret på utplassering, helst der det er noe innen militær utvikling siden der er innenfor det feltet jeg har lyst til å ta utdanning. Så jeg har på en måte 2 spørsmål. Det første er om det er noe sånt arbeid i norge. Og det andre spørsmålet er om det da er mulig og dra på utplassering der. Utplasseringen må ikke nødvendigvis være innen for det feltet, men det er som sagt det jeg har mest lyst til. Er også åpen for andre forslag om utplasserings plasser i forsvaret :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Du kan jo begynne Kontakte de på tlf: 03003

eller sende en mail herfra: http://forsvaret.no/kontakt/Sider/kontakt.aspx

og/eller: https://www.facebook.com/UtdanningiForsvaret.

Så kan nok de hjelpe deg på best mulig måte! ;)

NB: Det er vel også lurt og ha god kontakt med lærer/ spesielt også Rådgiver på skolen!

Egen Erfaring: Vil jo være at de har/skal ha gode muligheter for utplassering. De har jo 3 ulike grener også: Sjøforsvaret, Hæren, Luftforsvaret. Eks: I Sjøforsvaret har de Kystvakta en av flere ting med mulighet for utplassering også Hæren, Luftforsvaret .- Ellers kan nok som sagt Direkte kontakt med Forsvaret få best mulig hjelp, referer også igjen til "lærer/ spesielt også Rådgiver på skolen!"

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva mener du med militær utvikling? Tenker du på nye våpen og slike ting?

Da er det nok ikke Forsvaret det beste stedet, selv om de naturlig nok også er involvert i FOU, i Norge har vi blant annet Kongsberg Gruppen som utvikler og produserer våpen til salg i hele verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...