Gå til innhold

Trenger litt hjelp med oppgradering av min stasjonære PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger litt hjelp med oppgradering av min stasjonære PC. Den begynner å slite med å kjøre bl.a. COD - advanced warfare.

Jeg har følgende oppsett:

Corsair Obsidian 700D Big Tower Sort

MSI P67A-GD80, Socket-1155

Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K

XFX Radeon HD 6990 4GB GDDR5

Corsair SSD Force Series? F120, 120GB

OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Noctua NH-C14 CPU Kjøler

BenQ 24" LED RL2455HM x2

Er takknemlig for innspill på oppgraderinger, spesielt mtp å kunne kjøre litt mer krevende spill som COD - AW.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg kan klokke den opp til 4,5 uten å tenke på ekstra kjøling?

Hvilket skjermkort anbefaler du?

Skriver jo at du har en Noctua NH-C14 kjøler, bruk Realtemp og Intel burn test for å sjekke temperaturene og se hva du kan klokke til uten høye temperaturer, men skal nok gå fint med 4,5 på den der.

Skjermkort spørs hva du vil bruke, sjekk bruktmarked, eller gå for en GTX 970

Lenke til kommentar

Det stemmer. Jeg har nå forsøkt å klokke den videre opp, da jeg allerede hadde klokket den opp til 4,0. På 4,5 får jeg feilmelding, 4,4 får jeg blåskjerm, 4,3 oppstartsreprasjonsproblem, mens 4,2 fungerer fint. Det ser altså ut som den ikke tåler mer enn 4,2 og da er tempen fin.

Får vel se på skjermkort, ser komplett har satt ned GTX 970...

Lenke til kommentar

Det stemmer. Jeg har nå forsøkt å klokke den videre opp, da jeg allerede hadde klokket den opp til 4,0. På 4,5 får jeg feilmelding, 4,4 får jeg blåskjerm, 4,3 oppstartsreprasjonsproblem, mens 4,2 fungerer fint. Det ser altså ut som den ikke tåler mer enn 4,2 og da er tempen fin.

Vel, jeg har min 2500k på 4,8Ghz, men kan være noe enten med HK eller måten du klokker på.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har min 2500k på 4,8Ghz, men kan være noe enten med HK eller måten du klokker på.

Og det kan være at ikke alle prosessorer klokker like høyt.

Lenke til kommentar

Og det kan være at ikke alle prosessorer klokker like høyt.

Noen ganger, ja, men sjelden med så stor forskjell uten at det er noe defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...